BANGKOK, 21. siječnja (Hina/Reuters) - Vlakovi bi od 2007. mogli prevoziti robu u Europu iz dalekih azijskih gradova poput Singapura, Hanoia i kineskog Tianjina, štedeći tako novac i vrijeme izvoznicima, smatraju u Ujedinjenim
Narodima (UN).
BANGKOK, 21. siječnja (Hina/Reuters) - Vlakovi bi od 2007. mogli
prevoziti robu u Europu iz dalekih azijskih gradova poput
Singapura, Hanoia i kineskog Tianjina, štedeći tako novac i vrijeme
izvoznicima, smatraju u Ujedinjenim Narodima (UN).#L#
Još 1992, na zasjedanju UN-a, 25 država dogovorilo se da pokuša
povezati nekih 80.000 kilometara željezničkih pruga s azijskom
željezničkom mrežom i napravi željeznički koridor prema Europi.
"Do 2007. cijela će mreža biti operativna", izjavio je direktor za
transport pri UN-ovoj Gospodarskoj i socijalnoj komisiji za Aziju i
Pacifik, Barry Cable. "Politička volja sada je snažna i vjerujem da
će to biti dovršeno".
Izgradnja željezničke mreže, koja bi mogla prepoloviti vrijeme
koje je sada potrebno za prijevoz robe između dva kontinenta,
uglavnom uključuje stapanje postojećih nacionalnih željezničkih
mreža. Mnoge zemlje sada i nadograđuju postojeće mreže, potičući
interes specijaliziranih proizvođača za željeznicu poput
njemačkog Siemensa, kanadskog Bombardiera i francuskog Alstoma.
Pokusna vožnja kontejnera od Tianjina do mongolskog Ulan Batora
željeznicom dugačkom 1.700 kilometara u studenome lani pokazala je
da je takav prijevoz tehnički izvediv iz kineske unutrašnjosti,
preko Mongolije i Rusije do Finske za 10 dana. Najviše su za taj
"sjeverni koridor" željeznice zainteresirane korejske i japanske
tvrtke.
Ta ruta bit će operativna sredinom ove godine, čime će mnoge
kompanije na taj način uštedjeti. "Izbjegavanjem vodenih putova
štedi se 10 dana na prijevozu. Vjerujem da će to znatno smanjiti i
troškove kompanijama", kazao je Cable.
(Hina) sbo vmo