ZAGREB, 22. prosinca (Hina) -
5.
O DRUŠTVENIM DJELATNOSTIMA
Štovane dame i gospodo saborski zastupnici,
Kultura, informiranje i šport
Shvaćamo li kulturu u najširem smislu, - da se pod njom
podrazumijeva i jezik, i nacionalna misao, i sve duhovno, umjetničko
i znanstveno, a i tvarno stvaralaštvo uključujući i državni ustroj -
onda se moramo suglasiti da je kultura potka i preduvjet opstanka i
svega bivstvovanja jednoga naroda.
To se, jamačno, zorno očitovalo i u slučaju hrvatskoga naroda.
Slobodna i samostalna Hrvatska mogla je biti uspostavljena samo
na toj osnovi. I stoga, ne može biti nikakve dvojbe o tome čini li
državno-političko vodstvo suverene Hrvatske sve što je moguće - u
danim okolnostima - za očuvanje i razvitak hrvatske kulture.
Naravno, uvjeti stvaranja državne samostalnosti, rat i ratna
razaranja, bitno su uvjetovali stanje naše kulture. Dakako, nisu
uništili njezin opstanak, kontinuitet, niti spriječili nova
postignuća. Negativne okolnosti čak su nam otkrile neke naše prave
domete.
Na primjer: sposobnost i visoku motiviranost naših stvaralaca
na gotovo svim područjima, a posebno službi zaštite i obnove
kulturnih nacionalnih spomenika. Veoma uspješnoj evakuaciji, i ratnoj
zaštiti, spomeničke građe zahvaljujemo što nam gubici nisu daleko
tragičniji.
Ratna nam je situacija jasnije ukazala na nezamjenjivu
vrijednost kulturnog i prirodnog nasljeđa. U tom smislu provedena je
reorganizacija službe zaštite u zasebnu jedinicu državne uprave, da
bi se uspješnije usklađivala djelatnost pojedinih ministarstava i
lokalne samouprave.
Zatvaranje koksare u Bakru može se uzeti kao primjer novih
pogleda u rješavanju zastite čovjekova okoliša, kulture života i
gospodarskih interesa ljudi i krajeva.
Pretvorba u slobodno tržišno gospodarstvo donosi za kulturu i
teškoće. Iako ima mnogo primjera tržišno uspješnih kulturnih
projekata, kod nas se mora još mnogo učiniti da pojednostavljeno
shvaćeno tržišno gospodarenje ne naškodi onim kulturnim projektima
koji su od nacionalne važnosti.
Kao primjer može se navesti problem knjige. Državna vlast ne bi
smjela prepustiti samo tržištu sudbinu nakladnika (i knjižarstva),
koji objavljuju kapitalna djela. Država u svojoj financijskoj
politici, mora tražiti način, da u uvjetima smanjenoga tržista, i
smanjene kupovne moći, zaštiti i učini dostupnom knjigu, jer i danas
je knjiga nužna radi jezika, i radi naroda.
Ali, i na primjeru jezika očituje se istina da i za jezičnu
kulturu nije dovoljna samo kulturna djelatnost. Ako nećemo da nam
poplava tuđica, anglicizama, nanese takve taloge kojih ćemo se još
teže oslobađati nego germanizama, talijanizama, ili srbizama, onda
tome valja posvetiti više pažnje, od Sabora i Vlade do općinskih i
gradskih poglavarstava. (Ima zasnovanih mišljenja da nam je potreban
i poseban vladin ured.)
Unatoč ratnoj drami, svjedoci smo ne samo žive kazališne
umjetnosti, već i obnove ostećenih i dotrajalih kazališta.
No, uz manje ali uistinu i velike investicije u zdanja,
potrebno je donijeti nov "kazališni zakon", koji će urediti međusobne
obveze kazališnih stvaralaca i kazališnih kuća, da bi se stalo na
kraj odnosima labave odgovornosti, ali i poboljšala egzistencijalna
sigurnost kazališnih stvaralaca.
Unatoč svemu, uspjeli smo održati kontinuitet takvih priredaba
kao što su: Dubrovačke, Splitske, Varaždinske, Osorske, Vinkovačke,
Zadarske, Pulske i druge. One nisu bili tek reprezentativne
manifestacije, već i žarišta dodira Hrvatske sa svijetom i svestranog
privlačenja nove publike.
