ZAGREB, 3. ožujka 2004. (Hina) - Zrakoplov u kojem se nalazio makedonski predsjednik Boris Trajkovski prije tragičnog nesreće našao se u magli i trebao se orijentirati prema SFOR-ovom zemljovidu, međutim izgleda da se ucrtani znakovi
koji se nalaze u karti ne odgovaraju stvarnom stanju na terenu, piše beogradska Politika.
tika-Organizacije/savezi-Glasila/mediji
ZAGREB, 3. ožujka 2004. (Hina) - Zrakoplov u kojem se nalazio
makedonski predsjednik Boris Trajkovski prije tragičnog nesreće našao
se u magli i trebao se orijentirati prema SFOR-ovom zemljovidu,
međutim izgleda da se ucrtani znakovi koji se nalaze u karti ne
odgovaraju stvarnom stanju na terenu, piše beogradska Politika.#L#
List prenosi da se očekuje se da će dio američke istražne ekipe
obaviti simulaciju leta po SFOR-ovom zemljovidu da bi se utvrdilo
koliko je točan. "Ako je uređaj za mjerenje udaljenosti do točke VOR-a
(very high frequency omnidirectional
range) u zrakoplovu kojim je letio makedonski predsjednik bio
ispravan, postavlja se pitanje je li uopće ispravna tražena procedura
ucrtana na karti SFOR-a za slijetanje na mostarsku zračnu luku, koja
zapravo nije sigurna za prilaz po lošem vremenu kakvog je imao i pilot
zrakoplova Marko Markovski kobnoga dana", piše Politika.
"Tim više što i jedan pilot koji je slijetao na mostarski aerodrom po
dobroj vidljivosti, ali u sumrak, tvrdi da je nakon usmjeravanja svoje
letjelice po SFOR-ovom zemljovidu i proceduri, zrakoplov praktički
letio tik iznad vrhova brda 'ližući' po liticama. Pilot koji je želio
ostati anoniman kaže da čak i po ovoj traženoj proceduri prilaza
zrakoplov mora letjeti na samo stotinjak metara od brda koje je više
za 300 metara, a prilikom prilaza sam VOR upada u takozvanu sjenku.
Prema riječima istog izvora, stječe se dojam da bi u jednom zaokretu
od planiranih na karti 4000 stopa zrakoplov trebao proći brdo koje je
visoko 4350 stopa, što je sto metara više od letjelice", piše
beogradski list.
(Hina) mkuz akoz