PRAG, 22. travnja 2004. (Hina/AFP) - Postoji crna statistika po kojoj su buduće članice Europske unije u brojkama već pretekle stare: na njihovim cestama od 1989. poginulo je više od 150.000 ljudi.
PRAG, 22. travnja 2004. (Hina/AFP) - Postoji crna statistika po kojoj
su buduće članice Europske unije u brojkama već pretekle stare: na
njihovim cestama od 1989. poginulo je više od 150.000 ljudi.#L#
Dovoljno je provesti se Poljskom, gdje mali križevi uz ceste ukazuju
na broj žrtava, kako bi se shvatili razmjeri katastrofe u tom dijelu
Europe.
Unatoč laganom poboljšanju od 1998. više od 10.000 ljudi umire svake
godine na cestama deset novih članica koje će se Uniji priključiti 1.
svibnja.
Po agenciji Eurostat 2001. godine u tih deset zemalja poginulo je
10.546 ljudi. Nove članice imaju 75 milijuna stanovnika i oko 21
milijun vozila.
Kao usporedba navodi se Njemačka koja ima više stanovnika (82
milijuna) i više od 43 milijuna vozila. Te 2001. godine u njoj su
život izgubile 6.972 osobe iako je broj pređenih kilometara bio veći.
Ako se uspoređuju stare zemlje EU-a koje su po brojkama još
civiliziranije u vožnji, tada treba naglasiti da je 2001. u Velikoj
Britaniji bilo 6 poginulih na 100.000 ljudi dok ih je u Poljskoj bilo
14,3 a u Latviji 21,9.
Za Helvea Lohmusa, jednog od glavnih dužnosnika koji se bavi
sigurnošću na cestama u Estoniji, pad diktature u toj zemlji doveo je
do toga da ljudi smatraju da imaju potpunu slobodu u svemu, pa tako i
u vožnji.
Alkohol, unatoč zabranama, isto tako čini svoje, kao i loše stanje
automobila - uz relikvije komunističke industrije kao što je trabant,
na cestama istočnoeuropskih zemalja svoj život završavaju i stari
automobili iz zapadnih.
Isto tako, policiji nedostaju sredstva kontrole. Mađarska ima samo
103 radara, susjedna Austrija ima ih 1.200.
Poljska, također bez sredstava, dosjetila se izradi drvenih ili
kartonskih policijskih vozila koje postavlja uz ceste ne bi li vozači
u strahu od kazne ipak usporili vožnju.
(Hina) xmaš ydgk