FILTER
Prikaži samo sadržaje koji zadovoljavaju:
objavljeni u periodu:
na jeziku:
hrvatski engleski
sadrže pojam:

SERVIS POSEBNIH NASLOVA 1994.-VELBRITANIJA-KRALJEVSTVO

zvijezde godine Naslov: Diana se bolje prodaje od Charlesa Podnaslov:Princ Charles i princeza Diana ovogodišnje su nesporne zvijezde britanskih medija i izdavaštva, a njihove biografije prodane u stotine tisuća primjeraka donijele su više nego dobar posao kako izdavačima tako i tisku koji ih je objavljivao u djelovima. Uz to, snimljena su i dva dokumentarca, a svaki od njih privukao je desetak milijuna gledatelja. Piše: Henry BOUVIER, AFP LONDON - Princ Charles i princeza Diana bili su neosporne zvijezde britanskog izdavaštva 1994. godine, objavljivanjem triju biografija prodanih u stotine tisuća primjeraka, popraćenih s dva dokumentarna filma koja su otkupile televizije u čitavom svijetu. Izlasku tih knjiga svaki je put prethodila novinska i reklamna kampanja, vođena vrlo djelotvorno tako da su glavni likovi stalno bili u središtu zanimanja Britanaca. Autori knjiga zasigurno su željeli ponoviti izdavački "potez" koji je 1992. godine predstavljala "Diana": njezin pravi život", autora Andrewa Mortona, koja je prodana u pet milijuna primjeraka u svijetu i prevedena na 27 jezika. Prema nekim procjenama, ta knjiga koja je prva iznijela bračnu nesreću prinčevskog para, u kojoj je Diana opisana kao bespomoćna, bulimičarka i povremeno suicidalna, donijela je autoru oko 4,5 milijuna funti (7 milijuna dolara). Prva od tri knjige iz 1994. pojavila se početkom listopada: "Zaljubljena princeza" novinarke Anne Pasternak opisuje njezinu navodnu vezu s časnikom Jamesom Hewittom i posebno njihovu "prvu ljubavnu noć" u dvorcu Kensington. Prvo je rasparčena u najvećoj tajnosti u tisućama knjižara u zemlji. Njezin izdavač Bloomsbury nije otkrio ni naslov ni ime autora. Ono što je "procurilo" u pravi je trenutak povećalo znatiželju javnosti prije pojavljivanja knjige. Medijski potez koji je pozdravila struka. Uslijedila je knjiga "Princ od Walesa: biografija" novinara Jonathana Dimblebyja, autorizirana biografija princa koji mu je otvorio osobnu arhivu. U kojoj se saznaje da je Charlesa otac ugurao u brak bez ljubavi s Dianom te da je imao u tri različita navrata vezu s Camillom Parker-Bowles. Međunaslov: Princeza donosi veću zaradu Početkom studenog Morton je napravio nastavak svojeg best-sellera objavivši knjigu "Diana: njezin novi život". Iz nje se saznaje kako se princeza nada jednoga dana preudati i imati još djece, iako za sada odbija pokrenuti rastavu braka. Na financijskom planu tisak je iznio basnoslovne brojke, koje dotični i dalje poriču. Dimbleby je navodno uknjižio 5 milijuna funti od svog izdavača, a Hewitt tri za suradnju na knjizi "Zaljubljena princeza". "The Sunday Times" je osim toga platio oko 500.000 funti za objavljivanje tijekom tri tjedna izvadaka iz prinčeve biografije. I dodao isti iznos za izvatke iz Mortonove knjige. Dobro ulaganje, jer je njegova prodaja između rujna i listopada porasla s 1.200.000 na 1.400.000 primjeraka. Prema glasnogovorniku lanca knjižara WH Smith, najosporavanija od tri knjiga - "Zaljubljena princeza" postigla je najveći uspjeh. "Prodavala se puno i brzo", kaže on, iako je prodaja brzo pala. Njezin izdavač iznosi podatak o 200.000 prodanih primjeraka. "Zaljubljena princeza" prevedena je ili će biti prevedena na 22 jezika među kojima na francuski, japanski, španjolski, mađarski ili češki. "Diana: njezin novi život" prodana je u 100.000 primjeraka, prema podacima izdavača ali je i dalje na čelu najbolje prodavanih knjiga u Velikoj Britaniji. Bit će prevedena na 15 jezika. Dimblebyjeve "pikanterije" na 600 stranica o Charlesovom životu prodavale su se "vrlo sporo", prema riječima glasnogovornika WH Smitha. Izdavači tvrde da je knjiga već prodana u 150.000 primjeraka i računaju na razdoblje blagdana kad bi prodaja mogla porasti. Jedno ne vara: do danas su potpisana samo tri ugovora za prijevode - s Kinom, Japanom i Francuskom. Dimbleby je napravio potez godine s dokumentarcem "Charles: privatna osoba, javna uloga" koji je vidjelo 12 milijuna gledatelja, u kojem je princ prvi put priznao da je varao svoju ženu. Drugi dokumentarac s prizorima Diane od kada živi odvojeno - "Diana: portret jedne princeze" privukao je devet milijuna osoba. Istina je da mu konkuriralo prvo izravno televizijsko izvlačenje britanskog lota. Prema riječima glasnogovornika WH Smitha, "Diana se bolje prodaje nego Charles". (Hina) tm bnš br 301236 MET dec 94 301236 MET dec 94

VEZANE OBJAVE

An unhandled error has occurred. Reload 🗙