zvijezde godine
Naslov: Diana se bolje prodaje od Charlesa
Podnaslov:Princ Charles i princeza Diana ovogodišnje su nesporne
zvijezde britanskih medija i izdavaštva, a njihove
biografije prodane u stotine tisuća primjeraka donijele su
više nego dobar posao kako izdavačima tako i tisku koji ih
je objavljivao u djelovima. Uz to, snimljena su i dva
dokumentarca, a svaki od njih privukao je desetak milijuna
gledatelja.
Piše: Henry BOUVIER, AFP
LONDON - Princ Charles i princeza Diana bili su neosporne zvijezde
britanskog izdavaštva 1994. godine, objavljivanjem triju biografija
prodanih u stotine tisuća primjeraka, popraćenih s dva dokumentarna
filma koja su otkupile televizije u čitavom svijetu.
Izlasku tih knjiga svaki je put prethodila novinska i reklamna
kampanja, vođena vrlo djelotvorno tako da su glavni likovi stalno bili
u središtu zanimanja Britanaca.
Autori knjiga zasigurno su željeli ponoviti izdavački "potez" koji je
1992. godine predstavljala "Diana": njezin pravi život", autora
Andrewa Mortona, koja je prodana u pet milijuna primjeraka u svijetu i
prevedena na 27 jezika.
Prema nekim procjenama, ta knjiga koja je prva iznijela bračnu
nesreću prinčevskog para, u kojoj je Diana opisana kao bespomoćna,
bulimičarka i povremeno suicidalna, donijela je autoru oko 4,5
milijuna funti (7 milijuna dolara).
Prva od tri knjige iz 1994. pojavila se početkom listopada:
"Zaljubljena princeza" novinarke Anne Pasternak opisuje njezinu
navodnu vezu s časnikom Jamesom Hewittom i posebno njihovu "prvu
ljubavnu noć" u dvorcu Kensington.
Prvo je rasparčena u najvećoj tajnosti u tisućama knjižara u zemlji.
Njezin izdavač Bloomsbury nije otkrio ni naslov ni ime autora. Ono što
je "procurilo" u pravi je trenutak povećalo znatiželju javnosti prije
pojavljivanja knjige. Medijski potez koji je pozdravila struka.
Uslijedila je knjiga "Princ od Walesa: biografija" novinara Jonathana
Dimblebyja, autorizirana biografija princa koji mu je otvorio osobnu
arhivu. U kojoj se saznaje da je Charlesa otac ugurao u brak bez
ljubavi s Dianom te da je imao u tri različita navrata vezu s Camillom
Parker-Bowles.
Međunaslov: Princeza donosi veću zaradu
Početkom studenog Morton je napravio nastavak svojeg best-sellera
objavivši knjigu "Diana: njezin novi život". Iz nje se saznaje kako se
princeza nada jednoga dana preudati i imati još djece, iako za sada
odbija pokrenuti rastavu braka.
Na financijskom planu tisak je iznio basnoslovne brojke, koje dotični
i dalje poriču. Dimbleby je navodno uknjižio 5 milijuna funti od svog
izdavača, a Hewitt tri za suradnju na knjizi "Zaljubljena princeza".
"The Sunday Times" je osim toga platio oko 500.000 funti za
objavljivanje tijekom tri tjedna izvadaka iz prinčeve biografije. I
dodao isti iznos za izvatke iz Mortonove knjige. Dobro ulaganje, jer
je njegova prodaja između rujna i listopada porasla s 1.200.000 na
1.400.000 primjeraka.
Prema glasnogovorniku lanca knjižara WH Smith, najosporavanija od tri
knjiga - "Zaljubljena princeza" postigla je najveći uspjeh. "Prodavala
se puno i brzo", kaže on, iako je prodaja brzo pala. Njezin izdavač
iznosi podatak o 200.000 prodanih primjeraka.
"Zaljubljena princeza" prevedena je ili će biti prevedena na 22
jezika među kojima na francuski, japanski, španjolski, mađarski ili
češki.
"Diana: njezin novi život" prodana je u 100.000 primjeraka, prema
podacima izdavača ali je i dalje na čelu najbolje prodavanih knjiga u
Velikoj Britaniji. Bit će prevedena na 15 jezika.
Dimblebyjeve "pikanterije" na 600 stranica o Charlesovom životu
prodavale su se "vrlo sporo", prema riječima glasnogovornika WH
Smitha. Izdavači tvrde da je knjiga već prodana u 150.000 primjeraka i
računaju na razdoblje blagdana kad bi prodaja mogla porasti. Jedno ne
vara: do danas su potpisana samo tri ugovora za prijevode - s Kinom,
Japanom i Francuskom.
Dimbleby je napravio potez godine s dokumentarcem "Charles: privatna
osoba, javna uloga" koji je vidjelo 12 milijuna gledatelja, u kojem je
princ prvi put priznao da je varao svoju ženu.
Drugi dokumentarac s prizorima Diane od kada živi odvojeno - "Diana:
portret jedne princeze" privukao je devet milijuna osoba. Istina je da
mu konkuriralo prvo izravno televizijsko izvlačenje britanskog lota.
Prema riječima glasnogovornika WH Smitha, "Diana se bolje prodaje
nego Charles".
(Hina) tm bnš br
301236 MET dec 94
301236 MET dec 94
Baranjac vozilo bicikl s 3,23 promila pa prevezen u bolnicu na liječenje
Želučane bakterije mogu uzrokovati promjene raspoloženja, čak i depresiju
Jandroković rukometašima: Neka san postane stvarnost!
BiH: Put ka EU-u privremeno deblokiran no i dalje se ne zna tko je vlast a tko oporba
Obavijest korisnicima: Milanović otkazao posjet izložbi u Klovićevim dvorima
Navajo Indijanci kažu da imigracijski agenti uznemiravaju pripadnike plemena
SVJETSKA TRŽIŠTA: Europske burze na novim rekordnim razinama
Kaufland najavio sniženje redovnih cijena za više od tisuću proizvoda
NBA: Određeni igrači za All Star utakmicu
SKV: Svijet u 9,30 sati