FILTER
Prikaži samo sadržaje koji zadovoljavaju:
objavljeni u periodu:
na jeziku:
hrvatski engleski
sadrže pojam:

DJECA MLAĐA OD OSAM GODINA NE RAZUMIJU REKLAMNE PORUKE NA TELEVIZIJI

WASHINGTON, 26. veljače 2004. (Hina/Reuters) - Djeca mlađa od osam godina ne razumiju da reklamne poruke na televiziji nisu stvarne pa ih se mora zaštititi, objavila je skupina američkih psihologa.
WASHINGTON, 26. veljače 2004. (Hina/Reuters) - Djeca mlađa od osam godina ne razumiju da reklamne poruke na televiziji nisu stvarne pa ih se mora zaštititi, objavila je skupina američkih psihologa.#L# Televizijske reklamne poruke za zaslađene proizvode od žitarica i brzu hranu koje se prikazuju potiču djecu da traže i jedu baš takvu hranu, što pridonosi epidemijskoj pretilosti kod djece, objavila je Udruga američkih psihologa. "Dok starija djeca i odrasli razumiju takve poruke, mlađa djeca ih ne razumiju pa zato pokušavaju interpretirati komercijalne tvrdnje i pozive kao stvarnu i istinitu informaciju", kazao je psiholog Dale Kunkel sa Sveučilišta Kalifornija u Santa Barbari. "Mlađa su djeca lake mete jer ne razumiju uvjerljiv ton reklamiranja", dodao je Brian Wilcox sa Sveučilišta Nebraska. Razloga za brigu sve je više jer su najčešći proizvodi namijenjeni djeci zašećerene žitarice, slatkiši, gazirana pića i brza hrana. Takvo reklamiranje nezdravih proizvoda pridonosi lošim prehrambenim navikama djece koje mogu trajati cijeli život i mogu se razviti u epidemiju pretilosti među djecom. Šesteročlana skupina psihologa analizirala je sva istraživanja koja je mogla pronaći o reklamiranju i djelovanju na djecu, ističu američki psiholozi. Procijenili su da reklamne tvrtke potroše u prosjeku više od 12 milijardi dolara godišnje na reklame kojima su cilj djeca te da prosječno američko dijete pogleda više od 400.000 televizijskih reklama godišnje. Nekoliko je istraživanja upozorilo da se djeca sjećaju pojedinosti reklama koje su vidjeli te da će izražavati želju za proizvodom samo nakon jednog gledanja promidžbene poruke. A djeca vide i reklame namijenjene i odraslima, ističu psiholozi. "Npr. reklame za pivo prikazuju se obično u vrijeme sportskih prijenosa pa ih vide milijuni djece. Na taj se način djeca u dobi od devet ili deset godina upoznaju s alkoholnim pićima i stječu pozitivno stajalište o ispijanju alkoholnih pića", kazao je Kinkel. "Drugo osjetljivo područje su reklame za agresivne medijske proizvode kao što su filmovi ili video igrice", dodao je. Američka udruga psihologa je iznijela nekoliko preporuka na temelju izvješća, uključujući i pravila koja mogu ograničiti reklamiranje za djecu mlađu od osam godina. (Hina) xbis ydgk

VEZANE OBJAVE

An unhandled error has occurred. Reload 🗙