ZAGREB, 4. ožujka 2004. (Hina) - Želi li Hrvatska postati dobar i poželjan partner za Europsku uniju, mora riješiti unutarnje izazove, ali istodobno treba vrlo dobro pratiti globalne prilike i u njima tražiti svoje mjesto, kazao je
danas predsjednik Uprave Plive i predsjednik Nacionalnog vijeća za konkurentnost (NVK) Željko Čović u svom predavanju "Hrvatska kao High Tech središte i njene mogućnosti na međunarodnom tržištu", koje je organizirala Njemačko-hrvatska industrijska i trgovinska komora.
ZAGREB, 4. ožujka 2004. (Hina) - Želi li Hrvatska postati dobar i
poželjan partner za Europsku uniju, mora riješiti unutarnje izazove,
ali istodobno treba vrlo dobro pratiti globalne prilike i u njima
tražiti svoje mjesto, kazao je danas predsjednik Uprave Plive i
predsjednik Nacionalnog vijeća za konkurentnost (NVK) Željko Čović u
svom predavanju "Hrvatska kao High Tech središte i njene mogućnosti na
međunarodnom tržištu", koje je organizirala Njemačko-hrvatska
industrijska i trgovinska komora.#L#
Ključni unutarnji izazovi koje Hrvatska treba što prije riješiti,
kazao je Čović, jesu što skoriji završetak tranzicije iz
socijalističkog u tržišno gospodarstvo, jer je preveliki dio
gospodarstva još uvijek pod prevelikim utjecajem države; zatim rješiti
probleme nastale zbog rata i zaostajanja, ali na način da se pronađe
vlastiti model razvoja temeljen na tuđim iskustvima i prilagođen
domaćim uvjetima; te mora uskladiti zakonsku regulativu standardima
EU.
Čović je podsjetio kako je NVK ovog tjedna predstavio 55 preporuka za
povećanje konkurentnosti, kojima bi se trebalo intervenirati na sedam
ključnih područja, odnosno problema Hrvatske - obrazovanje, pravnu
državu u skladu s EU standardima, troškovnu i cjenovnu konkurentnost,
razvoj tehnologija i inovacija, jačanje malog i srednjeg
poduzetništva, ravnomjerniji regionalni razvoj te pozitivan odnos
prema promjenama.
Pritom je kao glavne pokretače razvoja izdvojio ulaganje u
obrazovanje te razvoj tehnologija i inovacija. Hrvatska, kazao je
Čović, u radnointezivnim sektorima, poput tekstilne industrije, sve
više gubi prednost pred jeftinijom konkurencijom i zato se treba
okrenuti sektorima u kojima ima potencijala, no on trenutno ostaje
uglavnom na individualnim inicijativama, poput informatičke
tehnologije, komunikacija, biotehnologije, farmacije i sl.
Na tim se područjima, koja su temeljena na znanju, danas bazira
moderno globalno gospodarstvo, koje zbog svakodnevnog razvoja stvara
nova pravila igre i onaj koji ne može pratiti zahtjeve razvoja
tehnologije iz te igre ispada. Globalna je komunikacija otvorila
svijet zbog čega prednost domaćeg tržišta više ne postoji - domaća
ponuda više nije jedina i Hrvatska svoju priliku treba tražiti upravo
u tom kontekstu, zaključio je Čović.
(Hina) xrub ydb