CHICAGO, 3. siječnja (Hina/Reuters) - Zrakoplovna kompanija United Airlines, matične tvrtke UAL, očekuje da će njezini operativni gubici za 2002. doseći 3,2 milijarde američkih dolara, uz samo u prosincu ostvaren gubitak od 400
milijuna dolara, što pokazuje da je hitan pristanak njezinih sindikata na planirano rezanje plaća postao apsolutan imperativ.
CHICAGO, 3. siječnja (Hina/Reuters) - Zrakoplovna kompanija United
Airlines, matične tvrtke UAL, očekuje da će njezini operativni
gubici za 2002. doseći 3,2 milijarde američkih dolara, uz samo u
prosincu ostvaren gubitak od 400 milijuna dolara, što pokazuje da
je hitan pristanak njezinih sindikata na planirano rezanje plaća
postao apsolutan imperativ.#L#
Taj je podatak o razini očekivanih gubitaka financijski direktor
tvrtke Jack Brace iznio tijekom ovotjednog saslušanja pred
stečajnim sudom u Chicagu, u okviru 'posebnih podataka te tvrtke za
prijavljivanje poreza'.
United se svojim zaposlenicima sprema nametnuti privremenu nagodbu
o plaćama te odbaciti sve prethodno postignute sporazume. Sudac
Eugene Wedoff će 10. siječnja donijeti odluku o tome da li United,
prema poglavlju 1113 (c) američkog stečajnog zakona, ima pravo
nametnuti takvu nagodbu.
Unitedu su potrebne hitne koncesije kako bi zadovoljio zahtjeve
svojih zajmodavatelja za ostvarivanjem 'značajnih rezanja
troškova' do 15. veljače, kako bi si osigurao dodatna financijska
sredstva. S ciljem rezanja troškova plaća za 2,4 milijarde dolara
godišnje, United planira u radne ugovore i pravila o radu unijeti i
druge promjene.
Svi Unitedovi sindikati provizorno su pristali na privremena
rezanja plaća, osim Međunarodnog udruženja mašinskih radnika koji,
međutim, ima slabe šanse za uspješno protivljenje njegovim
planovima rezanja troškova. Od pilota se zatražilo da prihvate 29-
postotno smanjenje plaća, od stjuarda i stjuardesa 9-postotno, dok
bi mašinski i drugi radnici trebali prihvatiti privremeno 13 posto
niže plaće.
(Hina) gbo vm