ZAGREB, 10. siječnja (Hina) - Strože sigurnosne mjere u međunarodnoj plovidbi, propisane međunarodnim konvencijama, unesene su u Uredbu o sigurnosnoj zaštiti trgovačkih brodova i luka otvorenih za međunarodni promet koju je uz još
devet uredaba donijela bivša hrvatska Vlada od početka studenoga do sredine prosinca 2003. dok nije zasjedao Hrvatski sabor.
ZAGREB, 10. siječnja (Hina) - Strože sigurnosne mjere u
međunarodnoj plovidbi, propisane međunarodnim konvencijama,
unesene su u Uredbu o sigurnosnoj zaštiti trgovačkih brodova i luka
otvorenih za međunarodni promet koju je uz još devet uredaba
donijela bivša hrvatska Vlada od početka studenoga do sredine
prosinca 2003. dok nije zasjedao Hrvatski sabor.#L#
Donošenjem spomenute uredbe Hrvatska se priključila državama koje
su svoje zakonodavstvo uskladile s međunarodnim konvencijama koje
zbog opasnosti od terorizma donose strože sigurnosne mjere u
međunarodnoj plovidbi te traže veću sigurnost u lukama u koje
uplovljavaju strani brodovi.
Udovoljavanje sigurnosnim mjerama iz konvencija imperativ je bez
kojega hrvatski brodovi neće moći ploviti međunarodnim linijama.
Svaki brod u međunarodnom prometu mora, tako, imati deklaraciju o
sigurnosti, a svaka luka koja i dalje želi biti odredište za
međunarodne brodove mora imati plan zaštite.
I brodovi i luke moraju imati osobe zadužene za sigurnost.
Kako bi se sigurnost održala na propisanoj razini, svi pomorci na
brodu moraju proći uvježbavanje, a u slučaju da se mijenja
četvrtina posade, brod neće moći isploviti ako posada ne prođe
najmanje sedmodnevnu obuku.
I u lukama i na brodovima moraju se barem jednom godišnje provoditi
mjere za sigurnosnu zaštitu.
Za nepridržavanje propisanih pravila predviđene su kazne do sto
tisuća kuna.
Nove mjere stupaju na snagu 1. srpnja, ali brodovi i domaće luke,
koje žele sudjelovati u međunarodnom prometu, moraju tri mjeseca
prije toga imati procjenu stanja, sigurnosti i planove zaštite,
kako bi se mogli podvrgnuti pregledu i certifikaciji.
(Hina) um sšh