ZAGREB, 9. prosinca (Hina) - Predstavnici Hrvatskog saveza prometnih
pilota na današnjoj su konferenciji za novinare kazali da je Upravni
odbor Hrvatske zrakoplovne tvrtke Croatia Airlines odbio njihove
glavne zahtjeve. Ti se zahtjevi, objasnio je predsjednik HSPP-a
Bogumil Tomulić, tiču povećanja osnovne plaće, troškova školovanja,
redosljedne liste i sustava nagrađivanja.
U zahtjevima se predlagalo nekoliko rješenja. Ako ima novca -
utvrđivanje fiksnog iznosa ili pak prihvaćanje prijedloga iznesenog u
pregovorima da je startna osnova za plaću kapetana na Boeingu 737 5,5
puta uvećana prosječna neto plaća u gospodarstvu Zagreba. Ako pak nema
novca - tada se predlaže mijenjanje odnosa plaća unutar pojedinih
poslova u tvrtki.
Međutim, svi su ti prijedlozi odbijeni, kazao je Tomulić dodavši da
su predstavnicima pilota dva člana UO koji su vodili pregovore
govorila o neto-plaći, što je, kako je kazao, i snimljeno te
prihvaćeno, da bi UO predložio pilotima taj iznos ali na bazi
bruto-plaće. Time bi plaća bila povećana 35 njemačkih maraka.
"Izričita je neistina podatak koji je nedavno objavljen da piloti
primaju 2.800 maraka plaće", kazao je Tomulić ističući da je po
podacima iz plaća isplaćenih 7. prosinca vidljivo da je jedna
stjuardesa dobila više od većine kopilota. Naime, osnovna plaća
kapetana na Boeingu 737 je 1.062 njemačke marke, a zakonski dodaci
nisu dio osnovne plaće, rečeno je.
Kapetan Danijel Krašovec je dodao da za vrijeme jednomjesečnoga godišnjeg
odmora, kapetana po plaći prestiže i administracija u tvrtki te
naglasio da su već neki piloti otišli iz tvrtke.
"Piloti žele sačuvati svoj i dignitet profesije", istaknuli su
predstavnici HSPP-a. Piloti ne žele rušiti nikoga, već iznijeti
činjenice, držeći, kako su rekli, da CTN sa sadašnjim managementom
nema budućnosti.
Glavni direktor CTN-a Matija Katičić, u tijeku pregovora s pilotima
traži od UO ovlasti da se, kako je rekao Tomulić, i pod prijetnjom
radne obveze, spriječi štrajk, navodeći da su pojedini piloti dobili i
brzojave sličnog sadržaja od direktora prometnog sektora Željka
Belasa.
Nazočni su piloti na konferenciji za novinare iznijeli i optužbe
prema poslovodstvu posebice prema glavnom direktoru Croatia Airlinesa
vezane uz ugovore o charter letovima i poslovima agenta iza kojih stoje
navodne zlouporabe iz osobne koristi. Najavljeno je da bi
dokumenti, koje su novinari na današnjoj konferenciji letimično
vidjeli, trebali biti sljedeći tjedan dostavljeni redakcijama.
Predstavnici pilota i kopilota na kraju su ponovili da "ne žele nikoga
rušiti, a ni tvrtku Croatia Airlines, već da žele upozoriti na činjenice".
Uskoro će se održati i izvanredna godišnja skupština pilota, a ne
bude li promjena, razmišlja se i o cjelodnevnom štrajku.
(Hina) db mn
091842 MET dec 94
091842 MET dec 94
Europski regulatori na nogama zbog DeepSeeka
Animafest: Georgesu Sifianosu nagrada za izniman doprinos proučavanju animacije
Dio oporbe uvjeren: Sigurno ima zastupnika koji su spremni zamijeniti Dabru
Vlada donijela odluku o ograničavanju cijena 70 proizvoda
Srđ je naš: Aktivisti zaustavili apartmanizaciju, Franković glasno promovirao projekt
Pronađeni ugljikovodici na sve četiri bušotine Ine i Vermiliona
ESB odabrao motive za uži izbor za buduće euronovčanice
EU sredstva omogućavaju tehnološki iskorak i sigurniju budućnost
Kup: Dinamo u Bjelovaru 11. veljače
Svinjogojci upozorili na neodrživo stanje u sektoru, traže sastanak s premijerom