FILTER
Prikaži samo sadržaje koji zadovoljavaju:
objavljeni u periodu:
na jeziku:
hrvatski engleski
sadrže pojam:

U HRVATSKOJ PREKO 1,4 MILIJUNA VOZILA, NAJVIŠE OSOBNIH

ZAGREB, 30. siječnja 2004. (Hina) - U Hrvatskoj je početkom 2003. bilo 1.467.715 vozila, od kojih čak 84,1 posto osobnih vozila, prosječne starosti čak 10,9 godina, navodi se u prezentaciji agencije Promocija plus pripremljenoj za Hrvatsku gospodarsku komoru, u kojoj se navodi i da je lani prodano 75 tisuća novih vozila ili pet posto više.
ZAGREB, 30. siječnja 2004. (Hina) - U Hrvatskoj je početkom 2003. bilo 1.467.715 vozila, od kojih čak 84,1 posto osobnih vozila, prosječne starosti čak 10,9 godina, navodi se u prezentaciji agencije Promocija plus pripremljenoj za Hrvatsku gospodarsku komoru, u kojoj se navodi i da je lani prodano 75 tisuća novih vozila ili pet posto više. #L# Od ukupnog broja vozila u Hrvatskoj, u strukturi voznog parka najviše je, 1,23 milijuna osobnih vozila, a slijede ih laka komercijalna vozila kojih je 102.249 ili sedam posto. Na motore otpada 5,8 posto voznog parka ili 85.073, teških komercijalnih vozila je 41.615 ili 2,8 posto, dok je autobusa samo 4.672 ili 0,3 posto. Vozačku dozvolu ima 1,85 milijuna hrvatskih građana, a zbog podatka da je 1,23 milijuna osobnih vozila, procjenjuje da još oko 600 tisuća građana "osjeća" potreba za kupnjom vozila. Prosječna starost osobnih vozila je 10,9 godina, od čega je oko 319 tisuća ili 26 posto vozila mlađe od pet godina, oko 237 tisuća ili 19 posto je staro između šest i 10 godina. Čak oko 381 tisuću vozila ili 31 posto staro je između 11 i 15 godina, a čak 295 tisuća ili 24 posto preko 15 godina. Moglo bi se reći da je Hrvatska "dobro" pokrivena automobilima, budući da je gustoća vozila 775 na tisuću stanovnika. Dominira prodaja vozila s nižim cijenama i to najčešće iz klase malih vozila, te niže srednje klase. Važnije godine u razvoju domaćeg tržišta osobnih autombila su recimo 1994. kada je zaustavljeno smanjenje fizičkog obujma prodaje vozila, no još je uvijek bio veliki omjer rabljenih automobila nauštrb novih. Čak jedan naprama 3,2 (1:3,2) za rabljene automobile. No, 1997. bila je prijelomna za hrvatsko tržište automobila, kada je zabilježen značajniji porast prodaje. Te je godine prodano 139 posto vozila više i prijeđena je magična brojka od 50 tisuća prodanih vozila. Tome je pogodovalo smanjenje početno visokih carinskih i poreznih davanja na uvoz i prodaju vozila. Jedno od obilježja tržišta je da se u cijelom razdoblju od 1992. do 2003. postupno povećao udjel prodaje vozila na kredit u odnosu na prodaju za gotovinu, kao i prodaja novih vozila u odnosu na rabljene. U 2001. omjer prodaje novih vozila u odnosu na rabljena preokrenuo se u korist 2,2 naprama jedan (2,2:1) za nove automobile. U Hrvatskoj je od 1992. do 2003. godine prodano ukupno 517.820 novih osobnih automobila. Vodeći prodavač osobnih vozila u Hrvatskoj je francuski Renault, koji je prodao 66.327 automobila u tom razdoblju, a slijedi ga Opel sa 59.556 vozila, dok je treći Volkswagen s 58.286 prodanih vozila. U analizi se ističe da je hrvatsko tržište osobnih vozila na razmeđi prijelazne i zrele faze razvoja tržišta, a da je njegov razvoj tekao u tri faze. Treća faza - proizvođačka, započet će kada se tržište vozila poveća na 80 do 100 tisuća vozila prodaje godišnje, a završit će dolaskom svih proizvođača. Dominantan oblik financiranja u toj fazi bit će kupovina vozila na kredit i leasing, a neke od karakteristika tržišta u toj fazi bit će značajnije proširivanje tržišne utakmice na postprodaju, te veći udio prodaje rabljenih vozila u mrežama ovlaštenih prodavača, procjenjuje se. (Hina) nz db

VEZANE OBJAVE

An unhandled error has occurred. Reload 🗙