LISABON, 29. ožujka (Hina/AFP) - Sa skorim proširenjem Europske unije (EU) s 15 na 25 članica i većom konkurencijom na postojećim izvoznim tržištima u EU, Portugal će nastojati probiti se sa svojim proizvodima na nova tržišta.
LISABON, 29. ožujka (Hina/AFP) - Sa skorim proširenjem Europske
unije (EU) s 15 na 25 članica i većom konkurencijom na postojećim
izvoznim tržištima u EU, Portugal će nastojati probiti se sa svojim
proizvodima na nova tržišta.#L#
Gotovo 80 posto portugalskog izvoza trenutno odlazi u sedam
postojećih članica EU i to Belgiju, Britaniju, Francusku,
Njemačku, Italiju, Nizozemsku i Španjolsku. No, od 1. svibnja
portugalski izvoz na tim će se tržištima suočiti s konkurencijom iz
novih članica pod istim povoljnim carinskim uvjetima.
Portugalski ministar za gospodarstvo Carlos Tavares nedavno je
stoga upozorio kako je bitno diversificirati izvozna tržišta. Među
ostalim, kako je kazao, vlada će ciljati Brazil, Kanadu, Kinu,
Rusiju, Meksiko i sjeverno-afričke države kao prioritetna izvozna
tržišta koja tek treba razviti.
Kako bi pomoglo osvajanju novih tržišta, to ministarstvo pokrenulo
je nedavno novo tijelo, NEPE, koje čine predstavnici državne
agencije za promociju izvoza i dva najvažnija udruženja
poduzetnika, koji će raditi zajedno na promociji portugalskih
proizvoda u inozemstvu.
Cilj je promovirati tradicionalni portugalski izvoz, poput obuće,
namještaja i lijekova. Kao dio svoje strategije za poticanje
izvoza, Portugal će uložiti osam milijuna eura u program razvitka
pozitivnog imidža u inozemstvu za ključne portugalske brandove.
"Portugal ne zaslužuje reputaciju proizvođača proizvoda niske
vrijednosti ili kvalitete", kazao je Tavares.
Ekonomisti, međutim, upozoravaju da će se portugalska vlada
suočiti s teškom bitkom pri promoviranju proizvoda izvan EU, budući
je nedavno jačanje eura učinilo portugalski izvoz skupljim na tim
tržištima.
(Hina) xsbo yvmo