ZAGREB, 24. siječnja (Hina) - Učiteljska akademija iz Zagreba podržala je predložene promjene u školovanju učitelja, ali ih je osporio Filozofski fakultet, dva dana nakon što su to učinili drugi fakulteti koji obrazuju nastavnička
zvanja - PMF te Likovna i Muzička akademija.
ZAGREB, 24. siječnja (Hina) - Učiteljska akademija iz Zagreba
podržala je predložene promjene u školovanju učitelja, ali ih je
osporio Filozofski fakultet, dva dana nakon što su to učinili drugi
fakulteti koji obrazuju nastavnička zvanja - PMF te Likovna i
Muzička akademija. #L#
U priopćenju koje je potpisao dekan Učiteljske akademije Mile Silov
podržava se preporuka Nacionalnog vijeća za visoku naobrazbu kojom
su učiteljski studiji obogaćeni jednim (pojačanim) nastavnim
predmetom.
Nastavnicima koji su završili takve studije priznate su
kompetencije do šestog razreda osnovne škole, a Ministarstvo
prosvjete dopustilo im je u iznimnim slučajevima da izvode nastavu
jednog nastavnog predmeta od 5 do 8 razreda u osnovnoj školi.
Za potrebe drugog, pojačanog nastavnog predmeta studenti imaju
1125 sati što nije nikakav kurs nego kvalitetno osmišljen studij uz
pomoć kojeg se može osigurati kvalitetno izvođenje nastave iz svih
nastavnih predmeta do kraja 6. razreda osnovne škole, smatra
Silov.
Dekan Filozofskog fakulteta Neven Budak izjavio je da je njegov
fakultet protiv toga, jer to smatra degradacijom struke te da će se
proizvoditi nekvalitetna nastava.
"Učitelji s pojačanim programom po našem mišljenju ne mogu
predavati premetnu nastavu u osnovnoj školi", izjavio je Budak.
Na Učiteljskoj akademiji smatraju da su promjene u interesu
podizanja kvalitete nastave. Na većini nastavničkih fakulteta ne
razvija se istraživanje problema prijenosa znanstvenih spoznaja u
školama i marginaliziraju se pedagoška znanja.
Naš je prijedlog da se omogući dvopredmetno studiranje razredne
nastave, dakle studij razredne nastave i još jednog predmeta, npr.
engleskog jezika.
Svršeni student bi bio učitelj razredne nastave i engleskog jezika,
što je sasvim prihvatljivo, smatra Budak.
Na kritiku kako usko stručno specijalizirani nastavnici mogu
ostvariti nastavnu formu samo u školama s velikim brojem učenika
(800 i više) i pitanje "žele li oni raditi u školama s malim brijem
učenika na otocima i u planinskim krajevima?", na PMF odgovaraju da
veliki broj studenata predmetne nastave dolazi iz tzv. provincije
te da se prirodno žele vratiti svojim kućama i tamo raditi.
Silov smatra da se nastavnička znanja i vještine za osnovnu i
srednju školu bitno razlikuju s obzirom na pristup učenicima i na
metode poučavanja, što je uvjetovano psihofizičkom dobi učenika.
Promjene su usmjerene na racionaliziranje mreže nastavničkih
studija i njihovo osuvremenjivanje.
"Ako buduća osnovna škola u Hrvatskoj bude trajala šest godina,
smatramo opravdanom da nastavnici koji će diplomirati na
učiteljskom fakultetu dobiju stručne kompetencije za svih šest
razreda", zaključio je dekan Učiteljske akademije Mile Silov.
(Hina) iluc mc