ZAGREB, 10. veljače (Hina)- Rektorski zbor visokih učilišta u Hrvatskoj podržao je Nacrt zakona o znanstveno-istraživačkoj djelatnosti i visokom obrazovanju te je najavio veći angažman sveučilišta na Prijedlogu projekta odgoja i
obrazovanja za 21. stoljeće, koji je krajem proteklog tjedna naišao na protivljenje većine saborskih zastupnika.
ZAGREB, 10. veljače (Hina)- Rektorski zbor visokih učilišta u
Hrvatskoj podržao je Nacrt zakona o znanstveno-istraživačkoj
djelatnosti i visokom obrazovanju te je najavio veći angažman
sveučilišta na Prijedlogu projekta odgoja i obrazovanja za 21.
stoljeće, koji je krajem proteklog tjedna naišao na protivljenje
većine saborskih zastupnika.#L#
Rektorski zbor smatra da treba bez odgađanja ući u reformu visokog
školstva koju predviđa novi zakon. Članovi zbora spornu odrebu o
funkcionalnoj integraciji sveučilišta ocijenili su
prihvatljivom, ali se zauzimaju da se u zakon unese krajnji rok do
kojega sveučilište mora postići punu integriranost.
Hrvatsku međunarodni dokumenti obvezuju na uspostavu integriranog
sveučilišta do 2008., što znači da fakulteti trebaju izgubiti
status pravne osobe, za što sada postoje veliki otpori, a da osnovna
sastavnica sveučilišta budu odjeli. U odjelima bi se, prema nacrtu
zakona, izvodili studijski programi te razvijao znanstveni,
umjetnički i stručni rad u jednom znanstvenom polju ili
interdisciplinarnom znanstvenom području.
"Za reformu treba imati kritičku masu javnosti jer zakon samo
potiče na promjenu procesa", rekla je predsjednica zbora Helena
Jasna Mencer.
Članovi zbora pozvali su se na prekjučerašnje odvojene prijedloge
sinidikata znanosti i Savjeta SDP-a da se u reformu ide što prije s
obvezom određivanja krajnjeg roka integriranosti sveučilišta.
Zbor je ocijenio da sveučilište nije bilo dovoljno uključeno u
izradu prijedloga strategije odgoja i obrazovanja te je najavio da
će se akademska zajednica zauzeti za njegovu temeljitu promjenu na
znanstveno-istraživačkom pristupu problemima.
"Nastavnički fakulteti smatraju da završeni profesori mogu
odgovoriti svim izazovima, a prijedlog da učitelji s pojačanim
programom mogu predavati predmetnu nastavu nije prihvaćen nikako",
rečno je.
(Hina) iluc mc