ZAGREB, 20. veljače 2004. (Hina) - Predsjednik Uprave Podravke Darko Marinac i direktor Zagrebačke burze Marinko Papuga potpisali su danas ugovor o uvrštenju obveznica Podravke u Službeno tržište, odnosno Prvu kotaciju Zagrebačke
burze.
ZAGREB, 20. veljače 2004. (Hina) - Predsjednik Uprave Podravke Darko
Marinac i direktor Zagrebačke burze Marinko Papuga potpisali su danas
ugovor o uvrštenju obveznica Podravke u Službeno tržište, odnosno Prvu
kotaciju Zagrebačke burze.#L#
Izdanje korporativnih obveznica Podravke vrijedno je 27 milijuna
eura. Obveznice, za koje je upis započeo 16. veljače ove godine,
dospijevaju na naplatu 20. veljače 2007., uz kamatnu stopu od 5 posto
godišnje. Kamata će se isplaćivati jednom godišnje u kunskoj
protuvrijednosti iznosa u eurima primjenom srednjeg tečaja Hrvatske
narodne banke na dan isplate, a glavnica obveznica otplatit će se
odjednom na dan dospjeća. Agenti i pokrovitelji izdanja su Privredna
banka Zagreb i Zagrebačka banka.
Nakon uspješnog nastupa na tržištu novca putem komercijalnih zapisa,
rečeno je na svečanosti potpisivanja, izdanjem obveznica Podravka će
proširiti već postojeću bazu investitora na domaćem tržištu kapitala
te će restrukturirati svoje obveze produljujući im ročnost i time
oslobađajući limite kod banaka za kratkoročno financiranje. Sredstvima
prikupljenim izdanjem obveznica refinancirat će se dio Podravkinih
kratkoročnih obveza.
Direktor Zagrebačke burze Marinko Papuga istaknuo je kako je ovo prvo
izdanje korporativnih obveznica tvrtke koja je u Prvoj kotaciji Burze
i pogodno je za ulaganje mirovinskih fondova. Podravkina obveznica
peta je korporativna obveznica koja je uvrštena na Burzu.
Inače, na Zagrebačkoj burzi do sada je bilo uvršteno 14 raznih
izdanja obveznica, ukupne tržišne kapitalizacije 25 milijardi kuna.
Govoreći o planovima Podravke za ovu godinu, njezin prvi čovjek Darko
Marinac je istaknuo kako je prvenstveni cilj tvrtke ostvariti visoki
profit. Dodao je i da će se proširenjem Europske unije (EU) na nove
zemlje u svibnju ove godine gotovo 50 posto Podravkina izvoza naći na
tom tržištu, budući u pet zemalja (Češka, Poljska, Slovenija, Mađarska
i Slovačka) Podravka ima svoje tvrtke, time i domaće tržište.
Ulazak u EU za Podravku znači pozitivne financijske brojke, kazao je
Marinac, dodavši kako će se taj novac ulagati u marketing Podravkinih
proizvoda u EU. Također je rekao kako neće biti zatvaranja Podravkinih
tvornica u navedenim zemljama već će se raditi njihova prenamjena.
Inače, u prvih devet mjeseci prošle godine Grupa Podravka ostvarila
je prihode od prodaje u iznosu od 2,4 milijarde kuna, što je porast od
25 posto u odnosu na isto razdoblje 2002. godine. Ostvarena je i neto
dobit od 24 milijuna kuna.
(Hina) xtp ydb