FILTER
Prikaži samo sadržaje koji zadovoljavaju:
objavljeni u periodu:
na jeziku:
hrvatski engleski
sadrže pojam:

NJ 14.I.-SZ-PAPA U MIROVNOJ MISIJI

DE-VA-IQ-US-SUKOBI-Ratovi-Religija/vjerovanje-Politika nj 14.I.-sz-papa u mirovnoj misiji NJEMAČKASUEDDEUTSCHE ZEITUNG14. I. 2003.Riječi protiv divizija"George W. Bush nije povjesničar, ali možda se sada u svojem Ovalnom uredu naslanja u stolici i pomišlja na Staljinovo ironično pitanje: 'Koliko divizija ima Papa?' Opet jedan poglavar katolika izaziva jednu veliku silu i opet crkveni vođa može posegnuti tek za oružjem riječi. Ivan Pavao II. u svakom je slučaju odabrao oštre rečenice kad je u ponedjeljak u Vatikanu držao svoj novogodišnji govor diplomatskom zboru: 'Ne ratu' i 'Ne egoizmu'. 'Rat nikada nije neizbježna sudbina. Rat uvijek znači poraz za čovječanstvo', rekao je Pontifeks. Pri tomu narodi još nikada nisu tako jasno osjećali koliko je stanje u svijetu nestalno. Ivan Pavao II. već je više puta zauzeo stajalište protiv iračkoga rata, no ovaj put je to učinio krepko i tako nediplomatski jasno. Kao i u ranijim sukobima, Papa si uzima pravo da se u sudbinskim pitanjima umiješa u politiku i da moralno djeluje kao globalni igrač. Naglašava da rat nije jednostavno 'drugo sredstvo' rješavanja sukoba, podsjeća na patnje Iračana pod sankcijama i ukazuje na međunarodno pravo. Povelja Ujedinjenih naroda utvrđuje
NJEMAČKA SUEDDEUTSCHE ZEITUNG 14. I. 2003. Riječi protiv divizija "George W. Bush nije povjesničar, ali možda se sada u svojem Ovalnom uredu naslanja u stolici i pomišlja na Staljinovo ironično pitanje: 'Koliko divizija ima Papa?' Opet jedan poglavar katolika izaziva jednu veliku silu i opet crkveni vođa može posegnuti tek za oružjem riječi. Ivan Pavao II. u svakom je slučaju odabrao oštre rečenice kad je u ponedjeljak u Vatikanu držao svoj novogodišnji govor diplomatskom zboru: 'Ne ratu' i 'Ne egoizmu'. 'Rat nikada nije neizbježna sudbina. Rat uvijek znači poraz za čovječanstvo', rekao je Pontifeks. Pri tomu narodi još nikada nisu tako jasno osjećali koliko je stanje u svijetu nestalno. Ivan Pavao II. već je više puta zauzeo stajalište protiv iračkoga rata, no ovaj put je to učinio krepko i tako nediplomatski jasno. Kao i u ranijim sukobima, Papa si uzima pravo da se u sudbinskim pitanjima umiješa u politiku i da moralno djeluje kao globalni igrač. Naglašava da rat nije jednostavno 'drugo sredstvo' rješavanja sukoba, podsjeća na patnje Iračana pod sankcijama i ukazuje na međunarodno pravo. Povelja Ujedinjenih naroda utvrđuje da se za rat smije odlučiti samo kao za zadnju opciju i pod strogim uvjetima. Političari moraju spriječiti da 'cijeli narodi ili cijelo čovječanstvo potonu u ponor'. Ta se lekcija Bijeloj kući ne može sviđati, no ne iznenađuje. Od svojega nastupa 1978. poljski se Papa sve više i više približavao pacifizmu. Tako se prije dvanaest godina očitovao protiv Zaljevskoga rata za oslobađanje Kuvajta. Kasnije je Vatikan stalno osuđivao američke i britanske zračne napade na Irak i zalagao se za primirje u kosovskomu ratu. A kad su Amerikanci u jesen 2001. gonili Osamu bin Ladena po Hindukušu, Papa je govorio o 'voljenim plemenima Afganistana kojima treba pružiti svu potrebnu pomoć'. Nauk starih crkvenih učitelja o pravednom ratu - zaključeno poglavlje? Ne posve. Ni Ivan Pavao II. nije postao radikalni pacifist. Tako je Papa u raspravi o humanitarnoj intervenciji rekao da je nasilno razoružavanje agresora legitimno i čak obvezatno 'ako je civilno stanovništvo u opasnosti da podlegne udarcima nepravednog napadača a napori politike i sredstva nenasilne obrane nisu urodila plodom'. No i tada se smije postupiti samo vremenski ograničeno, s jasnim ciljem uz poštivanje međunarodnoga prava i odgovornosti nadnacionalnog autoriteta, čitaj: Ujedinjenih naroda. U Iraku po mišljenju Vatikana nisu ispunjeni uvjeti za opravdan rat. Stoga će Ivan Pavao II. i dalje imati slušateljstvo i čak pokrenuti vlastitu mirovnu misiju. Rimske novine izvješćuju da bi francuski kurijski kardinal Roger Etchegaray uskoro mogao putovati u Bagdad i Washington. Papa pak zna kako se u svjetskoj politici teško prolazi bez divizija. No ipak je njegova crkva nadživjela Staljinovo carstvo i bez postrojba", piše Stefan Ulrich.

VEZANE OBJAVE

An unhandled error has occurred. Reload 🗙