BRUXELLES, 12. siječnja (Hina) - Europska unija (EU) razmatra planove kojima želi osigurati da sve robe proizvedene u EU nose oznaku "proizvedeno u EU", što se smatra potezom kojim bi se mogle ukinuti tradicionalne oznake zemlje
porijekla, piše The Financial Times.
BRUXELLES, 12. siječnja (Hina) - Europska unija (EU) razmatra
planove kojima želi osigurati da sve robe proizvedene u EU nose
oznaku "proizvedeno u EU", što se smatra potezom kojim bi se mogle
ukinuti tradicionalne oznake zemlje porijekla, piše The Financial
Times.#L#
Europska komisija drži da će takvo označavanje unaprijediti imidž
EU-a na inozemnim tržištima, poboljšati informiranost potrošača i
suzbiti krivotvorenje. No, zasigurno će izazvati oštra
protivljenja mnogih zemalja članica i poslovnih udruženja koji
strahuju da će industrija biti opterećena većim troškovima i
birokracijom te ograničena u promoviranju proizvoda temeljem
nacionalnog porijekla.
Stručnjaci za brandove kritizirali su takve planove, tvrdeći kako
potrošači imaju nekoliko pozitivnih asocijacija s EU. Po njihovim
riječima, označavanje zemlje porijekla može biti vrijedno u
brandingu i promoviranju proizvoda, te da vjerojatno oznake
"proizvedeno u EU" neće stvarati isti učinak kao one "proizvedeno u
Francuskoj" ili "proizvedeno u Njemačkoj".
Europski dužnosnici naglašavaju kako EK još mora odlučiti o izradi
službenog prijedloga i o tome da nacionalna označavanja mogu biti
dozvoljena uz oznake EU. Takav će prijedlog također trebati podršku
zemalja članica, od kojih su neke već izrazile jasno protivljenje
obveznom stavljanju EU oznake.
Diplomati su raspravljali o takvoj zamisli na jednom sastanku uoči
Božića, a sudionici su kazali da su samo Italija i Grčka pokazale
entuzijazam u pogledu toga. Od Komisije se, međutim, zatražilo da
dodatno razmotri ta pitanja, a podrobniju će studiju objaviti u
idućih nekoliko mjeseci.
Prema jednom internom radnom dokumentu, kopiju kojeg su vidjeli
novinari Financial Timesa, Komisija "vjeruje da plan označavanja
EU kao zemlje porijekla načelno nosi nekoliko koristi i da na
izvedivosti takvoga plana treba dalje raditi". U tom se dokumentu
kaže da će takav plan "ojačati koncept europskog porijekla kao
oznake za razlikovanje te poboljšati uočljivost EU-a kao
jedinstvenog tržišta. Potrošačima će omogućiti bolju
informiranost o tome što kupuju, a moglo bi biti od pomoći i u
suzbijanju prijevare potrošača".
No, taj dokument također ističe i potencijalne mane poput viših
troškova i veće birokracije.
(Hina) vmo sbo