FILTER
Prikaži samo sadržaje koji zadovoljavaju:
objavljeni u periodu:
na jeziku:
hrvatski engleski
sadrže pojam:

UČITELJSKA AKADEMIJA ZA "POJAČANE" PROGRAME, FILOZOFSKI FAKULTET PROTIV

ZAGREB, 24. siječnja (Hina) - Učiteljska akademija iz Zagreba podržala je predložene promjene u školovanju učitelja, ali ih je osporio Filozofski fakultet, dva dana nakon što su to učinili drugi fakulteti koji obrazuju nastavnička zvanja - PMF te Likovna i Muzička akademija.
ZAGREB, 24. siječnja (Hina) - Učiteljska akademija iz Zagreba podržala je predložene promjene u školovanju učitelja, ali ih je osporio Filozofski fakultet, dva dana nakon što su to učinili drugi fakulteti koji obrazuju nastavnička zvanja - PMF te Likovna i Muzička akademija. #L# U priopćenju koje je potpisao dekan Učiteljske akademije Mile Silov podržava se preporuka Nacionalnog vijeća za visoku naobrazbu kojom su učiteljski studiji obogaćeni jednim (pojačanim) nastavnim predmetom. Nastavnicima koji su završili takve studije priznate su kompetencije do šestog razreda osnovne škole, a Ministarstvo prosvjete dopustilo im je u iznimnim slučajevima da izvode nastavu jednog nastavnog predmeta od 5 do 8 razreda u osnovnoj školi. Za potrebe drugog, pojačanog nastavnog predmeta studenti imaju 1125 sati što nije nikakav kurs nego kvalitetno osmišljen studij uz pomoć kojeg se može osigurati kvalitetno izvođenje nastave iz svih nastavnih predmeta do kraja 6. razreda osnovne škole, smatra Silov. Dekan Filozofskog fakulteta Neven Budak izjavio je da je njegov fakultet protiv toga, jer to smatra degradacijom struke te da će se proizvoditi nekvalitetna nastava. "Učitelji s pojačanim programom po našem mišljenju ne mogu predavati premetnu nastavu u osnovnoj školi", izjavio je Budak. Na Učiteljskoj akademiji smatraju da su promjene u interesu podizanja kvalitete nastave. Na većini nastavničkih fakulteta ne razvija se istraživanje problema prijenosa znanstvenih spoznaja u školama i marginaliziraju se pedagoška znanja. Naš je prijedlog da se omogući dvopredmetno studiranje razredne nastave, dakle studij razredne nastave i još jednog predmeta, npr. engleskog jezika. Svršeni student bi bio učitelj razredne nastave i engleskog jezika, što je sasvim prihvatljivo, smatra Budak. Na kritiku kako usko stručno specijalizirani nastavnici mogu ostvariti nastavnu formu samo u školama s velikim brojem učenika (800 i više) i pitanje "žele li oni raditi u školama s malim brijem učenika na otocima i u planinskim krajevima?", na PMF odgovaraju da veliki broj studenata predmetne nastave dolazi iz tzv. provincije te da se prirodno žele vratiti svojim kućama i tamo raditi. Silov smatra da se nastavnička znanja i vještine za osnovnu i srednju školu bitno razlikuju s obzirom na pristup učenicima i na metode poučavanja, što je uvjetovano psihofizičkom dobi učenika. Promjene su usmjerene na racionaliziranje mreže nastavničkih studija i njihovo osuvremenjivanje. "Ako buduća osnovna škola u Hrvatskoj bude trajala šest godina, smatramo opravdanom da nastavnici koji će diplomirati na učiteljskom fakultetu dobiju stručne kompetencije za svih šest razreda", zaključio je dekan Učiteljske akademije Mile Silov. (Hina) iluc mc

VEZANE OBJAVE

An unhandled error has occurred. Reload 🗙