FILTER
Prikaži samo sadržaje koji zadovoljavaju:
objavljeni u periodu:
na jeziku:
hrvatski engleski
sadrže pojam:

REAKCIJA IZ UREDA PREDSJEDNIKA NA SABORSKU RASPRAVU O PREDLOŽENIM IZMJENAMA ZAKONA O SLUŽBI U ORUŽANIM SNAGAMA

ZAGREB, 23. travnja 2004. (Hina) - U povodu jučerašnje saborske rasprave o Prijedlogu izmjena i dopuna Zakona o službi u Oružanim snagama Ured predsjednika RH uputio je priopćenje u kojem se uz ostalo navodi kako namjera nije davati vrijednosne sudove o stavovima koji su se u raspravi mogli čuti nego "reagirati na neke očito zlonamjerne teze, odnosno, na neke netočne činjenice".
ZAGREB, 23. travnja 2004. (Hina) - U povodu jučerašnje saborske rasprave o Prijedlogu izmjena i dopuna Zakona o službi u Oružanim snagama Ured predsjednika RH uputio je priopćenje u kojem se uz ostalo navodi kako namjera nije davati vrijednosne sudove o stavovima koji su se u raspravi mogli čuti nego "reagirati na neke očito zlonamjerne teze, odnosno, na neke netočne činjenice". #L# U priopćenju se, pozivajući se na medije, navodi da je zastupnik HSP-a Pero Kovačević između ostalog ustvrdio da ne čudi što je stanje u Oružanim snagama loše, ako se uzme u obzir činjenica da za dva nadležna zakona (o obrani i o Oružanim snagama) ne postoje podzakonski akti. Predsjednik Mesić nije donio šest takvih propisa iz svoje nadležnosti, ministar obrane čak 17, a Vlada pet, ustvrdio je Kovačević, prozivajući Vladu da nije predložila ni dugoročni plan razvoja OS, kao ni plan obrane i ratno ustrojstvo." U priopćenju se navodi da Zakon o službi u OSRH zaista navodi koja opća pravila postupanja u OS donosi Predsjednik Republike. Međutim, očita je zamjena teza, jer smo uvjereni da Kovačević kao dugogodišnji djelatnik Ministarstva obrane vrlo dobro zna da svi ti akti već postoje. To su, naime, tzv. opća pravila postupanja u Oružanim snagama, navodi se u priopćenju iz Ureda Predsjednika i podsjeća da su sukladno članku 201. Zakona o službi o Oružanim snagama svi propisi (navedeni u priopćenju) na snazi. U priopćenju se nadalje dodaje da je u nastavku saborske rasprave, a zamjerajući predlagatelju da nije dao podatke o korisnicima tzv. "predsjedničkih" mirovina, isti zastupnik između ostaloga naveo da je "HSP-ov ekspertni tim" prikupio podatke iz kojih se vidi da je u mandatu predsjednika Tuđmana dodijeljeno 105, a u Mesićevu mandatu 77 predsjedničkih mirovina, ... Podaci pokazuju, tvrdi Kovačević, kako ne stoje tvrdnje da je "Tuđman šakom i kapom dijelio te mirovine" (u kasnijim izvješćima preneseno je da se misli na mandat predsjednika Tuđmana od 1995. godine). Na implikaciju da je netko želio ocrniti predsjednika Tuđmana navodeći kako je on dijelio mirovine "šakom i kapom", treba reći da upravo zbog čuvanja digniteta predsjednika Tuđmana, ali i zbog zaštite pojedinaca koji su se ni krivi ni dužni našli na listama, smatramo da se u javnost može izaći s podacima samo tada kada su ti podaci do kraja provjereni. "Ekspertni tim" je ispravno nabrojio 104 odluke predsjednika Tuđmana od 15. lipnja 1995. do 25. listopada 1999. "Zaboravio" je, međutim, spomenuti brojke do 1995. godine, a one, prema trenutnim, ali još uvijek neprovjerenim podacima, nisu zanemarive. "Zaboravio" je i 18 odluka koje je potpisao akademik Vlatko Pavletić tijekom svog, malo više od dvomjesečnog predsjedničkog mandata, a "zaboravio" je i dvije odluke za vrijeme, čini nam se, šesnaest dana predsjedničkog mandata Zlatka Tomčića, navodi se u priopćenju. Što se tiče odluka predsjednika Mesića smatramo da nema potrebe za bilo kakvom mistifikacijom, i možemo potvrditi brojke "ekspertnog tima" uz malu korekciju. Dakle, u svom dosadašnjem mandatu, predsjednik Mesić potpisao je za 79 osoba odluku o prestanku djelatne vojne službe s pravom na starosnu mirovinu. Za sve osobe za koje je predsjednik Mesić donio takve odluke postoje i pripadajući prijedlozi potpisani od osoba koje svojim potpisom i integritetom, odnosno, institucijom koju predstavljaju, jamče za opravdanost predlaganja predsjedniku Republike. Podsjećamo i naglašavamo da je upravo predsjednik Mesić svojim pismom predsjedniku Vlade inicirao raspravu o potrebi donošenja dodatnih kriterija koje bi ovlašteni predlagatelj, pri podnošenju prijedloga za prestanak djelatne vojne službe s pravom na starosnu mirovinu, trebao uvažavati, navodi se u priopćenju. (Hina)pp ysšh

VEZANE OBJAVE

An unhandled error has occurred. Reload 🗙