FILTER
Prikaži samo sadržaje koji zadovoljavaju:
objavljeni u periodu:
na jeziku:
hrvatski engleski
sadrže pojam:

GLAVNI TAJNIK AEA-E U ZAGREBU O BUDUĆNOSTI EUROPSKE AVIOINDUSTRIJE

ZAGREB, 5. ožujka 2004. (Hina) - Nakon pet godina uzastopnog smanjivanja zračnog prometa, ova bi godina trebala donijeti oporavak, odnosno porast zračnog prometa za oko 7,5 posto, no to ne znači da će biti i nadoknađeni gubici koje je avioindustrija zabilježila u tom razdoblju, rekao je danas glavni tajnik Europske udruge civilnih zrakoplovnih kompanija (AEA) Ulrich Schulte-Strathaus na susretu s novinarima u organizaciji Croatia Airlinesa (CTN).
ZAGREB, 5. ožujka 2004. (Hina) - Nakon pet godina uzastopnog smanjivanja zračnog prometa, ova bi godina trebala donijeti oporavak, odnosno porast zračnog prometa za oko 7,5 posto, no to ne znači da će biti i nadoknađeni gubici koje je avioindustrija zabilježila u tom razdoblju, rekao je danas glavni tajnik Europske udruge civilnih zrakoplovnih kompanija (AEA) Ulrich Schulte-Strathaus na susretu s novinarima u organizaciji Croatia Airlinesa (CTN).#L# Kratkoročno se ta industrija s krizom, ponajprije potaknutom terorističkim napadima na SAD 11. rujna 2001. te pojavom SARS-a i ratom u Iraku, suočila otpuštanjem više tisuća ljudi i povećanjem efikasnosti, a ipak je pretrpjela štetu od oko 800 milijuna eura, koja nije, poput u SAD-u, nadoknađena državnim subvencijama. No, za dugoročni oporavak trebat će se poraditi i na porezima, pristojbama, naknadama zračnim lukama, sigurnosnim zahtjevima, ali i ujednačavanju regulative za sve prijevoznike, kazao je Schulte-Strathaus. Naime, razdoblje pada kod mrežnih avioprijevoznika, koji putnicima pružaju brojne pogodnosti - od vezanih letova, brige za transfer, prtljagu i sl., ujedno je bilo i vrijeme intenzivnog rasta tzv. No-Frill prijevoznika. Riječ je o kompanijama, poput irskog Ryanaira ili britanskog easyJeta, koji uz nižu cijenu, rekao je Schulte-Strathaus, ne nude dodatne pogodnosti, izuzev sjedala u zrakoplovu. AEA, koja okuplja tj. umrežuje 31 europsku nacionalnu kompaniju, među kojima je i hrvatska zrakoplovna tvrtka, prošle je godine zauzimala 76 posto europskog aviotržišta, dok je udio No-Fill prijevoznika bio 16 posto. Schulte-Strathaus očekuje da će se njihov udio u narednim godina povećati na oko 30 posto, no i da će se oba modela poslovanja održati, upravo zbog potreba putnika. U tom suživotu, dodao je, mrežni će prijevoznici morati također smanjiti svoje troškove poslovanja, jer trenutna kriza avioindustrije zapravo je strukturna kriza koja ne ugrožava samo na prijevoznike, već i cjelokupnu prateću industriju - proizvođače zrakoplova, zračne luke, kontrole leta, dobavljače goriva i sl. Schulte-Strathaus se osvrnuo i na utjecaj širenja Europske unije na budućnost europske avioindustrije, rekavši kako će ono donijeti značajne promjene na tržištu, kako za prijevoznike iz EU, tako i one koji će u svibnju to postati. Prvenstveno se to odnosi na intenziviranje konkurencije, u kojoj će svi mrežni prijevoznici morati raditi po regulativi EU, a omogućit će se i dolazak No-Fill kompanija. Prvih par godina Hrvatska bi trebala pozorno pratiti promjene na tom proširenom tržištu i iskoristiti ih za što bržu i bolju prilagodbu svog avioprijevoznika za EU, zaključio je Schulte-Strathaus. Za boravka u Zagrebu, glavni tajnik AEA-e će o budućnosti avioindustrije razgovarati i s predstavnicima Uprave zračnog prometa pri Ministarstvu mora, turizma, prometa i razvitka. (Hina) xrub ydb

VEZANE OBJAVE

An unhandled error has occurred. Reload 🗙