FILTER
Prikaži samo sadržaje koji zadovoljavaju:
objavljeni u periodu:
na jeziku:
hrvatski engleski
sadrže pojam:

Tvrtke neuspješne u borbi protiv AIDS-a

LONDON, 20. siječnja 2005. (Hina/Reuters) - Tvrtke diljem svijeta činemalo ili ništa u osvještavanju svojih zaposlenika o opasnostima odvirusa HIV i bolesti AIDS-a, ocijenili su u četvrtak stručnjaci natemelju rezultata provedenog istraživanja.
LONDON, 20. siječnja 2005. (Hina/Reuters) - Tvrtke diljem svijeta čine malo ili ništa u osvještavanju svojih zaposlenika o opasnostima od virusa HIV i bolesti AIDS-a, ocijenili su u četvrtak stručnjaci na temelju rezultata provedenog istraživanja.

Više od 70 posto tvrtki nema nikakvu strategiju borbe protiv širenja HIV/AIDS-a, a samo njih 7 posto ima neku formalnu politiku u pismenom obliku, pokazalo je istraživanje Svjetskog gospodarskog foruma (WEF) i Škole javnog zdravlja iz Harvarda.

"Premalo je tvrtki koje proaktivno odgovaraju na prijetnje što ih HIV/AIDS predstavlja za društvo i poslovni sektor", drži direktor Odjela za zdravstvo pri WEF-u.

S 40 milijuna ljudi zaraženih HIV-om diljem svijeta i s novim zarazama koje se šire po stopi od 14.000 dnevno, epidemija je velika prijetnja jer može potkopati gospodarstva i desetkovati radnu snagu.

Ispitivanje provedeno na uzorku od 9.000 najviših dužnosnika korporacija iz 104 zemlje utvrdilo je da je njih samo 14 posto provelo kvalitativne procjene opasnosti od HIV/AIDS-a, dok dvije trećine njih pojma nema o raširenosti bolesti među svojim zaposlenicima.

"Ovo izvješće je krajnje zabrinjavajuće", ocjenjuje Kathleen Cravero, zamjenica izvršnog direktora UNAIDS-a.

Svaki šesti menedžer očekuje da bi AIDS mogao ozbiljno utjecati na njihovo poslovanje, sada ili u budućnosti.

No općenito se može reći da je razina zabrinutosti zbog AIDS-a pala za 23 posto zadnjih 12 mjeseci - možda zbog "zamorenosti pitanjem HIV-a" ili vjerovanja da će se epidemijama baviti nove institucije kao što je Globalni fond za borbu protiv AIDS-a, tuberkuloze i malarije.

Takav pad zanimanja je zabrinjavajuć, smatra Cravero ističući da je radno mjesto bitan kanal širenja HIV/AIDS-a, jer su zaposleni muškarci koji putuju - primjerice vozači kamiona - glavni kanal širenja bolesti u mnogim društvima.

Cravero je istaknula da su tvrtke koje su to uzele u obzir, kao, primjerice, Heineken, pomogle i svojim zaposlenicima i cijelome društvu.

Samo je u najteže pogođenim zemljama, gdje je HIV-om zaraženo 20 posto populacije, poslovni sektor ozbiljno angažiran kroz savjetovanje i liječenje.

No u subsaharskoj Africi i zemljama gdje je stopa zaražena od 10 do 19 posto, formalne politike protiv AIDS-a nema.

Stanje je najteže u Kini, Indiji, Rusiji, Nigeriji i Etiopiji, zemljama koje će, kako stručnjaci predviđaju, imati najveću populaciju zaraženosti HIV/AIDS-om do 2010., pokazalo je ispitivanje.

VEZANE OBJAVE

An unhandled error has occurred. Reload 🗙