I glazbeni život može se podičiti velikim i reprezentativnim
događajima i u međunarodnim okvirima. No, vlasti moraju naći
mogućnosti da se počnu rješavati problemi neprimjerenih uvjeta visoke
muzičke naobrazbe, i orkestara (osobito problem Muzičke akademije,
muzičke naklade i tome sl.).
Upravna razdioba kulture od prosvjete trebala bi pridonijeti
većoj odgovornosti i svrhovitijem djelovanju.
Filmska proizvodnja očito je najovisnija o snažnoj i
promišljenoj državnoj potpori. Ne začuđuje što smo u ovim ratnim
godinama snimili mali broj dugometražnih filmova. Međutim, ne može se
opravdavati podbačaj u opsežnom i autentičnom dokumentiranju
domovinskoga rata.
U zadnje vrijeme dolazi do oživljavanja filmske produkcije
(proizvodi se osam domaćih igranih filmova) i do obnavljanja rada
Dramskog programa HTV.
Posebno treba uznastojati vratiti zasluženo mjesto u hrvatskoj
kulturi tradiciji crtanoga filma. Društvo mora imati na umu da film
nije samo kulturno dobro nego i snažno promičbeno sredstvo, pa je kao
takav stimuliran u svim civiliziranim zemljama. Treba jače poticati
pozitivne pomake u tom smislu i u nas, u Hrvatskoj.
Na području likovnih umjetnosti imamo mnogobrojne primjere
veoma vrijednih rezultata: od dizajniranja poštanskih marki do
doprinosa obnovi zagrebačke katedrale, od svjetskih nagrada za dizajn
i za arhitekturu do izvanrednih izložaba u zemlji i u svijetu. Osim
izvedenog rješenja za "Oltar domovine", na spomen palim za Hrvatsku
na Medvedgradu, raspisani su brojni kiparski natječaji, kulturno
osmišljena obnova središta gradova.
Suradnjom znanosti i umjetnosti ostvarene su velike
manifestacije našeg identiteta, poput izložbe "Sveti trag" u povodu
devetsto godina zagrebačke biskupije i grada Zagreba.
Predstoji nam priprema za jubilej tisuću i sedamsto godina
grada Splita. Blago njegove umjetnosti i kulture, kao i ono
Dubrovnika, nije samo od nacionalne nego i međunarodne vrijednosti.
Upravo u likovnim umjetnostima staro i novo posebno se međusobno
potiču i nadahnjuju.
Posebnu pozornost valja pokloniti tvrđavama naših povijesnih
svjedočanstava: od srednjovjekovnih tvrdih gradova (Cetingrad, Zrin,
Veliki tabor i dr.) do uređenja i proširenja muzeja, Hrvatskog
državnog arhiva, Hrvatskog povijesnog muzeja, sa zadaćom stvaranja i
hrvatskog ratnog muzeja.
Nameće se potreba stalne postave suvremene hrvatske umjetnosti,
Muzeja sakralne umjetnosti, da bi se svijetu otkrilo naše sada
nevidljivo kapitalno nacionalno blago.
Radi poticanja stvaralaštva i poboljšanja položaja umjetnika u
društvu, Vlada mora razmotriti problem sponzorstva i donacija.
Međunarodnim priznanjem Hrvatske, stekli smo i u kulturi nove
veze sa svijetom. Bili smo domaćini i sudionici i velikih
međunarodnih manifestacija. Razvili smo veze s mrežom svjetskih
kulturnih institucija, od UNESCO-a do različitih nevladinih
organizacija u okrilju Vijeća Europe, a i s pojedinim zemljama, što
je sve od najveće važnosti s općeg gledišta, a ne samo s gledišta
kulture.
Budući da u opći sklop kulture spada i područje tzv. medija,
odnosno informiranja u zemlji i u svijetu, onda je potrebno nešto
reći o tome i na ovom mjestu.
Očito je, i posve razumljivo, da se na ovom području - i više i
oštrije nego na drugima - prelama sve nasljeđe proizašlo iz raspada
i sukoba starog jugokomunističkog i stvaranja novog demokratskog
poretka u samostalnoj Hrvatskoj.
U posebnim unutarnjim i međunarodnim okolnostima (zbog agresije
i zbog početne izrazite nesklonosti prema nezavisnoj Hrvatskoj), nije
bilo nikakvo iznenađenje da su predstavnici i uslužnici starog
poretka koristili sve mogućnosti da pod plaštem demokracije vode
borbu protiv uspostavljene hrvatske vlasti.
