FILTER
Prikaži samo sadržaje koji zadovoljavaju:
objavljeni u periodu:
na jeziku:
hrvatski engleski
sadrže pojam:

OKRUGLI STOL O DEMOKRATSKIM ŠKOLAMA BEZ NASILJA

ZAGREB, 5. ožujka 2004. (Hina) - Psiholozi, sociolozi, profesori te djelatnici u Ministarstvu znanosti, prosvjete i sporta i u Uredu za ljudska prava pri hrvatskoj Vladi na današnjem su okruglom stolu u Europskom domu raspravljali o sve učestalijem problemu nasilja u školama, te su se složili da rješavanje bilo kojeg oblika nasilja već u školama vodi u siguran život u demokratskom i pluralističkom društvu.
ZAGREB, 5. ožujka 2004. (Hina) - Psiholozi, sociolozi, profesori te djelatnici u Ministarstvu znanosti, prosvjete i sporta i u Uredu za ljudska prava pri hrvatskoj Vladi na današnjem su okruglom stolu u Europskom domu raspravljali o sve učestalijem problemu nasilja u školama, te su se složili da rješavanje bilo kojeg oblika nasilja već u školama vodi u siguran život u demokratskom i pluralističkom društvu.#L# Kako su u svojim izlaganjima iznijeli Petar Bezinović s Instituta za društvena istraživanja i Zvonimir Kotarac, viši stručni suradnik pri Ministarstvu znanosti, prosvjete i sporta, jedan od čimbenika koji izravno utječe na pojavu nasilja u školama neprimjeren je nastavni program. Kotarac je rekao i kako mu je prije tri mjeseca, kada je počeo raditi u Ministarstvu i kada se počeo susretati s tim problemom, u Ministarstvu rečeno da taj problem, uz ostalo postoji, i zato jer su krivi novinari koji o tome pišu i više nego je potrebno, te zato što roditelji brigu o djeci prepuštaju školama. Kotarac nije toga mišljenja te drži da su naši učitelji nedovoljno poučeni o tom problemu i ne znaju se nositi s problemom kada se s njim suoče. Kako je zaključio, "učitelj mora biti početak i središte pedagogije i u tom bi se pogledu kod nas trebalo mnogo više učiniti". Iznio je i podatak kako je neprihvatljivo, prema jednom istraživanju obavljenom na pet tisuća ispitanika, da 27 posto djece trpi jedan od oblika nasilja. Psihologinja Tanja Radočaj iz UNICEF-a govorila je o istraživanju prema kojem su građani jasno dali na znanje kako smatraju da je za poboljšanje školskog sustava odgovorna prvenstveno država. Građani su se u tom istraživanju, dodala je, izjasnili da su spremni pomoći djeci s posebnim potrebama, djeci žrtvama rata i siromašnoj djeci, no poboljšanje školskog sustava prepuštaju državi. Radočaj je napomenula i kako dječaci koji su u školama bili nasilnici, u usporedbi s ostalom djecom, imaju pet puta veće izglede da prije tridesete godine počine kažnjivo djelo. Istaknula je i kako dječaci više pribjegavaju fizičkom, a djevojčice verbalnom nasilju. Psihologinja Gordana Hitrec iz udruge roditelja "Korak po korak" govorila je o primjeni programa CAP (Child Assault Prevention), koji potječe iz SAD-a, a u svojim temeljima ima osnaživanje, a ne strašenje djece, odnosno djeca se uče da budu sigurna i slobodna. Za sada se, kako je pojasnila, taj program provodi u razrednoj nastavi (od prvog do četvrtog razreda), a uskoro će biti primjenjivan i u vrtićima. Hitrec je dodala i kako taj program uključuje cjelokupno osoblje u školama, što uz nastavni kolektiv podrazumijeva i tehničko osoblje, odnosno sve kojima se djeca mogu obratiti za pomoć kada se nađu u situaciji da im je to potrebno. Prvi dio okruglog stola "Demokratske škole bez nasilja", u organizaciji Europskog doma, održan je jučer u srednjoj školi u Dugom Selu. (Hina) xsdju ymc

VEZANE OBJAVE

An unhandled error has occurred. Reload 🗙