DUGOPOLJE, 3. veljače 2004. (Hina) - Predsjednik Vlade Ivo Sanader na sjednici Povjerenstva za ubrzanu izgradnju autocesta, održanoj jutros u Dugopolju, rekao je da je zadovoljan dosadašnjim tempom izgradnje tog dijela autoceste
Dubrovnik - Split - Zagreb.
DUGOPOLJE, 3. veljače 2004. (Hina) - Predsjednik Vlade Ivo Sanader na
sjednici Povjerenstva za ubrzanu izgradnju autocesta, održanoj jutros
u Dugopolju, rekao je da je zadovoljan dosadašnjim tempom izgradnje
tog dijela autoceste Dubrovnik - Split - Zagreb.#L#
Očekujem da će dionica od Vrpolja do Dugopolja, duga 45 kilometara,
biti dovršena u roku, odnosno da će biti puštena u promet do lipnja
ove godine, rekao je.
Osim tog dijela, ove će godine dovršenjem dionica tunel Mala kapela -
Gornja Ploča i Zadar 2 - Pirovac, najavio je premijer, u promet biti
pušteno ukupno 177 kilometara buduće autoceste Dubrovnik - Split -
Zagreb. Dovršenjem preostalih 50 kilometara autoceste, uz već
izgrađeno, 2005. od Zagreba do Splita vozit ćemo se u jednom "điru",
kazao je Sanader. Dodao je kako nije potrebno posebno isticati kakav
će to imati značaj u gospodarskom, prometnom i nacionalnom povezivanju
sjeverne i jadranske Hrvatske.
Do sada je u izgradnju autocesta uloženo gotovo 17 milijardi kuna.
"Autocesta je prioritet i ove Vlade i prošle i svih bivših vlada, pa
tako i one koja je počela s njezinom izgradnjom još u doba rata",
rekao je Sanader.
Vlada će, najavio je premijer, do kraja listopada donijeti
srednjoročni program izgradnje autocesta do 2008. koji obuhvaća
nastavak izgradnje autoceste Zagreb - Split od Biskog do Dubrovnika,
autoceste Rijeka - Žuta Lokva, Županja - Lipovac i koridor VC, ukupno
453 kilometra autocesta i 61 kilometar brzih cesta, što će stajati 2,5
milijardi kuna.
Na sjednici je najavljena i izgradnja priključnih cesta koje se
moraju dovršiti paralelno s izgradnjom autoceste. Ministar Božidar
Kalmeta rekao je da je to onaj dio koji do sada nije funkcionirao zbog
"svojevrsnog dvostrukog zapovjednog lanca". "Sve je bilo definirano, a
ništa još nije napravljeno, ali više neće biti tako", rekao je
Kalmeta.
Njegovo će ministarstvo, najavio je, osnovati koordinacijsko tijelo
koje će zajedno s predstavnicima Hrvatskih autocesta i Hrvatskih cesta
te lokalne uprave, razmotriti prijedloge i izabrati najbolja rješenja
za izgradnju spojeva s čvorištima i izlaze prema pojedinim gradovima,
od kojih su neka predložena na današnjoj sjednici.
Najavljena je do 2008. godine rekonstrukcija i dogradnja drugog
kolnika na cestama Trogir - Split - Omiš i od Solina do Klisa,
investicija vrijedna milijardu i 900 tisuća kuna.
Sanader je pak kazao kako je izgradnja mosta Komarno - Pelješac
apsolutni prioritet, ali je pojasnio kako taj most nije konkurencija
autocesti koja će ići kroz Neum, nego je kompatibilan s tom
autocestom. Izgradnja tog mosta značajna je radi izvlačenja hrvatskog
juga i poluotoka Pelješca iz prometne izolacije, a pridonijet će i
revitalizaciji tog poluotoka i svih otoka koji mu gravitiraju, dodao
je.
Prije sjednice Povjerenstva premijer je posjetio gradilište 29
kilometara duge dionice autoceste Zagreb - Split od Dugopolja do
Prgometa, jednu od najzahtjevnijih dionica na cijeloj autocesti sa
sedam vijadukata i dva tunela. Premijer je prošao kroz 1300 metara dug
tunel Konjsko i kroz umjetni tunel Osmakovac, izgrađen radi nesmetanog
prolaza divljih životinja. Vrijednost je te dionice 400 milijuna kuna,
od čega 190 milijuna kuna otpada na izgradnju tunela.
(Hina) dstr ln