To su razlozi zašto je i kako došlo do zloporabe demokracije,
što se očituje koliko u anarhoidnim toliko još i više u nekulturnim
pojavnostima, koje su izraz nemirenja s hrvatskom državom i
nepoštivanja rezultata slobodnih izbora i demokratski uspostavljenih
institucija.
U cjelini uzevši postignuti su pozitivni rezultati u okviru
opće demokratizacije javnog priopćavanja.
Završena je pretvorba i znatnim dijelom privatizacija novinsko-
izdavačke djelatnosti.
U Hrvatskoj izlazi oko osam stotina naslova: dnevnika,
tjednika, mjesečnika i različitih publikacija.
Osim državne Hrvatske radio-televizije, u zemlji djeluje 11 TV
i 60 radio postaja posve nezavisnih.
Kad je riječ o središnjoj HRT onda treba reći da je ona u
proteklom razdoblju, osobito u dane domovinskog rata odigrala
pozitivnu ulogu.
Postoje, međutim, ozbiljni problemi, kako u vođenju uređivačke
politike, da bi uspješno mogla odgovoriti zahtjevnim potrebama
sveukupnog državno-političkog, gospodarskog i drustvenog života, tako
i u tehničkoj infrastrukturi da bi HRT učinkovito pokrivala sva
hrvatska područja i sve zemlje u kojima živi hrvatsko iseljeništvo.
Po općem priznanju hrvatski informativni sustav spada među
najslobodnije u razvijenom svijetu. U njegovu dograđivanju potrebno
je zakonski određenije utvrditi odgovornost urednika i vlasnika u
slučajevima narušavanja državnih interesa, uz čvrsto jamstvo
poštivanja slobode javne riječi.
Na kraju, u ovom sklopu, treba podsjetiti da čitavo društvo,
ali i sveukupna državna vlast u svom odgojnom i zdravstvenom
djelokrugu, mora posvetiti dužnu pažnju športu.
Valja osigurati športski odgoj, od najranijeg doba, i što
razvijenija amaterska natjecanja, jer je to u interesu i zdravlja
ljudi i obrambene sposobnosti zemlje.
Treba lučiti amaterski i profesionalni šport, ali poticati
postizanje vrhunskih rezultata.
Uspjesi hrvatskih športaša u mnogim granama uvelike doprinose
ugledu suverene Hrvatske.
Obrazovanje, znanost i zdravstvo
U općim nastojanjima za poboljšanjem nasljeđenog stanja,
učinili smo pozitivne pomake i u ostalim društvenim djelatnostima od
nacionalnog značenja: obrazovanju, znanosti i zdravstvu.
Donošenjem novih, modernih, "civilizacijskih" zakona
oslobođenih ideoloških osnova (o obrazovanju, znanosti i zdravstvu)
dovršili smo samo početni dio posla. To je omogućilo početak
korjenitih promjena prema razvitku sustava na novim temeljima.
Međutim promjenu sustava nije moguće dovršiti preko noći.
Ipak, dosadašnja nastojanja u mijenjanju sustava možemo
smatrati uspješnim. S promjenama u državnoj upravi, uključujući i
ministarstva, postigli smo učinkovitije praćenje, vođenje i
financiranje poslova.
Ustanovljena su nacionalna vijeća za znanost i visoku
naobrazbu, sastavljena od vrhunskih stručnjaka, sa zadaćom što
kvalitetnijeg rješenja preoblikovanja sustava.
Do sada su postignuti znatni rezultati u promjeni školskih
nastavnih programa i udžbenika. Vraćen je tradicionalni sustav
srednjeg školstva. Doneseni su statuti državnih sveučilišta u skladu
s novim zakonom, otvorene su mogućnosti dubljih promjena u
sveučilišnom sustavu (npr. i za osnivanje nedržavnih sveučilišta).
Na potporu studentskog standarda troši se četvrtina ukupnih
sredstava proračuna za visoku naobrazbu.
Provedena je pretvorba znanstvenoistraživačkih instituta. U
tijeku je izrada nacionalnog znanstvenoistraživačkog programa, kojemu
je zadaća definiranje poželjnih kretanja u mreži institucija, a
naročito utvrđivanje prioriteta znanstvenih istraživanja.
Posebno valja istaknuti brigu o mladom znanstvenom naraštaju.
