Državni tajnik u Ministarstvu pravosuđa Antun Palarić rekao je da predloženi zakonski tekst predviđa ukidanje obveze pribavljanja suglasnosti Ministarstva financija i nadležnog upravnog tijela da u trenutku primanja u službu novog službenika nema neraspoređenih službenika koji bi mogli popuniti to radno mjesto, te da su za to mjesto predviđena sredstva.
Predviđeni su i blaži uvjeti za raspoređivanje na mjesta upravnog savjetnika i višeg upravnog savjetnika, s pojašnjenjem da se time želi zaustaviti trend odlaska iz državne službe mladih kadrova, koji, iako po svojim sposobnostima i zalaganju to zaslužuju, zbog prestrogih uvjeta ne mogu napredovati u karijeri.
Stoga se, umjesto dosadašnjih pet, za obavljanje posla upravnog savjetnika predviđaju tri godine radnog staža. Radni staž potreban za obavljanje poslova višeg upravnog savjetnika skratio bi se s deset na pet godina.
S 15 na osam dana skratio bi se rok u kojemu službenik može podnijeti prigovor ako nije dobio posao.
Službenički vježbenici, nakon okončanja vježbeničke prakse i uz pozitivnu ocjenu, mogli bi biti raspoređeni na radna mjesta u tijelima u kojima su bili na praksi, a čelnicima određenih tijela državne uprave omogućilo bi se zapošljavanje kadrova na određeno vrijeme.
U cilju 'čistki' službenika koji neodgovorno i nezakonito obavljaju posao u državnoj upravi predlaže se ubrzanje postupka pred službeničkim sudovima, posebno kako bi se izbjeglo odugovlačenje postupka i učestale zastare.
Tako se predlaže da se u postupku zbog teške povrede službeničke dužnosti kao dokazi mogu koristiti pisane izjave svjedoka, a glavna bi se rasprava mogla održati i bez nazočnosti službenika koji se sumnjiči za nezakonitosti, ako je uredno pozvan te je iznio obranu.
O predloženim izmjenama raspravljaju zastupnički klubovi.