ZAGREB, 23. siječnja (Hina) - Hrvatska udruga za franšize i poslovna partnerstva predstavila je danas svoje aktivnosti vezane uz promicanje franchising poslova u Hrvatskoj, a za kraj ožujka ove godine najavili su i održavanje 1.
međunarodnog sajma franšize i poslovnih partnerstva u Zagrebu kojim žele hrvatskoj gospodarskoj i ostaloj javnosti skrenuti više pažnje na taj oblik poduzetništva.
ZAGREB, 23. siječnja (Hina) - Hrvatska udruga za franšize i
poslovna partnerstva predstavila je danas svoje aktivnosti vezane
uz promicanje franchising poslova u Hrvatskoj, a za kraj ožujka ove
godine najavili su i održavanje 1. međunarodnog sajma franšize i
poslovnih partnerstva u Zagrebu kojim žele hrvatskoj gospodarskoj
i ostaloj javnosti skrenuti više pažnje na taj oblik
poduzetništva.#L#
Franšiziranje je, po riječima predsjednice Udruge Liljane Kukec,
oblik trgovačkog ugovora kojim se prodaje odnosno kupuje poslovni
paket tzv. franšiza za pravo upotrebe imena proizvoda ili usluga
(trade mark) uz preuzimanje sistema nekog posla (know-how). Pri
tome, kupac (franšizer) plaća ulaznu cijenu franšize, a svoje
poslovanje može razvijati kompletno u skladu sa poslovanjem
vlasnika franšize, ili pak imati samo ugovor o ekskluzivnoj
distribuciji određenih proizvoda ili usluga. U oba slučaja,
napominje Kukec, kupac dobiva stručnu pomoć pri odabiru mjesta i
lokacije poslovanja, obuku, marketing i samu robu. Stoga je to
oblik poduzetništva u kojemu nitko nije prepušten sam sebi, što
znatno smanjuje rizik posla, pojasnila je Kukec.
Dodala je i da se u Hrvatskoj, iako ima dosta franšizera (za
talijanske Fornetti-je i Benetton, američki Mc Donalds,
kartičarske kuće American Express, Diners i druge, odjeća Iana,
sendviči Subway i druge), o samom poslu franchisinga nedovoljno
zna.
To je i bio glavni motiv osnivanju Hrvatske udruge za franšize i
poslovna partnerstva (u studenom prošle godine), kojoj je osnovni
cilj promicanje toga poslovanja, edukacija hrvatskog
poduzetništva te povezivanje prodavatelja i kupaca franšiza. Uz
to, zalagat će se i za stvaranje uvjeta za nacionalne franšize od
uspješnih hrvatskih proizvoda i usluga.
O svemu tome bit će više govora na 1. međunarodnom sajmu franšize i
poslovnih partnerstva koji će se u organizaciji te Udruge održati u
Zagrebu od 20. do 22. ožujka ove godine. Uz hrvatske poduzetnike na
sajmu i pratećem savjetovanju sudjelovat će i gosti iz Italije,
koja je najveći izvoznik franšiza u svijetu.
(Hina) tam ds