ZAGREB, 12. siječnja (Hina) - Predsjednik Stjepan Mesić danas je s izaslanstvom ekološke udruge "Eko Kvarner" razgovarao o projektu "Družba Adria" i njegovu utjecaju na okoliš, priopćio je Ured predsjednika Republike.
ZAGREB, 12. siječnja (Hina) - Predsjednik Stjepan Mesić danas je s
izaslanstvom ekološke udruge "Eko Kvarner" razgovarao o projektu
"Družba Adria" i njegovu utjecaju na okoliš, priopćio je Ured
predsjednika Republike. #L#
U razgovoru je istaknuto kako je najvažnije da se što prije i što
kvalitetnije dovrši Studija utjecaja na okoliš JANAF-ova projekta
te da se Studija mora valorizirati, biti transparentna i dostupna
javnosti.
Također je rečeno kako je važno da Studiju, ali i recenziju
istraživanja, izrade nezavisni stručnjaci te da zadnju, odlučnu
riječ treba prepustiti struci.
Taj susret bio je i prvi pokušaj da se čuje glas ljudi iz Istre i s
Kvarnera, napomenuli su članovi "Eko Kvarnera" iz Omišlja.
U izaslanstvu koje je predvodio predsjednik te udruge Vjeran Pršić
bili su i članovi Marijana Cvijetić, Branko Sedak Benčić i Nikola
Radić.
Osim predsjednika Mesića razgovoru je nazočio i njegov savjetnik za
znanost i obrazovanje Esad Prohić, stoji u današnjem priopćenju iz
Ureda predsjednika.
U pismu koje su prije sastanka poslali predsjedniku Mesiću i
medijima članovi "Eko Kvarnera" navode kako vjeruju da je
"Predsjednik nepotpuno ili krivo obaviješten o problemima projekta
'Družbe Adrie'". Smatraju da se "uveličava gospodarska korist od
tog projekta te da nije utemeljena tvrdnja kako je riječ o strateški
nužnu transportu nafte iz Rusije u SAD".
"Eko Kvarner" također smatra da se "umanjuje opasnost od balastnih
voda te kako se neopravdano nameće teza da će, ako Hrvatska odustane
od tog projekta, transport nafte preuzeti konkurentske luke u
sjevernom Jadranu". Po mišljenju članova te udruge "prijeporna je
kompetentnost izrađivača Studije utjecaja na okoliš koju je
naručio JANAF".
Projektom "Družba Adria" planira se doprema nafte s naftnih polja u
Ruskoj Federaciji naftovodom preko šest zemalja do luke u Omišlju.
Ondje bi se nafta ukrcavala u tankere koji bi je prevozili do
potrošača, pretežito u SAD-u. Preko hrvatskog teritorija nafta bi
se dopremala naftovodom kojim upravlja državna tvrtka Jadranski
naftovod (JANAF). Prve godine planira se doprema pet, a nakon toga
do 15 milijuna tona nafte na godinu.
(Hina) pp/bma/bdj ln