Ministarstvo znanosti financira više od 1000 znanstvenih novaka, što
omogućuje najtalentiranijima zaposlenje na znanstvenoistraživačkim
projektima i nastavak postdiplomskih i doktorskih studija.
Nastavljene su u okviru mogućnosti investicije u
infrastrukturu, uspostavljeni su suvremeni informatički sustavi koji
omogućuju povezivanje s medunarodnom sveučilišnom i znanstvenom
zajednicom, nastavljena je izgradnja kapitalnog objekta Nacionalne i
sveučilišne knjižnice.
Državna vlast suverene Hrvatske mora posvećivati najveću
pozornost razvitku fundamentalnih ali i primijenjenih znanosti, da
bismo što prije uklonili sva negativna nasljeđa prošlosti.
Kakvih sve - i prevažnih - problema tu imamo očituje se čak i
na primjeru površine Hrvatske.
U bivšoj Jugoslaviji, u sklopu tadašnjih "socijalističkih
republika" za Hrvatsku je uvijek i svuda navođena površina 56.538
km2!
Tako se učilo iz udžbenika i prikazivalo svijetu.
Površina obalnoga mora (po međunarodnom pravu: unutarnjih voda
i teritorijalnog mora) nije se navodila.
Kao da su površina mora i podmorsko blago manje prisutni ili
manje važni za narod i državu od recimo planinskoga krša između
plodnih ravnica.
Nažalost tako se nastavilo i nakon uspostave samostalne
Hrvatske, u gotovo svim udžbeničkim, službenim i promičbenim
izdanjima.
Onda ne začuduje, što ni u našem Pomorskom zakoniku, što ga je
donio hrvatski Sabor 27. siječnja 1994, otok Vis nije uvršten u
granice unutarnjih voda, za što, razumije se, nema nikakva
opravdanja.
Iznimke su Zemljopisni atlas, što su ga 1993. izdali Školska
knjiga i LZ "Miroslav Krleža", te u čitanci za Zemljopis za 8. razred
osnovne škole (Šk.k.1994), u kojoj je kopnenoj površini pribrojena
"površina Hrvatskog teritorijalnog mora", kojoj pripada "sve more na
udaljenosti 12 morskih milja od obala kopna, otoka, otočića, hridi i
grebena" pa iznosi 33.200 km2".
Prema tome, ukupna (kopnena i pomorska) površina Hrvatske jest
89.738 km2, pa je Hrvatska po veličini srednja zemlja, na 20. mjestu
od 43 zemlje Europe (ispred Austrije, Češke, Nizozemske, Švicarske,
Belgije i dr.).
Osim te površine na koju se proteže puni hrvatski državni
suverenitet, Hrvatska, po međunarodnim konvencijama, ima pravo i na
epikontinentski i gospodarski pojas, koji se u našem slučaju
preklapaju, što je u gospodarskom smislu dodatnih 23.870 km2.
U svezi s iznijetim potrebno je provesti promjene u zakonima i
propisima, te osigurati da se unesu u sve udžbenike i priručnike,
domaća i inozemna izdanja.
Kad je riječ o zdravstvu treba podsjetiti na organiziranost i visoku
požrtvovnost medicinske službe u domovinskom ratu ne samo u Hrvatskoj
nego i u BiH.
Ostvaren je velik napredak u sređivanju financiranja, izrađeni
su normativi i definirana mreža zdravstvenih institucija. Prvi put je
postignuta kontrola namjenskog trošenja, a time i smanjenje gubitaka.
O uspješnosti promjena svjedoče i pohvale dobivene od Svjetske banke,
uz obećanje financijske potpore za daljnje prestrukturiranje.
Moramo, međutim, biti svjesni da za zdravstvenu zaštitu trošimo
po glavi stanovnika znatno manje od prosjeka u razvijenim zemljama, a
kako većinu potrebnih lijekova i aparatura moramo nabavljati iz
inozemstva, nije realno očekivati da s raspoloživim sredstvima razina
zdravstvene zaštite bude kao u razvijenim zemljama.
Zbog toga treba nastaviti prestrukturiranje s ciljem dosezanja
željene razine zdravstvene zaštite. Moramo nastojati olakšati
financiranje tako što ćemo stvoriti dodatne oblike zdravstvenog
osiguranja i omogućiti vlastite odluke pojedinaca o prelijevanju
osobnih sredstava u zdravstveno osiguranje, u okvirima kompetitivnih
zdravstvenih osiguranja.
