ZAGREB, 11. veljače (Hina) - Čak 82 posto hrvatskih građana misli da reklamiranje dovodi ljude u iskušenje i mami ih na kupnju nepotrebnih proizvoda, ali i njih gotovo dvije trećine smatra da su reklame prilično korisne za potrošače
te da rezultiraju većom prodajom i time indirektno potiču zaposlenost. Više od polovice građana smatra kako su reklame u većini slučajeva prilično zabavne.
ZAGREB, 11. veljače (Hina) - Čak 82 posto hrvatskih građana misli da
reklamiranje dovodi ljude u iskušenje i mami ih na kupnju
nepotrebnih proizvoda, ali i njih gotovo dvije trećine smatra da su
reklame prilično korisne za potrošače te da rezultiraju većom
prodajom i time indirektno potiču zaposlenost. Više od polovice
građana smatra kako su reklame u većini slučajeva prilično zabavne.
#L#
Neki su to od zanimljivih rezultata iz ankete o stavovima
stanovništva o reklamama koju je proveo zagrebački GfK Centar za
istraživanje tržišta.
Vrlo je visok postotak ispitanika - njih 79 posto koji smatraju da
reklame potiču konkurenciju među proizvođačima i prisiljavaju ih
na usavršavanje proizvoda.
Da reklame u kojima se pojavljuju poznate ličnosti privlače veću
pažnju misli pak 78 posto ispitanika.
Čak tri četvrtine anketiranih (75 posto) smatra da reklame ponekad
daju korisne podatke o novim proizvodima, a 64 posto da je
reklamiranje općenito prilično korisno za potrošače.
Isti postotak građana (64 posto) drži da reklamiranje rezultira
većom prodajom, te time i zaposlenošću i čuvanjem radnih mjesta, a
62 posto smatra da im reklame omogućavaju bolju usporedbi
različitih proizvoda. Istodobno, 62 posto ispitanika drži da
reklamiranje nepotrebno utječe na više cijene proizvoda.
Usporedbe pak s ranije provedenim anketama na istu temu pokazuju da
je prije dvije godine samo 51 posto građana zastupalo mišljenje da
reklame u osnovi mame na kupnju nepotrebnih proizvoda, dok se sada
sa takvom tvrdnjom slaže više od 80 posto anketiranih.
Druga ozbiljnija primjedba, napominju iz GfK, odnosi se na cijene -
da su cijene više zbog reklama u 2000. mislilo je 52 posto
ispitanika a sada ih je već 62 posto.
U istom istraživanju GfK Centra za istraživanje tržišta, dobiveni
su i odgovori na pitanje o količini reklama kojima smo svakodnevno
izloženi. Najviše je onih, 62 posto kojim misle da kod nas ima
previše reklama, dok njih 27 smatra da ih ima onoliko koliko treba
biti. Tek 9 posto građana kaže da bi moglo biti i više reklama a da im
ne dosade.
(Hina) ds