ZAGREB, 27. siječnja (Hina) - Ministrica pravosuđa Vesna Škare-Ožbolt rekla je danas u Hrvatskom saboru da je razlog raspuštanja osječko-baranjske županijske Skupštine bila vladina odluka o njezinu raspuštanju, a ne presude Upravnog
suda koje je Ustavni sud ocijenio neustavnima.
ZAGREB, 27. siječnja (Hina) - Ministrica pravosuđa Vesna Škare-Ožbolt
rekla je danas u Hrvatskom saboru da je razlog raspuštanja
osječko-baranjske županijske Skupštine bila vladina odluka o njezinu
raspuštanju, a ne presude Upravnog suda koje je Ustavni sud ocijenio
neustavnima.#L#
Zastupnik HDZ-a Vladimir Šišljagić u saborskom je aktualnom
prijepodnevu tražio pojašnjenje stvarnih razloga raspuštanja
županijske Skupštine tvrdeći da je Hina "netočno i neistinito
izvijestila hrvatsku javnost da je neustavnošću 12 presuda Upravnog
suda dovedeno u pitanje raspuštanje Skupštine Osječko baranjske
županije kao i priznavanje održanih izvanrednih izbora od 18. siječnja
ove godine".
"Hina si je uzela za pravo obmanjivati javnost tvrdnjom da odluka
Ustavnog suda dovodi u pitanje zakonitost prijevremenih županijskih
izbora, održanih 18. siječnja ove godine", ustvrdio je Šišljagić, a
ministrica je potvrdila da je razlog raspuštanja županijske Skupštine
taj što se ona nije sastala više od tri mjeseca, zbog čega je Vlada u
studenom 2003. donijela odluku o raspuštanju.
U Hininu jučerašnjem izvješću o odluci Ustavnog suda kaže se da "s
obzirom na to da još teče rok od 30 dana za nadzor Ustavnog suda nad
ustavnošću izbora za osječko-baranjsku županijsku Skupštinu, postoji
mogućnost osporavanja izbora održanih 18. siječnja jer su njihovu
raspisivanju prethodile neustavne odluke", te da bi "to bio prvi takav
slučaj u praksi Ustavnog suda".
Ustavni sud jučer je neustavnima ocijenio svih 12 presuda Upravnog
suda o poništenju svih odluka županijske Skupštine od travnja prošle
godine.
Za Ustavni sud ishodište neustavnosti svih odluka Upravnog suda jest
odluka kojom je poništio Izvješće mandatno-imunitetnog povjerenstva o
postojanju kvoruma Skupštine i nakon ostavke 26 vijećnika jer je HSS
po Zakonu o izborima za tijela lokalne samouprave kao predlagatelj
kandidacijske liste odredio zamjenika vijećniku koji je dao ostavku.
Time su, po mišljenju Ustavnog suda, bili ispunjeni uvjeti za nastavak
rada Skupštine, a ne za njezino raspuštanje.
Ustavni je sud pogrešnim ocijenio pravno stajalište Upravnog suda po
kojemu mandat zamjenika vijećnika ne počinje teći od podnošenja
izvješća mandatno-imunitetnog povjerenstva, nego tek kada ga potvrdi
Skupština, kao što je propisano njezinim Poslovnikom.
Po odluci Ustavnog suda od 2000., odluka o tome da na mjesto
vijećnika dođe njegov zamjenik nije konstitutivnog nego samo
deklaratornog značenja. Tako se, naime, provodi volja biračkog tijela
i ostvaruje ustavno pravo na lokalnu samoupravu koje se ne može
mijenjati ni voljom predstavničkog tijela, ni Poslovnikom, stoji u
odluci Ustavnog suda.
(Hina) ibob/tr/um jn