Sukladno s iskustvima razvijenih zemalja treba odlučnije
pristupiti privatizaciji i zdravstvene službe i zdravstvenog
osiguranja. A u tom sklopu valja razmotriti i prihvatljiv stupanj
decentralizacije i oblike privatne prakse zdravstvenih radnika u
državnim bolnicama.
Posljedice agresije i rata nametnule su teška ograničenja u
financiranju svih društvenih grana. Ipak u ovoj godini uspjeli smo
osigurati za obrazovanje i znanost za 60 posto veća sredstva od prethodne
godine. To pokazuje našu odlučnost da u okviru mogućnosti nastavimo s
povećavanjem sredstava. Ne smijemo dopustiti da oskudica, premda
ozbiljna, ugrozi normalnu djelatnost i razvitak društvenih
djelatnosti, jer su one od strategijskog značenja za život nacije i
obrambenu sposobnost države.
S pravom možemo biti ponosni da smo i u objektivno otežanim
uvjetima i trenutnim teškoćama uspjeli održati visoku razinu,
međunarodnu prepoznatljivost i ugled naše znanosti, obrazovanja i
zdravstva.
6.
NUŽNOST DEMOGRAFSKE OBNOVE HRVATSKE
Štovani zastupnici oba Doma hrvatskoga Sabora!
Na ovom mjestu usuđujem se ustvrditi: najteža i najpogubnija
posljedica vladavine nad hrvatskim narodom protunaravnog
komunističkog sustava i protuhrvatske jugoslavenske države jest -
krajnje zabrinjavajuće demografsko stanje Hrvatske!
Ono je takvo da bi hrvatskom narodu prijetilo izumiranje ako ne
bismo poduzeli odlučne korake.
U Hrvatskoj prirodni priraštaj opada već punih 45 godina (od
1950) i danas je manji od smrtnosti. Na 100 umrlih u prošloj (1993.)
godini imali smo samo 95,5 živorodenih.
Kad sam prije 30 godina upozorio na taj problem, onda sam iz CK
SKH dobio podsmješljiv odgovor: nacionalisti zaboravljaju na učinak
civilizacije.
Da su u slučaju Hrvatske glavni razlozi bili političke i
gospodarske, a ne civilizacijske naravi govore činjenice da danas sve
europske zemlje imaju pozitivan prirodni priraštaj, osim Italije i
Austrije koje su na pozitivnoj nuli, a jedino Hrvatska ima negativan
indeks.
U odnosu na prosjek prirodnog kretanja stanovništva u Hrvatskoj
po županijama imali smo u 1993. godini slijedeće stanje:
Iznad prosjeka od 95,5 živorodenih na sto umrlih imale su ovih
8 županija: Grad Zagreb 102,7; Osječko - baranjska županija 106,9;
Medimurska županija 107,6; Dubrovačko - neretvanska 110,3; Brodsko -
posavska 118,2; Vukovarsko - Srijemska 129,4; Zadarsko - kninska
132,6; Splitsko-dalmatinska županija 135,4.
Ispod prosjeka je 13 županija: Požeško - slavonska županija
94,9; Šibenska županija 92,0; Varaždinska županija 89,3; Istarska
županija 82,5; Virovitičko - podravska županija 81,1; Primorsko -
goranska 79,5; Sisačko -moslavačka 77,8; Zagrebačka županija 75,8;
Koprivničko -križevačka 70,1; Bjelovarsko - bilogorska 70,0;
Krapinsko - zagorska 69,9; Ličko - senjska županija 62,5 i Karlovačka
županija 61,3.
Slika raspučenosti, napuštene i ostarjele Hrvatske, od
jadranskih otoka, preko Like do Podravine i Hrv. Zagorja, još je
poraznija kad se vidi da je priraštaj manji od nezadovoljavajućeg
hrvatskog prosjeka u 305 gradova i općina (u 97 indeks je od 75-95, u
124 - pad je po indeksu od 50-74, i čak u 84 općine pad po indeksu
ispod nevjerojatnih 50!)
Veći indeks prirasta od hrvatskog prosjeka imaju 160 gradova i
općina (i to 24 po indeksu 95,5-100; 35 po indeksu 101- 110 i 101 po
indeksu višem od 111.)
