FILTER
Prikaži samo sadržaje koji zadovoljavaju:
objavljeni u periodu:
na jeziku:
hrvatski engleski
sadrže pojam:

Statistika

ZAGREB, 7. rujna 2005. (Hina) - Hina- Financijski servis
ZAGREB, 7. rujna 2005. (Hina) - Hina- Financijski servis

Statistika

GFK: U 2005. smanjenje potrošnje kućanstava i rast cijena- Nakon rasta potrošnje hrvatskih kućanstava i pada cijena u 2003. i 2004. godini, ove godine je taj trend zaustavljen - potrošnja kućanstava se smanjuje, a cijene rastu, pokazuje istraživanje agencije GfK o indeksu potrošnje hrvatskih kućanstava. Kao nulto razdoblje indeksa (indeks = 100), uzima se prva polovica 2002. godine. Prate se potrošnja i cijene roba široke potrošnje, koje su podijeljene na osnovne prehrambene proizvode, osnovne higijenske proizvode i neesencijalne kućanske proizvode. U promatranom razdoblju, napominju iz GfK, hrvatska kućanstva žive tek nešto kvalitetnije. No, dok se u 2003. i 2004. pokazao rast potrošnje i pad cijena, taj se trend ipak ne nastavlja u ovoj godini, već dolazi do smanjenja potrošnje i rasta cijena. Premda je u 2004. bio izrazit rast volumena potrošnje osnovnih prehrambenih proizvoda u ovoj godini pada ispod obujma iz 2003. Košarica osnovnih higijenskih proizvoda pak pokazuje kratki uzlet u 2003. a nakon toga bilježi se pad potrošnje. Neesencijalni proizvodi (voćni sokovi, instant kava, vode, čokolada, mliječni deserti itd.) imaju rast do sredine 2004, ali iza toga potrošnja lagano pada i vrijednost značajno raste. U odnosu na prvu polovicu 2002. godine, hrvatska kućanstva prema analizi GfK-a, povećala su potrošnju roba široke potrošnje za 3,8 posto, a njihove cijene pale su za 0,8 posto. No, od druge polovice 2003. te cijene su u porastu, dok potrošnja pada od prve polovice prošle godine. Tako je primjerice u prvoj polovici 2004. potrošnja košarice robe široke potrošnje bila veća za 5,6 posto u odnosu na bazno razdoblje, a cijene su bile 4,9 posto niže. Kod osnovnih prehrambenih proizvoda, potrošnja kućanstava u prvom polugodištu ove godine porasla je u odnosu na isto razdoblje 2002. za 5,4 posto, a cijene su bile niže za 7,9 posto. To je manje od istog razdoblja lani, kada je zabilježen rast potrošnje od 8,5 posto uz pad cijena za 13,1 posto. Potrošnja osnovnih higijenskih potrepština kulminirala je u prvoj polovici 2003. godine, od kad se bilježi pad, pa je vrijednost indeksa za prvu polovicu ove godine 96,3. Cijene su u porastu također od prvog polugodišta 2003. godine, ali su manje nego na početku mjerenja, za 3,9 posto. Prosječne cijene neesencijalnih proizvoda veće su za 7,1 posto nego u početku mjerenja, a kao i kod drugih grupa proizvoda u porastu su od prvog polugodišta 2003. godine. Potrošnja je također porasla, za 4,3 posto, premda je zabilježen njezin pad u odnosu na prvo lanjsko polugodište. Zabrinjava, napominju iz GfK, rast prosječnih cijena svih proizvoda odabranih za izračun indeksa. Ta bi pojava, kaže se u analizi, bila bi još izraženija da se na tržištu nisu našli robne marke proizvoda trgovačkih lanaca s nižim cijenama.

VEZANE OBJAVE

An unhandled error has occurred. Reload 🗙