FILTER
Prikaži samo sadržaje koji zadovoljavaju:
objavljeni u periodu:
na jeziku:
hrvatski engleski
sadrže pojam:

PRIVREDNI VJESNIK: SNAŽAN SKOK LEASINGA U PROŠLOJ GODINI

ZAGREB, 3. ožujka 2004. (Hina) - Vrijednost novosklopljenih leasing ugovora u Hrvatskoj prošle je godine iznosila 911 milijuna eura, što je za čak 71 posto više nego 2002., godine, pri čemu je najveći dio po vrijednosti - 32 posto hrvatskog leasing tržišta, držao Hypo Leasing, podaci su iz posebnog priloga Privrednog vjesnika pod nazivom "Leasing u Hrvatskoj".
ZAGREB, 3. ožujka 2004. (Hina) - Vrijednost novosklopljenih leasing ugovora u Hrvatskoj prošle je godine iznosila 911 milijuna eura, što je za čak 71 posto više nego 2002., godine, pri čemu je najveći dio po vrijednosti - 32 posto hrvatskog leasing tržišta, držao Hypo Leasing, podaci su iz posebnog priloga Privrednog vjesnika pod nazivom "Leasing u Hrvatskoj".#L# Snažan rast leasing tržišta u Privrednom vjesniku pripisuju ponajprije prošlogodišnjem ograničavanju rasta bankarskih kredita, zbog čega su banke, u čijem je vlasništvu osam od ukupno 12 leasing društava, potencijalne kreditne klijente 'preusmjeravale' u svoje leasing kuće, na koje se ograničenje plasmana nije odnosilo. Od ukupno 46.784 ugovora o leasingu koji su lani sklopljeni, gotovo polovica ugovora - 22.576, odnosi se na Raiffeisen leasing. Slijedi Hypo Leasing sa 9.665 ugovora te VB Leasing koji ima sklopljenih 3.277 ugovora. Po vrijednosti tih ugovora, pak, vodeći je Hypo s 289 milijuna eura, slijedi Raiffeisen s 219 milijuna eura, pa Erste sa 105 milijuna eura te HVB sa 85 milijuna eura, što znači da su ta četiri vodeća društva lani držala ukupno 76 posto hrvatskog leasing tržišta. Najveći se dio od ukupnog broja ugovora, točnije 93 posto ugovora, što predstavlja 64 posto ukupne vrijednosti ugovora lani, odnosilo na automobile, što se dijelom može pojasniti i činjenicom da su tri leasing društva (debis, Porsche i Z plus izravno vezana uz automobilsku industriju). Na raznu opremu odnosilo se, pak, 6 posto potpisanih ugovora (po vrijednosti ugovora 18 posto), a na nekretnine 0,33 posto ugovora i 16 posto ukupne vrijednosti svih leasing ugovora u prošloj godini. Ta je raspodjela u Europi značajno drugačija - na automobile se odnosi 40 posto, opremu 30, a nekretnine 20 posto, a u Privrednom vjesniku ističu kako u podacima za Hrvatsku posebice zabrinjavajuće nizak udio opreme. To tumače kao pokazatelj da se nedovoljno ulaže u nove proizvodne kapacitete koji će generirati novu vrijednost. Istodobno, ističu kako bi nekretnine u narednim godinama mogle postati 'hit' na hrvatskom tržištu i zauzeti oko 20 posto tržišta, iako se njima trenutno bavi samo pet leasing društva u Hrvatskoj. Oni su lani sklopili ukupno 153 ugovora o financiranju nekretnina - 30 posto više nego 2002., a vrijednost tih ugovora povećana je za čak 153 posto, na 147 milijuna eura. Značajna je činjenica da je leasingom financirano nekoliko većih projekata, poput izgradnje trgovačkih centara ili poslovnih zgrada u više hrvatskih gradova. No, daljnjem razvoju te vrste leasinga, kažu u Privrednom vjesniku, najveća je prepreka stanje hrvatskih zemljišnih knjiga, odnosno nesređeni vlasnički odnosi u njima. Leasing je, prema podacima koje Privredni vjesnik prenosi iz studije HGK "Intelektualni kapital", u prošloj godini bila i najisplativija djelatnost u Hrvatskoj s najefikasnijim djelatnicima. U toj se studiji, naime, među 490 iznadprosječnih tvrtki po efikasnosti intelektualnog kapitala, na vrhu ljestvice nalaze tri leasing društva. Prvi je debis Leasing, koji je na svaku kunu uloženu u zaposlene stvorio dodatnih 32,12 kuna; zatim Hypo s dodatnih 30,53 kune te Erste sa 26,04 kune. Tako je, dok je ostatak hrvatskog gospodarstva na uloženu kunu zarađivalo oko dvije kune nove vrijednosti, u leasingu je prosjek iznosio 32 kune ili čak 16 posto više. (Hina) xrub ydb

VEZANE OBJAVE

An unhandled error has occurred. Reload 🗙