FILTER
Prikaži samo sadržaje koji zadovoljavaju:
objavljeni u periodu:
na jeziku:
hrvatski engleski
sadrže pojam:

IZVOĐENJEM PREDSTAVE "STILSKE VJEŽBE" TEATAR ITD PROSLAVIO DVA JUBILEJA

ZAGREB, 19. siječnja (Hina) - Zagrebački Teatar ITD večeras je proslavio dvostruki jubilej - 35 godina postojanja i 35 godina izvođenja predstave "Stilske vježbe".
ZAGREB, 19. siječnja (Hina) - Zagrebački Teatar ITD večeras je proslavio dvostruki jubilej - 35 godina postojanja i 35 godina izvođenja predstave "Stilske vježbe". #L# Riječ je o najstarijoj od svih predstava koje trenutačno igraju na hrvatskim pozornicama, a čija je premijera bila na današnji dan godine 1968. "Stilske vježbe" najpoznatije je djelo vodećeg francuskog pjesnika i romanopisca Raymonda Queneaua. Prijevod i adaptaciju "Stilskih vježbi" obavili su Tonko Maroević i Tomislava Radić koji je i redatelj te dugovječne predstave. Uz njih dvojicu velika zasluga za njezin kontinuitet pripada prvacima hrvatskog glumišta - Peri Vrgić i Leli Margitić. Inače, prve dvije godine u predstavi je igrala Mija Oremović. Uz večerašnju jubilarnu 35. obljetnicu izvođenja predstave povjesničar umjetnosti Tonko Maroević u katalogu predstave naglasio je kako su "Stilske vježbe" neka vrst "kolumbova jajeta". "To je ono što mislimo kad kažemo da je R. Queneau pronašao najjednostavniji književni oblik u kojem bi se pokazala sva ograničenja književnog oblika uopće. Predstava na 99 načina od - najsloženijeg do telegrafskog stila - parodira banalne prizore u autobusu. U tom djelu Queneau je ujedinio stilske lingvističke i poetske akrobacije, klasičnu tradiciju i poetski realizam prožet humorom, stoga, ovo djelo po pisanju književne kritike zauzima posebno mjesto u književnosti 20. stoljeća", ističe Maroević. A, kako dodaje, kada je riječ o toj kultnoj predstavi, hrvatski priređivači su dopustili izvjesnu slobodu smjestivši radnju u domaću sredinu da bi je približili publici. Na taj način, naglasio je, uveli su jednu moguću liniju interpretacije događaja koja prelazi preko svih pokušaja uobličavanja, da bi završila u neartikuliranom". Maroević napominje da se ovdje mogu dovesti u zajedničku blizinu "Stilske vježbe" s iskustvima pisanja "Ćelave pjevačice", E. Ionesca. "'Stilske vježbe' šire su kao igra čak i od Ionescova teatra, a već po namjeni sasvim su oslobođene ikakvog odnosa prema kazališnim konvencijama", ističe Tonko Maroević. Večerašnja jubilarna predstava okupila je, uz autore predstave i njezine glavne protagoniste, brojne suradnike i glumce toga popularnog zagrebačkog kazališta. U Teatru ITD naglašavaju da kod publike i dalje postoji interes za ovu dugovječnu predstavu. (Hina) ta sp

VEZANE OBJAVE

An unhandled error has occurred. Reload 🗙