BANJA LUKA, 15. travnja 2004. (Hina) - Transparency International (TI) BiH, odnosno njegov Centar za pravnu pomoć protiv korupcije, zaprimio je tijekom dva mjeseca postojanja 1.400 prijava građana od kojih se 859 odnosi na korupciju,
izjavio je u četvrtak u Banjoj Luci voditelj Centra, Darijo Lazić.
BANJA LUKA, 15. travnja 2004. (Hina) - Transparency International (TI)
BiH, odnosno njegov Centar za pravnu pomoć protiv korupcije, zaprimio
je tijekom dva mjeseca postojanja 1.400 prijava građana od kojih se
859 odnosi na korupciju, izjavio je u četvrtak u Banjoj Luci voditelj
Centra, Darijo Lazić.#L#
Navodeći da se prijave za korupciju odnose na većinu državnih i
javnih službi, Lazić je posebno alarmantnim ocijenio činjenicu da u
korumpiranosti prednjače inspekcijske službe na razini općina i
kantona u oba entiteta. Ukazao je i na koordiniranost inspektora kod
uzimanja mita.
Primjerice, komunalni inspektor "markira" osobu koja daje mito, a
nakon toga "po svoj dio kolača" dolaze inspektori drugih službi.
Ukoliko budu uskraćeni za nagradu, vlasnik markiranog trgovačkog
objekta biva svakodnevno izvrgnut inspekcijskim kontrolama koje
praktično paraliziraju njegovo poslovanje.
"Apeliramo na sve građane i poslovne ljude da ne podliježu pritiscima
i da svaki slučaj traženja mita prijave", kazao je Darijo Lazić.
Kao primjere institucija koje dobro surađuju s TI-om naveo je
Ministarstvo rada Federacije BiH, Državnu graničnu službu,
Tužiteljstvo FBiH, Upravu carina i tužiteljstvo RS, te gradonačelnika
Banja Luke Dragoljuba Davidovića, koji je na temelju dokumenata Centra
za pravnu pomoć TI smijenio dva viša činovnika gradske uprave
Lazić je istodobno upozorio da praksu uzimanja mita prilikom procjene
invalidnosti uporno ignorira Fond mirovinsko-invalidskog osiguranja
RS. Dodao je da suradnju odbija MUP FBiH, kao i ministarstva za
prosvjetu i za izbjeglice RS.
Transparency International također je upozorio da javni
pravobranitelj BiH pojave korupcije "ne doživljava kao kršenje
ljudskih prava".
(Hina) xspod ydh