FILTER
Prikaži samo sadržaje koji zadovoljavaju:
objavljeni u periodu:
na jeziku:
hrvatski engleski
sadrže pojam:

NASTAVNI SAT U AUTO-ŠKOLAMA POSKUPIO - 101 KN ZA NAJMANJU KLASU VOZILA

ZAGREB, 13. siječnja 2004. (Hina) - Primjena novih, viših cijena cijena teorijskih i praktičnih sati u autoškolama počela je od 25. prosinca prošle godine, a prvi su put u Pravilniku o osposobljavanju kandidata za vozače propisani elementi za izračun cijene jednog nastavnog sata, koji će okvirno iznositi oko 101 kunu za B kategoriju, što pak ovisi o tipu vozila koji ima auto-škola, istaknuo je rukovoditelj Sektora za vozačke ispite i nadzor nad radom autoškola Hrvatskog autokluba (HAK) Nenad Zuber.
ZAGREB, 13. siječnja 2004. (Hina) - Primjena novih, viših cijena cijena teorijskih i praktičnih sati u autoškolama počela je od 25. prosinca prošle godine, a prvi su put u Pravilniku o osposobljavanju kandidata za vozače propisani elementi za izračun cijene jednog nastavnog sata, koji će okvirno iznositi oko 101 kunu za B kategoriju, što pak ovisi o tipu vozila koji ima auto-škola, istaknuo je rukovoditelj Sektora za vozačke ispite i nadzor nad radom autoškola Hrvatskog autokluba (HAK) Nenad Zuber.#L# Napominjući da to ne znači da će svaka auto-škola automatski naplaćivati jedan nastavni sat 101 kunu, Zuber je za Hinu pojasnio da su početni izračunski elementi rađeni za najmanju klasu vozila tipa twingo, te da će cijena sata ovisiti i o tipu vozila na kojem će se kandidat obučavati. Nerealno je, kaže, da auto-škola koja obučava kandidate na primjerice BMW-ima, naplaćuje sat 101 kunu, jer im je to ekonomski neisplativo. Zuber je također odbacio medijske tvrdnje da će poskupjeti sve autoškole u Hrvatskoj. Poskupit će samo one škole koje su "radile po nedopustivo niskim, odnosno dumping cijenama". Pojasnio je da je poskupljenje uslijedilo jer su auto-škole, posebice na onim područjima zemlje gdje ih je mnogo, poput primjerice Zagreba, prvenstveno počele konkurirati spuštanjem cijena, a ne kvalitetom ponuđene usluge. Htjelo se stati na kraj tome da se konkurencija stvara dumpingom cijena, naglasio je Zuber dodajući da će se poskupljenje posljedično odraziti na sigurnost na cestama, jer će cijene biti i jamac kvalitetnog rada instruktora vožnje. Naime, cijena rada određuje i motivaciju rada instruktora, smatra Zuber. Ako je propisano 30 sati praktičnog upravljanja motornim vozilom, može se zaključiti da će najmanji trošak za osposobljavanje vozača biti nešto veći od 3000 kuna. Naime, Ministarstvo prosvjete i športa 9. prosinca 2003. izmijenilo je dio Pravilnika o osposobljavanju kandidata za vozače, obvezujući auto-škole da prihvate najniži izračunski elemenat za formiranje minimalne cijene nastavnog sata. Zuber je kazao da je primjena tih novih cijena već počela od 25. prosinca prošle godine, te da će se nove cijene početi primjenjivati na sve ugovore koje su kandidati sklopili s auto-školama u ovoj godini. Jedinstveni izračun cijene, prema tom pravilniku, utvrđuje HAK uz prethodnu saglasnost ministra prosvjete. No, Zuber nije u potpunosti odbacio mogućnost retrogradnog povećanja cijene nastavnih sati. Vjerovatno retrogradnog poskupljenja cijene nastavnih sati neće biti, no to ostaje na diskrecionoj ocjeni svake auto-škole, odnosno ovisi o tome kakav je ugovor potpisao svaki kandidat sa nekom auto-školom i mogu se desiti slučajevi da neke autoškole ponude svojim kandidatima aneks ugovora, rekao je Zuber. Pojasnio je da ako je u ugovoru navedena fiksna cijena, onda se neće povećavati cijena navednih sata, no smatra da bi bilo pošteno da kandidati koji su već krenuli odvoze sate po staroj cijeni. U Hrvatskoj je krajem prošle godine bila registrirana 571 auto-škola. (Hina) nz db

VEZANE OBJAVE

An unhandled error has occurred. Reload 🗙