FILTER
Prikaži samo sadržaje koji zadovoljavaju:
objavljeni u periodu:
na jeziku:
hrvatski engleski
sadrže pojam:

NJ 9. I. TAZ: SJEVERNA KOREJA ILI IRAK

DE-US-IQ-KP-SAD-IRAK-SJEVERNA_KOREJA-Ratovi-Diplomacija-Vlada-Obrana nj 9. I. TAZ: sjeverna koreja ili irak NJEMAČKADIE TAGESZEITUNG9. I. 2003.Izlaz u Pjongjangu"Pruža li sukob sa Sjevernom Korejom Bushovu kabinetu mogućnost dostojanstvenog izlaska iz slijepe ulice u vidu rata protiv Iraka? Jesu li vlade u Bagdadu i Pjongjangu proteklih mjeseci čak koordinirale svoju politiku kako bi iskonstruirale upravo takvu situaciju?O toj se mogućnosti puno spekulira ali dokaza je zasada još manje nego kada je u pitanju novo iračko oružje za masovno uništenje. Naravno, ozbiljne analize ne trebaju u potpunosti isključiti ni mogućnost koordinacije između Bagdada i Pjongjanga. Moguće je krenuti od pretpostavke da se u oba glavna grada u najmanju ruku potajno raduju dilemi u kojoj se trenutno nalazi Bushov kabinet. Naime, Washington sada mora pokusati što je sam skuhao.U protekle je dvije godine Bushov kabinet paušalno, bez ikakvih nijansi i dokaza stigmatizirao Sjevernu Koreju, Irak i neke druge države kao 'sile osovine zla' odnosno kao 'države-nitkove', koje teroristima isporučuju sredstva za masovno uništenje. U svojoj novoj 'Nacionalnoj sigurnosnoj strategiji' Bushov je kabinet
NJEMAČKA DIE TAGESZEITUNG 9. I. 2003. Izlaz u Pjongjangu "Pruža li sukob sa Sjevernom Korejom Bushovu kabinetu mogućnost dostojanstvenog izlaska iz slijepe ulice u vidu rata protiv Iraka? Jesu li vlade u Bagdadu i Pjongjangu proteklih mjeseci čak koordinirale svoju politiku kako bi iskonstruirale upravo takvu situaciju? O toj se mogućnosti puno spekulira ali dokaza je zasada još manje nego kada je u pitanju novo iračko oružje za masovno uništenje. Naravno, ozbiljne analize ne trebaju u potpunosti isključiti ni mogućnost koordinacije između Bagdada i Pjongjanga. Moguće je krenuti od pretpostavke da se u oba glavna grada u najmanju ruku potajno raduju dilemi u kojoj se trenutno nalazi Bushov kabinet. Naime, Washington sada mora pokusati što je sam skuhao. U protekle je dvije godine Bushov kabinet paušalno, bez ikakvih nijansi i dokaza stigmatizirao Sjevernu Koreju, Irak i neke druge države kao 'sile osovine zla' odnosno kao 'države-nitkove', koje teroristima isporučuju sredstva za masovno uništenje. U svojoj novoj 'Nacionalnoj sigurnosnoj strategiji' Bushov je kabinet izričite prijetnje po potrebi čak i 'preventivnom' upotrebom atomskog oružja protiv 'država-nitkova' uzdigao na razinu službene politike Sjedinjenih Država. Takva američka politika grubo krši međunarodne zakone i dosada je kod Njemačke i ostalih zapadnih saveznika nailazila samo na postiđujuću šutnju. No, u Pjongjangu tumače prijetnje Washingtona kao povlačenje sigurnosnih jamstava koje je Clintonov kabinet ponudio Sjevernoj Koreji u - do danas tajnim - dodatnim protokolima sporazumu iz 1994. g. Takva je percepcija u Pjongjangu vrlo razumljiva ali nije razumljiva reakcija, koja obuhvaća odustajanje od sporazuma i nastavak nabavke vlastitog atomskog naoružanja. Vlade u Washingtonu 'kronično su nesposobne' usredotočiti se na više od jedne vanjskopolitičke krize istodobno, konstatirao je ovih dana nekadašnji ministar vanjskih poslova Warren Christopher, pozivajući predsjednika Busha da posveti punu pozornost mirnom rješavanju sukoba sa Sjevernom Korejom. Prihvati li Bush tu sugestiju, mogao bi jednog dana biti prisiljen zahvaliti se vlastodršcima u Pjongjangu što su ga sačuvali iračke pustolovine", zaključuje Andreas Zumach.

VEZANE OBJAVE

An unhandled error has occurred. Reload 🗙