ZAGREB, 29. veljače 2004. (Hina) - Lijeva (istočna) cijev tunela Mala Kapela koji se nalazi se na dionici Bosiljevo ?Gornja Ploča, buduće autoceste Zagreb - Split , probijena je jučer u 11 sati, priopćeno je danas iz Hrvatskih
autocesta.
ZAGREB, 29. veljače 2004. (Hina) - Lijeva (istočna) cijev tunela Mala
Kapela koji se nalazi se na dionici Bosiljevo ?Gornja Ploča, buduće
autoceste Zagreb - Split , probijena je jučer u 11 sati, priopćeno je
danas iz Hrvatskih autocesta.#L#
Tunel Mala Kapela sa 5761 metrom duljine najduži je tunel u
Hrvatskoj, a s obzirom na geotehničke karakteristike stjenske mase po
težini gradnje spada u srednju kategoriju.
Radovi na iskopu lijeve cijevi započeli su 22. kolovoza 2002. godine
na sjevernoj strani, a 19. listopada 2002. godine na južnoj strani
tunela. U prosjeku se iskopalo 13,2 m dnevno i to sa sjeverne i južne
strane tunela zajedno.
Probijanje desne (zapadne) tunelske cijevi očekuje se u ožujku 2004.
godine. Uz radove na iskopu u desnoj tunelskoj cijevi istovremeno se
radi i završna betonska obloga. Do sada je betonirano 1850 m završne
betonske obloge.
Građevinske radove na tunelu Mala Kapela izvodi talijanska tvrtka
Coopcostruttori, Societa Cooperativa a.r.l. Argenta (Ferrara)
odabrana putem međunarodnog javnog natječaja. Ugovor o građenju
potpisan je 19.travnja 2003. godine. Ugovorena vrijednost radova, bez
PDV-a iznosi 261.749.705,51 kn. Njome su obuhvaćeni radovi u desnoj
cijevi na probijanju cijevi, zaštiti iskopa, odvodnji i izradi
završne betonske obloge s vodonepropusnom izolacijom, a u lijevoj
cijevi radovi na probijanju i zaštiti iskopa. Ugovor također obuhvaća
i izradu svih prolaza i okretišta za komunikaciju između dvije
tunelske cijevi.
Radovi na izradi kolničke konstrukcije i opremanju tunela nisu
predmet ugovora s Coopcostruttori-em.
Svi ugovoreni radovi trebaju biti dovršeni do 30. studenog 2004.
godine kada će se pristupiti izradi kolničke konstrukcije i opremanju
tunela potrebnom opremom (ventilacija, rasvjeta, vatrodojava,
signalizacija, telefonija, vodovod, itd.)
Nakon dovršenja radova na izradi kolovozne konstrukcije i opremanju,
tunel Mala Kapela biti će pušten u promet u lipnju 2005. godine.
U prvoj fazi eksploatacije, od lipnja 2005. biti će puštena u promet
samo desna tunelska cijev i kroz nju će se odvijati dvosmjerni promet,
jednako kao i u tunelu Sveti Rok. Lijeva tunelska cijev će u toj fazi
eksploatacije služiti kao servisni tunel, za sigurnosne intervencije
ili evakuaciju putnika u izvanrednim situacijama.
Kada intenzitet prometa poraste i lijeva tunelska cijev će se potpuno
dovršiti, čime će se omogućiti odvojeni promet za svaki smjer.
Prvi dio, od Bosiljeva do tunela Mala Kapela, duljine 36 km, pušten
je u promet u lipnju 2003. godine, a drugi, od tunela Mala Kapela do
Gornje Ploče, duljine 96 km, bit će pušten u promet u lipnju 2004.
godine, stoji u priopćenju iz Hrvatskih autocesta.
(Hina) pp/xdm