FILTER
Prikaži samo sadržaje koji zadovoljavaju:
objavljeni u periodu:
na jeziku:
hrvatski engleski
sadrže pojam:

BANKE NE SMIJU FAVORIZIRATI NEKO OSIGURAVAJUĆE DRUŠTVO

HR-HNB-OSIGURANJA-Bankarstvo BANKE NE SMIJU FAVORIZIRATI NEKO OSIGURAVAJUĆE DRUŠTVO BANKE NE SMIJU FAVORIZIRATI NEKO OSIGURAVAJUĆE DRUŠTVOHina- Financijski servis Banke građanima ne smiju uvjetovati odobravanje kredita policama osiguranja određenih osiguravajućih društava, već trebaju prihvaćati police osiguranja svih osiguravajućih društava sve dok se mogu smatrati odgovarajuće kvalitetnim i adekvatnim instrumentom osiguranja, mišljenje je Hrvatske narodne banke. Banke u svom redovnom poslovanju kao instrument osiguranja mogu i trebaju prihvaćati police osiguranja svih osiguravajućih društava sve dok se mogu smatrati odgovarajuće kvalitetnim i adekvatnim instrumentom osiguranja sukladno kriterijima i uvjetima, te načinu utvrđivanja i praćenja kvalitete iz općeg akta koje će banke dostaviti HNB-u, navodi se u mišljenju koje je središnja banka objavila na svojoj web stranici. Pojednostavljeno to znači da u obzir ne bi došla osiguravajuća društva s ozbiljnim poteškoćama u poslovanju. Ako banka kao instrument osiguranja odbije prihvatiti policu osiguravajućeg društava čije je poslovanje u ozbiljnim poteškoćama to ponašanje HNB ne bi promatrala kao oblik sprječavanja, ograničavanja ili narušavanja tržišnog natjecanja, navodi HNB. Mišljenje središnje banke objavljeno je kao odgovor na zamolbu
BANKE NE SMIJU FAVORIZIRATI NEKO OSIGURAVAJUĆE DRUŠTVO Hina- Financijski servis Banke građanima ne smiju uvjetovati odobravanje kredita policama osiguranja određenih osiguravajućih društava, već trebaju prihvaćati police osiguranja svih osiguravajućih društava sve dok se mogu smatrati odgovarajuće kvalitetnim i adekvatnim instrumentom osiguranja, mišljenje je Hrvatske narodne banke. Banke u svom redovnom poslovanju kao instrument osiguranja mogu i trebaju prihvaćati police osiguranja svih osiguravajućih društava sve dok se mogu smatrati odgovarajuće kvalitetnim i adekvatnim instrumentom osiguranja sukladno kriterijima i uvjetima, te načinu utvrđivanja i praćenja kvalitete iz općeg akta koje će banke dostaviti HNB-u, navodi se u mišljenju koje je središnja banka objavila na svojoj web stranici. Pojednostavljeno to znači da u obzir ne bi došla osiguravajuća društva s ozbiljnim poteškoćama u poslovanju. Ako banka kao instrument osiguranja odbije prihvatiti policu osiguravajućeg društava čije je poslovanje u ozbiljnim poteškoćama to ponašanje HNB ne bi promatrala kao oblik sprječavanja, ograničavanja ili narušavanja tržišnog natjecanja, navodi HNB. Mišljenje središnje banke objavljeno je kao odgovor na zamolbu Hrvatske gospodarske komore. HGK se, ustvari obratila Agenciji za zaštitu tržišnog natjecanja, ali je ta zamolba, jer je riječ o zaštiti tržišnog natjecanja unutar bankarskog sektora, proslijeđena središnjoj banci (u čiju je to nadležnost prešlo Zakonom o bankama iz 2002.). Samu inicijativu vezano za priznavanje polica osiguranja kao instrumenata povrata kredita pokrenulo je Udruženje osiguravatelja HGK sredinom prošle godine. Prema saznanjima osiguravajućih društava, banke su i nakon objavljenih rješenja Agencije (iz 2000.) nastavile s praksom da klijentima uvjetuju police određenog osiguravajućeg društva, što je bio i povod za jaču inicijativu, objašnjavaju iz Sektora za bankarstvo i druge financijske institucije HGK. Sama inicijativa je, uz zatraženo mišljenje, išla i ka Hrvatskoj udruzi banaka. Iz HGK tako navode da je 5. veljače ove godine održan sastanak na kojem je razmatrana ta problematika, te zaključeno da je potrebna jača suradnja obaju udruženja, odnosno banaka i osiguravajućih društava, kao i suradnja na razini nadzornih institucija - HNB-a i Direkcije za nadzor društava za osiguranje. "Kako se od 1. siječnja 2004. primjenjuje Odluka o klasifikaciji plasmana i potencijalnih obveza banaka i banke su dužne u roku od 6 mjeseci donijeti opći akt kojim će pobliže urediti kvalitetu instrumenata osiguranja, očekujemo rješenje dosadašnjih poteškoća na zadovoljstvo zajedničkih klijenata i banaka i osiguravajućih društava", ističu iz HGK. Problem banaka i osiguravajućih društava star je već duže vrijeme, a tim se problemom još 2000. bavila i Agencija za zaštitu tržišnog natjecanja (do 2002. nadležne i za tržišno natjecanju u bankarskom sektoru). Agencija je još u ljeto 2000 godine utvrdila ništavnost uvjeta za odobravanje kredita kojima su Zagrebačka i Hypo Alpe Adria Bank kao instrument osiguranja kredita priznavale police isključivo određenog osiguravajućeg društva. Odnosilo se to na uvjete prema kojima je Zagrebačka banka tražila policu osiguranja od nesretnog slučaja i policu osiguranja nekretnine od požara isključivo Allianz osiguranja, a Hypo je favorizirala police osiguranja Prima osiguranja, odnosno Croatia osiguranja, Osiguranja Zagreb ili Merkur osiguranja, ako tražitelj kredita već posjeduje njihovu policu. Agencija je ništavnim ocijenila te uvjete i tim bankama naložila da kao instrument osiguranja prihvate policu osiguranja prvorazrednog osiguravajućeg društva po izboru korisnika kredita. Slučaj Hypo banke bio je čak i pred Upravnim sudom koji je potvrdio stav Agencije i presudom utvrdio ništavnim uvjete te banke. Na upit o trenutnom stanju, iz te dvije banke uvjeravaju kako u svojim uvjetima sada ne traže određeno osiguravajuće društvo. To je već davno rješeno i Hypo nema nikakvih ograničenja kada je riječ o osiguravajućim društvima, ističu iz Hypo Alpe Adria Bank. Iz Zagrebačke banke pak navode da, kao i još nekoliko banaka, u svojoj ponudi imaju i kredite temeljem police osiguranja. Prema uvjetima za taj kredit, objavljenima na web stranicama, Zagrebačka banka za taj kredit kao zalog uzima police osiguranja života ili rente Allianz osiguranja, Croatia, Merkur i Basler osiguranja, te članica Grawe grupe (Grawe, Slavonija i Adria osiguranje).

VEZANE OBJAVE

An unhandled error has occurred. Reload 🗙