RIJEKA,17. ožujka 2004.(Hina) - Podružnica Sindikata pomoraca Hrvatske (SPH) u riječkoj Jadroliniji i Radničko vijeće tog poduzeća danas su novinarima dostavili priopćenje u kojemu se naglašava da se "zaposlenici Jadrolinije
kategorički protive razbijanju i podjeli tog poduzeća".
RIJEKA,17. ožujka 2004.(Hina) - Podružnica Sindikata pomoraca Hrvatske
(SPH) u riječkoj Jadroliniji i Radničko vijeće tog poduzeća danas su
novinarima dostavili priopćenje u kojemu se naglašava da se
"zaposlenici Jadrolinije kategorički protive razbijanju i podjeli tog
poduzeća".#L#
U priopćenju stoji da zbog neujednačene primjene zakona neki brodari,
primjerice splitski SEM čiji brodovi održavaju promet na Jadranu, a
plove pod panamskom zastavom, imaju veće povlastice od domaćih
brodara.
Naime, domaći pomorski promet mogu obavljati samo brodovi koji plove
pod hrvatskom zastavom, a na dio brodara te se odredbe izgleda ne
odnose, ističu u SPH dodavši da dodatno zabrinjava što postoji zahtjev
SEM-a da preuzme dio linija kojima prometuje državni brodar
Jadrolinija.
Brodari, čiji brodovi plove pod stranim zastavama, svoje brodove ne
moraju graditi u domaćim brodogradilištima, a oslobođeni su raznih
davanja pri nabavi brodova. K tomu, remont ne moraju obavljati u
domaćim brodogradilišima, nego, primjerice, u crnogorskima, što, kažu
u sindikatu, i čine. Pomorci na brodovima pod stranim zastavama imaju
lošije uvjete rada i primanja, naglašavaju u sindikatu uz napomenu da
splitski SEM zapošljava oko 30 posto posade iz Ukrajine.
U duljem priopćenju SPH se osvrnuo na rasprave koje su se u javnosti
pojavile u vezi s privatizacijom Jadrolinije, ukidanjem monopola tog
poduzeća na domaćim brodskim linijama te prepuštanjem dijela linija
privatnim brodarima.
"Pomorci Jadrolinije znat će zaštititi hrvatski barjak na brodovima i
sva prava koja iz toga proizlaze", navodi se u priopćenju podružnice
SPH i Radničkog vijeća u Jadroliniji.
(Hina) xhšup ydd