ĐAKOVO, 28. veljače 2004. (Hina) - Đakovački i srijemski biskup Marin Srakić otvorio je danas u Spomen-muzeju biskupa Josipa Jurja Strossmayera u Đakovu izložbu Predraga Golla "Križ naš svagdašnji".
ĐAKOVO, 28. veljače 2004. (Hina) - Đakovački i srijemski biskup Marin
Srakić otvorio je danas u Spomen-muzeju biskupa Josipa Jurja
Strossmayera u Đakovu izložbu Predraga Golla "Križ naš svagdašnji".#L#
To je Gollova četvrta samostalna izložba u Đakovu i druga u tom
spomen-muzeju, a obuhvaća više od 30 akvarela, pastela i radova u
tehnici pastelnom olovkom iz dva autorova ciklusa - "Križ naš
svagdašnji" i "Između gore i dolje". Autor je dodao i dva rada koja ne
pripadaju tim opusima - apstraktne akvarele "Đakovačka katedrala" i
"Zemlja bijaše pusta i prazna".
Zajedničko obilježje svim radovima na izložbi je križ kao simbol
univerzalnosti, ali i patnje, žrtve, boli i spoznaje, što je ravnatelj
Spomen-muzeja Petar Strgar u uvodnom govoru prigodom otvorenja
simbolički povezao s 40-dnevnom korizmom, tijekom koje Goll i izlaže u
Đakovu.
"Zajedničko svim Gollovim križevima na ovoj izložbi je detalj
bjeline, koji simbolizira uskrsnuće nakon svake patnje", dodao je
Strgar.
O Gollovu slikarstvu i opusu za izložbu govorio je đakovački likovni
kritičar Mirko Ćurić, koji je istaknuo da umjetnik u središte svake
slike stavlja križ, a uporabom različitih geometrijskih likova i boja
- najčešće pravokutnika, kvadrata i trokuta, te smeđe, crne, bijele,
zelene, crvene i plave boje, znakovitih u liturgiji - istražuje ritam
geometrijskih oblika, varira na temu križa, a uporabom boja izriče
jasne umjetničke poruke.
"Iako ovu izložbu otvaramo u vrijeme korizme, iako je odlikuje duboka
misaonost, snažna simbolika, bavljenje temeljnim pitanjima, usuđujem
se reći kako je ona ipak vedra i optimistična. Križ koji ona prikazuje
je pobjednički križ, znak koji svima koji to žele pokazuje pravi put,
svjetionik na putu do Vječne domovine, jer poslije križa dolazi
uskrsnuće", rekao je Ćurić.
(Hina) xsžup yln