MOSTAR, 3. ožujka 2004. (Hina) - Glasnogovornik SFOR-ove višenacionalne brigade Norbert Hoerpel danas je službeno potvrdio kako u mostarskoj zračnoj luci, blizu koje se 15-ak kilometara jugoistočno 26. veljače srušio zrakoplov sa
makedonskim predsjednikom Borisom Trajkovskim, ne postoje radari za kontrolu slijetanja zrakoplova.
MOSTAR, 3. ožujka 2004. (Hina) - Glasnogovornik SFOR-ove
višenacionalne brigade Norbert Hoerpel danas je službeno potvrdio kako
u mostarskoj zračnoj luci, blizu koje se 15-ak kilometara jugoistočno
26. veljače srušio zrakoplov sa makedonskim predsjednikom Borisom
Trajkovskim, ne postoje radari za kontrolu slijetanja zrakoplova.#L#
Umjesto radara SFOR-ovi kontrolori, objasnio je Hoerpel upotrebljavaju
opremu koja emitiranjem radio signala uspostavlja dvosmjernu
komunikaciju s pilotom čime se omogućava pilotu određivanje pozicije
na kojoj se nalazi zrakoplov u odnosu na zračnu luku.
SFOR-ov glasnogovornik tvrdi kako su na ovaj način francuski
kontrolori leta u mostarskoj zračnoj luci 26. veljače sigurno bili u
kontaktu s pilotom prije pada makedonskog zrakoplova, te da o tome
postoji i snimka na vrpci koja je u posjedu istražnog tima.
Prema Hoerpelovim riječima ovakav način komunikacije kakvu SFOR
koristi s opremom u mostarskoj zračnoj luci koristi se diljem svijeta
u zračnim lukama koje nemaju veći promet kao što je i mostarska zračna
luka. On je dodao kako se takav način naveđenja zrakoplova koristi i
pod otežanim vremenskim uvjetima. Po riječima glasnogovornika SFOR-a
piloti posjeduju i detaljno razrađene pisane upute za slijetanje.
Na upit jesu li na dan nesreće makedonskog zrakoplova 26. veljače
SFOR-ovi kontrolori bili u civilnom dijelu mostarske zračne luke ili u
dijelu koji koriste Stabilizacijske snage glasnogovornik Hoerpel je
kazao kako će to utvrditi istraga.
(Hina) xpg ysb