ZAGREB, 20. siječnja (Hina) - Referendum kojim će se zaposleni u osnovnim školama, znanosti i visokom školstvu izjasniti prihvaćaju li Kolektivni ugovor za plaće i materijalna prava službenika i namještenika je potez kojim Sindikat
hrvatskih učitelja i Sindikat znanosti ucjenjuju i podcjenjuju zaposlene u tim djelatnostima, ustvrdio je danas Hrvatski školski sindikat Preporod.
ZAGREB, 20. siječnja (Hina) - Referendum kojim će se zaposleni u
osnovnim školama, znanosti i visokom školstvu izjasniti prihvaćaju
li Kolektivni ugovor za plaće i materijalna prava službenika i
namještenika je potez kojim Sindikat hrvatskih učitelja i Sindikat
znanosti ucjenjuju i podcjenjuju zaposlene u tim djelatnostima,
ustvrdio je danas Hrvatski školski sindikat Preporod.#L#
Referendum, koji će u organizaciji ta dva sindikata trajati od
sutra do 27. siječnja, predstavlja ucjenu jer su u paket
izjašnjavanja o prihvaćanju doprinosa solidarnosti za nečlanove
sindikata stavljena i materijalna prava kao što su povećanje
osnovice za 4,3 posto i regres od 1.000 kuna, izjavio je predsjednik
Preporoda Vinko Filipović na konferenciji za novinare.
Ista će materijalna prava bez referendumskog izjašnjavanja imati
svi zaposleni u srednjim školama, socijalnoj skrbi, zdravstvu i
državnoj upravi.
Umjesto da su pošteno rekli da je referendum u funkciji uvođenja
doprinosa solidarnosti oni na taj način podcjenjuju zdrav razum oko
55.000 zaposlenih u osnovnim školama i visokoškolskim ustanovama,
rekao je Filipović.
Objašnjenje predsjednika Sindikata hrvatskih učitelja Dalimira
Kube da će se novac od doprinosa solidarnosti trošiti za
unapređenje kolektivnog pregovaranja, prekvalifikacije i
dokvalifikacije zaposlenika je čista farsa, tvrdi Filipović.
Od doprinosa solidarnosti prikupit će se oko 500.000 kuna mjesečno
samo u osnovnim školama, pa ako će troškovi kolektivnog
pregovaranja biti važna stavka u potrošnji, onda će naknada
sindikalnim pregovaračima biti veća od naknade odvjetnicima koji
brane osumnjičenike u Haagu.
Niti priča o prekvalifikacijama i dokvalifikacijama u osnovnim
školama nije uvjerljivija jer teško je očekivati da će se učitelj
matematike prekvalificirati za učitelja hrvatskog jezika ili
učitelj tjelesnog za učitelja glazbenog odgoja, ističe Filipović.
(Hina) md md