FILTER
Prikaži samo sadržaje koji zadovoljavaju:
objavljeni u periodu:
na jeziku:
hrvatski engleski
sadrže pojam:

HRVATSKI GLAZBENI ZAVOD ČUVA VRIJEDNU ZBIRKU NIKOLE ALGAROTTIJA

ZAGREB, 6. ožujka 2004. (Hina) - Najnovije glasilo Hrvatskoga glazbenog zavoda (HaGeZe) donosi vrlo zanimljivu priču o "Zbirci Algarotti" autorice Vjere Katalinić koja je s tom temom doktorirala na Sveučilištu u Beču 1999.
ZAGREB, 6. ožujka 2004. (Hina) - Najnovije glasilo Hrvatskoga glazbenog zavoda (HaGeZe) donosi vrlo zanimljivu priču o "Zbirci Algarotti" autorice Vjere Katalinić koja je s tom temom doktorirala na Sveučilištu u Beču 1999. #L# Hrvatski glazbeni zavod od osnutka 1827. sustavno se skrbi za glazbenu izobrazbu, promiče glazbenu kulturu i čuva glazbenu baštinu. Jedna od takvih privatnih zbirka muzikalija najveća u Hrvatskoj, s više od 3000 jedinica, dospjela je u Hrvatski glazbeni zavod (HGZ) 1935. na čuvanje, istraživanje i popisivanje, napominje u tekstu Vjera Katalinić. Župnoj crkvi u Krku, odakle je zbirka stigla, oporučno je ostavio svećenik Niccolo Algarotti, rođen u Krku 1791. pod imenom Nikola Udina. Još za mletačke uprave na tim područjem naučio je talijanski, školovao se u vrijeme ratnih i političkih sukoba, osjetivši austrijsku i francusku upravu te kratkotrajnu englesku prisutnost. Od 1814. Algarotti se posvetio teologiji u splitskom Nadbiskupskom sjemeništu. Nakon položenih svećeničkih zavjeta 1818. odlazi na sjever u Kranjsku radi usavršavanja u njemačkom. Već 1819., po autoričinim istraživanjima, iz još nepoznatih razloga uzima prezime Algarotti, koje će zauvijek zadržati. Nastavio je studirati teologiju u Beču, 12 godina je predavao talijanski jezik i književnost u Salzburgu, a umro je u Beču 1838. Njegova ostavština - zbirka od šest tisuća knjiga i tri tisuće komada notnog materijala te instrumentarij za gudački orkestrar - prenesena je na rodni Krk, smještena u za zbirku uređenu kuću nazvanu "Fondaco" te je ustanovljeno kulturno društvo "Biblioteca Algarotti". Potkraj 19. stoljeća zbog novčane oskudice knjižnica je zatvorena, a 1920. zbirku je pregledao hrvatski skladatelj i muzikolog Božidar Širola i dopunio Algarottijevu inventarnu knjigu te je ona, po prosudbi Vjere Katalinić, zbog izvanredne vrijednosti i zanimljivosti pohranjena u HGZ, koji je tada uložio dosta novca za prikladno udomljenje zbirke. Njezino proučavanje i popisivanje povjereni su muzikologu Draganu Plamencu, a kartični katalog dovršio je nakon Drugoga svjetskog rata vodeći hrvatski muzikolog i povjesničar glazbe Josip Andreis. Zaslugom Ladislava Šabana mnoge su rijetkosti iz zbirke obrađene po svjetskim standardima i zabilježene u središnjoj bazi podataka kao glazbenim izvorima u Kasselu i Frankfurtu. Tako je pobuđeno zanimanje u svijetu za Algarottijeve muzikalije, a 90-ih prošlog stoljeća načinjen je računalni katalog s potpunim opisom skladba, istražen je životopis skupljača te je otkriveno podrijetlo mnogih skladba. Algarotti je skupio i mnoge tiskovine i rukopise, među kojima su i brojni autografi. U zbirci su djela Sorkočevića, Bajamontija, A. Bonifazija rođena na Krku, Ivana pl. Zajca, djela brojnih austrijskih, slovenskih i talijanskih skladatelja, crkvene skladbe, ali i opere u izvornom obliku ili u obradbama za manje komorne sastave. Algarotti je u zbirku uvrstio i onodobnu zabavnu glazbu, poput napitnica, veselih prigodnica koje su skladali Mozart, Haydn, Beethoven, Bellini, Rossini i drugi. Kao svjedoci dinamična života svoga tvorca, ali i burna doba u kojem su nastale, skladbe svjedoče i o buđenju narodne svijesti u austrijskim pokrajinama izazvano napoleonskim pohodima, a katkad su i rijedak preživjeli materijal sa spaljenih i opljačkanih područja. Proučavanjem Algarottijeva fonda bilo je moguće otkriti komplementarne zbirke u mnogim mjestima u kojima su muzikalije skupljene pa tako upotpuniti mozaičnu sliku glazbenog života ovog dijela srednje Europe koju je povezalo djelovanje Nikole Algarottija, piše uz ostalo Vjera Katalinić. (Hina) xta ymc

VEZANE OBJAVE

An unhandled error has occurred. Reload 🗙