Osnovni uzroci takvog više no zabrinjavajućeg stanja jesu:
- Hrvatsku je napustio prevelik broj stanovništva u
najvitalnijoj dobi;
- rađa se premalo djece, a previše sprečava pobačajem;
- nesrazmjerno velik broj ostarjelog prema mladom
stanovništvu, što se i dalje pogoršava a znači i pad radno i
obrambeno sposobnog stanovništva.
Podaci govore: da je 77 posto seoskog stanovništva starije od 40
godina; da oko 18 posto žena nije rađalo, da je oko 20 posto žena
rodilo 1 dijete, 34 posto - dvoje djece, samo 11 posto troje, samo 4,4
posto četvero djece i 5 posto više djece.
Za promjenu ovakvog stanja izumiranja Hrvatske potrebna nam je
dobro promišljena i do kraja osmišljena demografska politika.
Koliko je to teška, a strateški važna zadaća proizlazi iz
činjenice da se to stanje može promijeniti tek za 20-30 godina
odlučnom provedbom aktivne populacijske politike.
Kad bi od danas čak i svaka zrela žena rodila troje djece, pad
prirodnog priraštaja zaustavio bi se tek 2020. godine!
Prema tome, krajnji je čas da vrhovno državno vodstvo, hrvatski
Sabor i vlada, donesu program demografske obnove Hrvatske.
Nužno nam je potreban takav program demografske politike koji
mora osigurati demografsku obnovu hrvatskoga naroda i obitelji.
On se mora zasnivati na duhovnim (političko-odgojnim),
gospodarskim i socijalnim pretpostavkama.
Treba stimulirati povećanje prirodnog priraštaja.
Prije svega takvim povećanjem dječjeg doplatka do stupnja da
obitelj s troje djece bude novčano zbrinuta ili pak da joj se osigura
besplatno školovanje.
Majci sa četvero (i više) djece dati prosječnu plaću njenog
staleža da bi se mogla posvetiti odgoju i bila životno osigurana.
Obiteljima s više djece trebalo bi dati olakšica u rješavanju
stambenog pitanja.
Više oporezovati neženjene (neudate). Razmotriti dodjelu
dionica obiteljima s više djece i novorođenoj djeci.
U Hrvatskoj se godišnje izvrši 42.000- 45.000 pobačaja,
pretežito zbog materijalnih nemogućnosti izdržavanja još jednog
djeteta.
Predloženim i drugim mjerama za promicanje odgovornog
roditeljstva treba ukloniti materijalne razloge za pobačaj i pojačati
savjetodavni rad s roditeljima i supružnicima s nastojanjem
prihvaćanja i poticanja zaštite još nerođena djeteta.
Kad je riječ o ovakvom demografskom stanju, onda valja imati na
umu da je ono još i teže zbog problema okupiranih područja.
Smatram da bi priprema i provedba programa demografske obnove
morala biti jedna od najvažnijih zadaća državnog ministarstva za
obnovu i razvitak, ali da se za njegovo oživotvorenje mora smatrati
odgovornim ne samo sveukupni državni ustroj od vrha do dolje nego i
sve sastavnice nacionalnog i društvenog života.
Zbog dalekosežne, strateške važnosti demografske obnove
Hrvatske - u unutarnjoj izgradnji danas nema prešnije zadaće!
Opći (politički) nacionalno-demokratski preporod, kojim smo
uspostavili samostalnu Hrvatsku, i gospodarski preporod, kojim smo
udarili temelje zdravoj nacionalnoj valuti i gospodarskom napretku,
moramo dovršiti demografskim preporodom, da bismo osigurali
opstojnost hrvatskog naroda u budućnosti.
(Hina - nastavlja se) pp ds
221458 MET dec 94
221458 MET dec 94
Svinjogojci upozorili na neodrživo stanje u sektoru, traže sastanak s premijerom
Danska: Mislimo ozbiljno - Grenland nije na prodaju
HNL: Zbog rukometa Lokomotiva i Hajduk igraju ranije
Noć muzeja: Umjesto u šoping centrima šetnja po muzejima i galerijama
Hrvatski satelit CroCube poslao snimke Hrvatske iz svemira
Liga prvaka: Manchester City protiv Reala iz Madrida
Svijet iščekuje hoće li Trump sutra uvesti carine Kanadi, Meksiku i Kini
SKV: Hrvatska u 12,30 sati
Studenti u Banjoj Luci mirnim okupljanjem iskazali potporu kolegama u Srbiji
Podravka zaključila akviziciju tvrtki iz poljoprivrednog segmenta Fortenova grupe