ZAGREB, 13. siječnja (Hina) - Građani Bosne i Hercegovine pri kupovini i potrošnji roba najveće povjerenje imaju u one domaće, a od proizvoda iz susjednih država (Hrvatske, Slovenije i SRJ) u hrvatske proizvode.
ZAGREB, 13. siječnja (Hina) - Građani Bosne i Hercegovine pri
kupovini i potrošnji roba najveće povjerenje imaju u one domaće, a
od proizvoda iz susjednih država (Hrvatske, Slovenije i SRJ) u
hrvatske proizvode.#L#
Pokazali su to rezultati istraživanja s kraja prošle godine koje je
provela sarajevska agencija "Decision Shop", a prenosi zagrebački
GfK - Centar za istraživanje tržišta.
Od 650 ispitanih građana BiH njih 57,7 posto iskazalo je povjerenje
u hrvatske proizvode, dok 20,5 posto građana nema to povjerenje, a
21,8 posto o tome nema mišljenja.
Pri tome, od ukupno ispitanih, 60,3 posto građana Federacije BiH
vjeruje hrvatskim proizvodima, a u Republici Srpskoj takvih je 53,7
posto.
Za razliku od hrvatskih proizvoda, ispitani građani BiH nešto manje
povjerenje imaju u slovenske proizvode, njih 46,9 posto. Pritom
49,4 posto anketiranih građana iz Federacije BiH ima povjerenje u
slovenske proizvode, a tako o slovenskim proizvodima misli i 43,1
posto njih iz Republike Srpske.
Najmanje pak građani BIH vjeruju proizvodima iz SRJ odnosno Srbije
- svega 37,5 posto, pri čemu se iskazuje velika razlika među
anketiranima u Federaciji BiH i Republici Srpskoj. Dok u Federaciji
BiH tek 15,2 posto građana ima povjerenje u proizvode iz Srbije, iz
Republike Srpske to povjerenje ima čak 72,2 posto ispitanika.
Rezultati istraživanja pokazali su i da građani BiH, ipak, najveće
povjerenje imaju u domaće proizvode, kojima vjeruje čak 80,6 posto
ispitanih građana. Pri tome, nešto veće povjerenje u domaće
proizvode imaju građani iz Federacije BiH, njih 83 posto, a u
Republici Srpskoj 76,9 posto.
Istraživanje o povjerenju građana BiH u proizvode koje kupuju i
konzumiraju, kako domaće tako i one iz susjednih zemalja, koje
ujedno imaju i najveće udjele na BiH tržištu, sarajevska je
agencija provela krajem studenoga 2002. na cijelom teritoriju BiH,
na uzorku od 650 osoba metodom telefonskog intervjua.
(Hina) tam ds