FILTER
Prikaži samo sadržaje koji zadovoljavaju:
objavljeni u periodu:
na jeziku:
hrvatski engleski
sadrže pojam:

NA JAVNOJ RASPRAVI HND-A VEĆINA ZA OGRANIČAVANJE KONCETRACIJE U MEDIJIMA

ZAGREB, 2. travnja 2004. (Hina) - Radi zaštite pluralizma medija novim Zakonom o medijima mora se ograničiti koncentracija na medijskom tržištu, slično kao i dosadašnjim zakonom, a ne po općim propisima o zaštiti od monopolističkog položaja na tržištu, kao što predlaže Ministarstvo kulture, mišljenje je većine sudionika današnje javne rasprave o tom zakonu u Hrvatskom novinarskom društvu (HND).
ZAGREB, 2. travnja 2004. (Hina) - Radi zaštite pluralizma medija novim Zakonom o medijima mora se ograničiti koncentracija na medijskom tržištu, slično kao i dosadašnjim zakonom, a ne po općim propisima o zaštiti od monopolističkog položaja na tržištu, kao što predlaže Ministarstvo kulture, mišljenje je većine sudionika današnje javne rasprave o tom zakonu u Hrvatskom novinarskom društvu (HND). #L# Većina medijskih stručnjaka i novinara, te predstavnika nevladinih udruga koje se bave zaštitom slobode medija složilo da novim zakonom ne bi trebalo ukidati članak 33. postojećeg Zakona o medijima koji govori o ograničenju koncetracije, već da bi taj članak trebalo učiniti jasnim i provedivim. Državni tajnik u Ministarstvu kulture Jadran Antolović rekao je da je Zakon o medijima, koji je Ustavni sud ukinuo jer nije donesen natpolovičnom većinom zastupnika, dobar i da se stoga predlaže njegovo ponovno usvajanje uz doradu desetak članaka radi njegovog poboljšanja. Svi su se složili da novi zakon mora biti donesen do 30. travnja, u roku koji je dao Ustavni sud, jer bi u suprotnom nastala pravna praznina. Bivši ministar kulture Antun Vujić zadovoljan je što se umjesto ukinutog Zakona predlaže sadržajno gotovo isti jer, po njemu, on predstavlja civilizacijski pomak u medijskom zakonodavstvu. No, izostavljanje članaka o ograničenju koncentracije Vujić smatra korakom unatrag. Tim se člankom, tvrdi Vujić, pokušalo uvesti objektivni kriterij za ograničavanje koncentracije na temelju broja prodanih primjeraka određene vrste tiska. "Bez tog ograničenja moguće je da netko kupi sve medije", upozorio je Vujić. Antolović je objasnio da se Ministarstvo odlučilo za prepušatanje spračavanja monopola općim propisima i Agenciji za zaštitu od tržišnog natjecanja zbog nejasnoće i neprovedivosti važećeg članka 33. Potvrdila je to i Olgica Spevec, predsjednica Vijeća za zaštitu tržišnog natjecanja, rekavši da je broji prodanih primjeraka promjenjiva kategorija koju bi bilo teško stalno pratiti. Rekla je i da Agencija nije tražila promjenu propisa o ograničenju koncetracije, pa ni ukidanje praga od 40 posto, već samo jasne propise po kojima će postupati. Upozorila je da će odredba po kojoj nakladnici moraju prijaviti Agenciji svaku, pa i najmanju koncentraciju poduzetnika biti znatno opterećenje za Agenciju. "Svaka koncentracija poduzetnika ne dovodi do monopolističkog položaja na tržištu jer za Agenciju postaju upitnim koncentracije poduzetnika od milijuna kuna na svjetskom tržištu i od 100 miljuna kuna na domaćem", objasnila je Spevec. Za Gezu Stantića iz Vijeća za medije HHO-a neobjašnjivo je zašto se ukida ograničenje koncentracije na medijskom tržištu jer ono nije uvedeno zbog zaštite tržišta, već zbog zaštite pluralizma medija. Smatra stoga da članak 33. ne treba ukidati, već ga jasnije formulirati i učiniti ga provedivim. Stantić se boji da je ukidanje ograničenja koncentracije u Zakonu o medijima uvod u ukidanje sličnih "sasvim jasnih i provedivih odredaba u Zakonu o elektroničkim medijima". Predsjednica saborskog Odbora za informiranje Željka Antunović zauzela se za izmjenu članka 33. umjesto njegova ukidanja jer smatra da se općim propisima o zaštiti od tržišnog natjecanja ne može zaštiti pluralizam na medijskom tržištu. Zrinka Peruško iz Instituta za međunarodne odnose i vanjska članica saborskog Odbora za informiranje objasnila je da je cilj ograničenja koncentracije zaštita pluralizma medija kao društvene, a ne gospodarske djelatnosti. Ona sumnja da Agencija koja je zadužena za zaštitu gospodarskih interesa može istodobno štiti i društveni u slučaju medija. I Stjepan Malović, profesor s Fakulteta političkih znanosti smatra da za sprečavanje monopola ne medijskom tržištu kriterij ne mogu biti tržišni udjeli. Najvažnijom pretpostavkom za suzbijanje monopola smatra obavezu objave podataka o udjelima u vlasništvu svakog medija, kao i njihovu dostupnost javnosti. Katja Kušec je u ime Sindikata novinara Hrvatske zatražila da se u Zakon unesu izmjene kojima bi se unaprijedila zaštita novinara. (Hina) xggrb yso

VEZANE OBJAVE

An unhandled error has occurred. Reload 🗙