DUBLIN, 19. veljače 2004. (Hina/AFP) - Irska nacionalna galerija (National Gallery of Ireland) reagirala je protiv izjava stručnjaka u tisku o upitnoj autentičnosti jedne Caravaggiove slike, koja se nalazi u njezinu posjedu.
karstvo
DUBLIN, 19. veljače 2004. (Hina/AFP) - Irska nacionalna galerija
(National Gallery of Ireland) reagirala je protiv izjava stručnjaka u
tisku o upitnoj autentičnosti jedne Caravaggiove slike, koja se nalazi
u njezinu posjedu. #L#
Slika "The taking of the Christ" (Kristovo uhićenje) autentično je
djelo Caravaggia, izjavio je Raymond Keaveney, direktor Galerije, u
priopćenju kojim odgovara na članak objavljen u utorak u dnevniku
Irish Independent.
U članku se tvrdi da je slika falsifikat, otkad su u Rimu original
otkrili talijanski stručnjaci. List citira stručnjakinju Mariu Letiziu
Paoletti, koja smatra da ima "konačni dokaz" da je originalna verzija
"Kristova uhićenja", naslikana 1602., u vlasništvu jednog trgovca
umjetninama.
Paoletti tvrdi da je veliki svjetski stručnjak za talijansku
umjetnost 17. stoljeća Sir Denis Mahon također potvrdio ovo otkriće.
Irska nacionalna galerija žustro je reagirala na ove informacije i
njezin stručnjak za talijansko slikarstvo 17. stoljeća štiti muzej, to
više što je on sam otkrio ovog Caravaggia 1990. godine.
"Kristovo uhićenje" dugo je vremena stajalo na zidu blagovaonice
Isusovačkog samostana u Dublinu, prije no što ga je Sergio Benedetti
očistio i "otkrio" kao autentičnog Caravaggia. Od tada je "u posudbi"
Nacionalnoj galeriji.
Slika je ranije pripisivana Gerardu von Honthorstu, flamanskom
učeniku velikog talijanskog majstora chiaro-scura. Autorstvo
Caravaggia nad ovim djelom "stručnjaci su jednoglasno prihvatili od
njegova otkrića (...) u kolovozu 1990.", kaže se u priopćenju velikog
dublinskog muzeja.
Sergio Benedetti je svoje zaključke objavio u studenome 1993. u
časopisu Burlington, koji je autoritet u krugovima koji se bave
poviješću umjetnosti, naglašava Nacionalna galerija.
Što se tiče otkrića "originala" u Italiji, irski muzej izjavljuje da
je "upućen u postojanje rimskog djela", predstavljeno javnosti 1951.
godine. Sergio Benedetti tvrdi da je rimska verzija falsifikat.
"Kvaliteta slike iz Rima je tako slaba da bi bilo vrlo teško
prihvatiti je kao originalno djelo Caravaggia", kaže on. Predložio je
također da se obje slike postave jedna do druge na skorašnjoj izložbi
u Milanu, kako bi to došlo do izražaja.
(Hina) xpgo ybnš