FILTER
Prikaži samo sadržaje koji zadovoljavaju:
objavljeni u periodu:
na jeziku:
hrvatski engleski
sadrže pojam:

ČOVIĆ O MOGUĆNOSTIMA HRVATSKE NA MEĐUNARODNOM TRŽIŠTU

ZAGREB, 4. ožujka 2004. (Hina) - Želi li Hrvatska postati dobar i poželjan partner za Europsku uniju, mora riješiti unutarnje izazove, ali istodobno treba vrlo dobro pratiti globalne prilike i u njima tražiti svoje mjesto, kazao je danas predsjednik Uprave Plive i predsjednik Nacionalnog vijeća za konkurentnost (NVK) Željko Čović u svom predavanju "Hrvatska kao High Tech središte i njene mogućnosti na međunarodnom tržištu", koje je organizirala Njemačko-hrvatska industrijska i trgovinska komora.
ZAGREB, 4. ožujka 2004. (Hina) - Želi li Hrvatska postati dobar i poželjan partner za Europsku uniju, mora riješiti unutarnje izazove, ali istodobno treba vrlo dobro pratiti globalne prilike i u njima tražiti svoje mjesto, kazao je danas predsjednik Uprave Plive i predsjednik Nacionalnog vijeća za konkurentnost (NVK) Željko Čović u svom predavanju "Hrvatska kao High Tech središte i njene mogućnosti na međunarodnom tržištu", koje je organizirala Njemačko-hrvatska industrijska i trgovinska komora.#L# Ključni unutarnji izazovi koje Hrvatska treba što prije riješiti, kazao je Čović, jesu što skoriji završetak tranzicije iz socijalističkog u tržišno gospodarstvo, jer je preveliki dio gospodarstva još uvijek pod prevelikim utjecajem države; zatim rješiti probleme nastale zbog rata i zaostajanja, ali na način da se pronađe vlastiti model razvoja temeljen na tuđim iskustvima i prilagođen domaćim uvjetima; te mora uskladiti zakonsku regulativu standardima EU. Čović je podsjetio kako je NVK ovog tjedna predstavio 55 preporuka za povećanje konkurentnosti, kojima bi se trebalo intervenirati na sedam ključnih područja, odnosno problema Hrvatske - obrazovanje, pravnu državu u skladu s EU standardima, troškovnu i cjenovnu konkurentnost, razvoj tehnologija i inovacija, jačanje malog i srednjeg poduzetništva, ravnomjerniji regionalni razvoj te pozitivan odnos prema promjenama. Pritom je kao glavne pokretače razvoja izdvojio ulaganje u obrazovanje te razvoj tehnologija i inovacija. Hrvatska, kazao je Čović, u radnointezivnim sektorima, poput tekstilne industrije, sve više gubi prednost pred jeftinijom konkurencijom i zato se treba okrenuti sektorima u kojima ima potencijala, no on trenutno ostaje uglavnom na individualnim inicijativama, poput informatičke tehnologije, komunikacija, biotehnologije, farmacije i sl. Na tim se područjima, koja su temeljena na znanju, danas bazira moderno globalno gospodarstvo, koje zbog svakodnevnog razvoja stvara nova pravila igre i onaj koji ne može pratiti zahtjeve razvoja tehnologije iz te igre ispada. Globalna je komunikacija otvorila svijet zbog čega prednost domaćeg tržišta više ne postoji - domaća ponuda više nije jedina i Hrvatska svoju priliku treba tražiti upravo u tom kontekstu, zaključio je Čović. (Hina) xrub ydb

VEZANE OBJAVE

An unhandled error has occurred. Reload 🗙