FILTER
Prikaži samo sadržaje koji zadovoljavaju:
objavljeni u periodu:
na jeziku:
hrvatski engleski
sadrže pojam:

STRATEŠKI PROBLEMI RAZVOJA HRVATSKE KONDITORSKE INDUSTRIJE

ZAGREB, 14. prosinca (Hina) - Strateški problemi razvoja hrvatske konditorske industrije i načini njihova rješavanja, bili su tema današnjeg sastanka predstavnika konditorskih poduzeća u Hrvatskoj gospodarskoj komori. Osnova za raspravu bio je Projekt o strateškoj analizi konkurentnosti konditorske industrije koji su za potrebe Vlade, HGK-a i Fonda za privatizaciju napravili znanstvenici zagrebačkog Ekonomskog fakulteta. Dvadesetak predstavnika hrvatskih proizvođača slatkiša istaknulo je kako je konditorskoj industriji potrebno omogućiti kupovinu sirovina i na stranome tržištu, budući da je cijena domaćih sirovina mnogo veća od uvoznih. Slatkiši su u svijetu kvalitetniji i jeftiniji, istaknuli su predstavnici konditorske industrije. Hrvatska industrija slatkiša nema razvijen marketing ni opremu za bolje pakiranje proizvoda. Konditorska industrija se ne može pohvaliti niti sa zadovoljavajućom inventivnošću, zbog odlaska mnogih stručnjaka u inozemstvo. Jedno od rješenja je, kako je istaknuto u raspravi, poticanje dotoka stranoga kapitala posebice u dokapitalizaciju poduzeća. Istaknuvši da nepostojanje carinske zaštite te zastarjelost tehnoloških kapaciteta konditorima stvara poteškoće u proizvodnji, predsjednik HGK mr. Mladen Vedriš upozorio je kako treba donijeti odluku da se smanje postojeći kapaciteti proizvodnje ili napraviti veći prodor na strano tržište. Inače, prema pokazateljima stope rasta proizvodnje, izvoza i zaposlenosti za prošlu godinu, konditorska industrija ima natprosječnu poslovnu uspješnost cjelokupnog hrvatskog gospodarstva, a nijedan industrijski proizvođač ne posluje s gubitkom. Prošle je godine proizvedeno oko 41.500 tona slatkiša, vrijednih oko 183 milijuna američkih dolara, pri čemu izvoz prelazi trećinu količinskog i četvrtinu vrijednosnog udjela. U ratnom razdoblju domaća je potrošnja gotovo upola manja, a u prošloj godini uvozni su slatkiši u ukupnoj ponudi činili 13 posto, što je smanjilo realizaciju domaće industrije koja je zapošljavala 40 posto svojih kapaciteta. (Hina) bma vkn 141712 MET dec 94 14HHMM MET dec 94

VEZANE OBJAVE

An unhandled error has occurred. Reload 🗙