FILTER
Prikaži samo sadržaje koji zadovoljavaju:
objavljeni u periodu:
na jeziku:
hrvatski engleski
sadrže pojam:

SABOR: VLADA ZA KAŽNJAVANJE VOZAČA I S NAJMANJOM KOLIČINOM ALKOHOLA

ZAGREB, 14. srpnja 2004. (Hina) - Hrvatski sabor počeo je raspravu oizmjenama Zakona o sigurnosti prometa na cestama, u hitnoj saborskojproceduri, kojim Vlada predviđa oštrije kazne za teže prometneprekršaje, a, među ostalim, i zabranu vožnje s najmanjom količinomalkohola u krvi.
ZAGREB, 14. srpnja 2004. (Hina) - Hrvatski sabor počeo je raspravu o izmjenama Zakona o sigurnosti prometa na cestama, u hitnoj saborskoj proceduri, kojim Vlada predviđa oštrije kazne za teže prometne prekršaje, a, među ostalim, i zabranu vožnje s najmanjom količinom alkohola u krvi.

Vladinu tezu da se Hrvatska, zbog sve većeg broja poginulih u prometu, treba svrstati među zemlje koje zabranjuju i najmanju količinu alkohola kod vožnje, pred zastupnicima je branio premijer Ivo Sanader.

Iznio je podatke da je u ovoj godini u prometu poginulo 339 osoba, da je od osamostaljenja Hrvatske poginulo njih 11.500, upozorivši da će, ako se takav trend nastavi, ta crna brojka dostići onu poginulih u Domovinskom ratu.

Osobno je, kaže, da se kažnjava svaka količina alkohola u krvi pri vožnji.

"Moram jasno reći da nisam protiv Zagoraca i Dalmatinaca, protiv gemišta i bevande, ali ako piju, neka ne voze", poručio je Sanader, istaknuvši potrebu donošenja takve odredbe koja je, kaže, korisna za hrvatski narod i njegovo zdravlje.

"Ako spasimo i jedan život onda su sve patnje onih koji ne piju kada voze isplative", dodao je, pozvavši zastupnike, koji su se, pa i oni iz HDZ-a, ranije uglavnom izjašnjavali za dosadašnju odredbu po kojoj se kažnjava koncentracija alkohola veća od 0,5 promila u krvi.

Za potpunu zabranu alkohola u organizmu pri vožnji zauzeo se i ministar unutarnjih poslova Marijan Mlinarić, rekavši da je, kao kirurg, 'bezbroj' puta osobno svjedočio teškim trenucima u koje su kako sebe, tako i druge osobe doveli alkoholizirani vozači.

Vlada je predložila da alkohol, pa i najmanja količina, bude zabranjena za sve one koji sjedaju za upravljač - pokaže li alkotest da vozač ima do 0,5 promila alkohola u krvi bio bi kažnjen s 1500 kuna i jednim negativnom bodom, od 0,5 do 1,5 promila plaćao bi 2000 kuna i na tri bi mu mjeseca bila oduzeta vozačka uz tri boda, a za veću alkoholiziranost plaćao bi 3000 kuna i dugotrajnije bi bio bez dozvole.

Ako bi u dvije godine dva puta pravomoćno bio kažnjen zbog alkohola, ali i zbog težih prometnih prekršaja, vozač bi mogao 60 dana u zatvor i oduzela bi mu se vozačka dozvola od jedne do dvije godine.

Mladi vozači u razdoblju od dvije godine nakon dobivanja dozvole ne bi mogli upravljati vozilima čija je snaga veća od 75 kilovata (102 konjske snage), a u vremenu od 23 do 5 sati ujutro mogao bi voziti samo u pratnji osobe starije od 25 godina.

Za mlade bi vozače vrijedila i stroža ograničenja brzine nego za ostale vozače, a ako u roku od tri godine ne bi položili program sigurne vožnje dozvola bi im prestala vrijediti.

Predlaže se i drastično kažnjavanje prekoračenja brzine - s 300 kuna kažnjavali bi se vozači koji do 10 kilometara na sat prekorače brzinu u naseljenom mjestu, ili do 30 kilometara izvan naselja, s 500 kuna oni koji u naselju prekorače za 30, a 50 izvan naselja,.

Prekoračenje iznad 50 kilometara na sat kažnjavalo bi se s 2000 kuna, a s 3000 kuna kaznilo bi se vozače koji brzinu prekorače dvostruko nego je propisana.

Po Vladinu prijedlogu najmanja bi kazna za prometne prekršaje iznosila 300 kuna, umjesto sadašnjih 50, a propisivala bi se za, primjerice, pješaka koji prelazi cesti izvan 'zebre', vozača koji vozi bez vozačke ili mu je istekla, korištenje mobitela u vožnji, nekorištenje pojasa ili zaštitne kacige, itd.

O predloženim izmjenama, kao i izmjenama Zakona o prekršajima, kojima se predviđene novine u prometnim prekršajima usklađuju s tim zakonom, raspravljaju zastupnički klubovi.

VEZANE OBJAVE

An unhandled error has occurred. Reload 🗙