FILTER
Prikaži samo sadržaje koji zadovoljavaju:
objavljeni u periodu:
na jeziku:
hrvatski engleski
sadrže pojam:

IZDAVAČI ZA 'SPAS' NEDJELJNIH NOVINA PREDLAŽU IZMJENE ZAKONA O TRGOVINI

ZAGREB, 16. siječnja 2004. (Hina) - Članovi Udruge novinskih izdavača pri Hrvatskoj udruzi poslodavaca (HUP), na temelju analize primjene Zakona o trgovini kroz samo dvije nedjelje, procjenjuju da pad prodaje nedjeljnih izdanja novina po pojedinim izdavačima iznosi od 10 do 15 posto te očekuju ukupni pad prihoda u siječnju za oko 1,44 milijuna kuna.
ZAGREB, 16. siječnja 2004. (Hina) - Članovi Udruge novinskih izdavača pri Hrvatskoj udruzi poslodavaca (HUP), na temelju analize primjene Zakona o trgovini kroz samo dvije nedjelje, procjenjuju da pad prodaje nedjeljnih izdanja novina po pojedinim izdavačima iznosi od 10 do 15 posto te očekuju ukupni pad prihoda u siječnju za oko 1,44 milijuna kuna.#L# Stoga su na današnjoj konferenciji za novinare predstavili svoje prijedloge izmjena i dopuna Zakona o trgovini, koje su uputili Vladi, Ministarstvu gospodarstva, rada i poduzetništva te Ministarstvu kulture, kojima je cilj zaštititi dnevne tiskovine kao "najpokvarljiviju robu na tržištu". Izdavači predlažu da se nedjeljom novine mogu prodavati, osim u kioscima, i u nespecijaliziranim prodavaonicama za prodaju novina u čvrstim objektima; da se smanji broj stanovnika za određivanje rada jedne prodavaonice s 5.000 na 2.500 i time omogući veći broj prodajnih mjesta te da se raspored određene dežurne prodavaonice određuje u trajanju od najmanje četiri nedjelje uzastopce, a ne iz nedjelje u nedjelju. Prema riječima predsjednika Udruge Ante Gavranovića, u Hrvatskoj se novine prodaju na više od 6 tisuća prodajnih mjesta, a stupanjem na snagu tog zakona njih je više od 55 posto bilo zatvoreno, uz tendenciju daljnjeg smanjivanja tog broja. Član Izvršnog odbora Udruge te član Uprave riječkog Novog lista Josip Buršić istaknuo je da bi se, ukoliko se zbog smanjenja prihoda izdavači odluče na gašenje nedjeljnih izdanja, njihov ukupni prihod od prodaje novina mogao smanjiti za oko 130 milijuna kuna godišnje, dok će država izgubiti oko 23,4 milijuna kuna s osnove PDV-a, a trgovina oko 19 milijuna kuna s osnove rabata. Naglašavajući kako se cijena dnevnih novina nije povećavala unazad tri godine, Buršić je dodao i kako su njihove ankete pokazale da 66 posto potrošača kupnju novina vezuje uz prehrambene proizvode, a njih 38 posto najavljuje da će od kupnje novina vjerojatno odustati ukoliko će morati stalno mijenjati prodajno mjesto. Buršić drži i kako do donošenja ovog zakona nije ni trebalo doći da se poradilo na rješavanju problema poslodavaca koji radnicima ne plaćaju rad nedjeljom. Isto drži i glavni direktor HUP-a Bernard Jakelić, koji je istaknuo da zbog pojedinaca koji ne ispunjavaju svoje obveze prema radnicima, ne treba sankcionirati paušalno sve poslodavce. Na upit hoće li pad prihoda i eventualno gašenje nedjeljnih novina značiti i manji broj zaposlenika u toj djelatnosti, dopredsjednik Udruge i zamjenik glavnog urednika Jutarnjeg lista Zdravko Milinović je odgovorio da će izdavači, "kao odgovorni gospodarstvenici" u tom slučaju vjerojatno biti prisiljeni na otpuštanja. (Hina) rub db

VEZANE OBJAVE

An unhandled error has occurred. Reload 🗙