FRANKFURT, 4. siječnja (Hina/Reuters) - Pred europskim sektorom automobilske proizvodnje u slijedećih pet godina predstoji razdoblje rapidnih konsolidacija, kako tvrtke nastoje smanjivati troškove pa su i vjerojatniji novi
prekogranični sporazumi među dobavljačima, pokazuju rezultati ankete koju je među 100 direktora automobilskih tvrtki provela računovodstvena tvrtka KPMG.
FRANKFURT, 4. siječnja (Hina/Reuters) - Pred europskim sektorom
automobilske proizvodnje u slijedećih pet godina predstoji
razdoblje rapidnih konsolidacija, kako tvrtke nastoje smanjivati
troškove pa su i vjerojatniji novi prekogranični sporazumi među
dobavljačima, pokazuju rezultati ankete koju je među 100 direktora
automobilskih tvrtki provela računovodstvena tvrtka KPMG.#L#
Razlozi koji stoje iza trenda konsolidacija su slabi profiti i
pritisci za smanjivanjem troškova. Partnerstva, međutim, više nisu
u trendu jer ne rezultiraju koristima koje bi trebala donijeti,
pokazali su rezultati istraživanja.
"Sektor automobilske proizvodnje u velikoj je krizi i ne znam kako
će povratiti profitabilnost bez provođenja dodatnih
restrukturiranja, racionalizacije i konsolidacije", kazao je Mike
Steventon, čelnik odjela za automobilsku industriju pri KPMG-u.
Od ukupno 100 američkih, europskih i azijskih direktora koji su
obuhvaćeni istraživanjem, 60 ih je izjavilo kako će se aktivnosti
spajanja i akvizicija u Europi u slijedećih pet godina ubrzati, jer
znaci globalnog gospodarskog oporavka potiču tvrtke da poduzimaju
veće rizike.
Istraživanje je pokazalo i to kako direktori automobilskih tvrtki
ne očekuju da će taj sektor ponoviti svoj vrhunac profitabilnosti
prije, u najboljem slučaju, 2006, pri čemu 36 posto ispitanika
smatra kako je 2003. najgora godina u pogledu profita a tek 13 posto
smatra kako će 2004. donijeti bolje rezultate.
Direktori također smatraju i kako će azijske a ne europske tvrtke u
slijedećih pet godina biti te koje će imati najviše koristi od
smanjenja globalnog tržišnog udjela američkih tvrtki. Pritom njih
80 posto smatra kako će azijske tvrtke povećati svoj tržišni udio, a
gotovo polovina ispitanika drži da će tržišni udio europskih tvrtki
ostati nepromijenjen.
(Hina) mca vmo