Nadnaslov:Hoće li tržište multimedija uspjeti namamiti europske
potrošače?
Naslov: Računala postaju nezamjenjiva pomoć u obitelji
Podnaslov:Svaka treća obitelj u SAD posjeduje računalo, a očekuje se
da će Britanija i Njemačka u sljedećih deset godina doseći
također taj broj. Zagovornici multimedija, ističući
prednosti sve šire upotrebe računala, smatraju da će
upotreba računala u domaćinstvima postajati sve
sofisticiranija.
Piše: Neil WINTON, Reuter
LONDON - Proizvođači računala, telefonski giganti te ostale tvrtke
koje se bave medijima namjeravaju europskom potrošaču ponuditi sve
snažnije multimedijske uređaje, no pitanje je hoće li se kupci
odazvati u većem broju.
Svaka treća obitelj u SAD posjeduje osobno računalo, pa iako se
postotak polako povećava, očekuje se da će broj osobnih računala u
britanskim i njemačkim obiteljima u slijedećih desetak godina doseći
isti broj.
Zagovornici multimedija smatraju da će upotreba računala u
domaćinstvima s vremenom postati sve sofisticiranija.
Oni vjeruju da, umjesto da se na računalo gleda kao na inteligentan
pisaći stroj, neće proći dugo prije nego li ih obitelji počnu
koristiti za narudžbu videa izravno putem telefonskih linija ili pak
za pomoć pri obrazovanju svoje djece pomoću interaktivnih filmova koji
mogu reagirati na pitanja.
Ljubitelji multimedija će imati mogućnost pomoću računala obaviti
kupovinu ili pak na njegovom ekranu promatrati svog telefonskog
sugovornika.
Skeptici tvrde kako je oduševljenje za spomenute sofisticirane
uređaje pretjerano te da potrošači tek moraju pokazati da li imaju
potrebu ili želju za investiranjem u tako skupe proizvode.
Fenomen koji omogućava dostupnost širokom spektru informacija, kao i
zabava i komunikacije putem računala, nazvan je "information
superhighway", uopćen naziv koji prema mišljenju nekih ljudi
iskrivljuje stvarnost i navodi ljude da od njega previše očekuju.
"Taj je fenomen mit kojem je uzrok pretjerivanje medija. Koncept mu
je nejasan, loše definiran, te je nemoguće na osnovu njega izraditi
planove za ulaganje", stoji u izvješću istraživačkog instituta SRI
International iz Croydona, Engleska.
No Deborah Monas, analitičarka iz tvrtke Kagan World Media, vjeruje u
to.
"Hoće li ljudi kupovati multimedijske uređaje? Uvjerena sam u to.
Ljudi sve više kupuju CD-ROM driveove (proizvod koji omogućava
gledanje na računalu programa snimljenih na proizvod sličan compact
discu). Prodaja je udvostručena, čak utrostručena ove godine".
Međunaslov: Dječja enciklopedija na CD-ROMu
Tvrtka Kagen World Media, konzultantska tvrtka specijalizirana za
industriju komunikacija, vjeruje kako će broj kućnih računala u
Njemačkoj i Britaniji snažno porasti u slijedećih deset godina.
Oni ističu kako je postotak prodiranje računala u domaćinstva varira
diljem Europe, s Britanijom, na vodećem mjestu s 22 posto domaćinstava
koja posjeduju računalo, i Njemačkom sa 16 posto domaćinstava. Očekuje
se da će do 2003. godine 65 milijuna europskih domaćinstava
posjedovati računalo, od kojih bi 93 posto posjedovalo i CD-ROM
drivove.
"Do 2003. godine će u SAD broj računala u domaćinstvima doseći 57
posto; Britanija bi do tada mogla dostići spomenuti postotak, dok bi
ga Njemačka možda mogla i nadići", kaže Monasova.
Tvrtke diljem svijeta ulažu u razne pothvate vezane uz multimedije.
Jedan od primjera je i tvrtka Siemens AG, vodeći njemački proizvođač
električnih i elektronskih proizvoda, koja je nedavno objavila dogovor
s dvije američke tvrtke, Sun Microsytemom iz Californije te
Scientific-Atlantom iz Georgije o suradnji na multimedijskim
pothvatima.
Za korištenje multimedijskih usluga, korisnici moraju biti povezani
posebnom mrežom, koja je tek u razvojnoj fazi.
Pretplaćeni na mrežu mogli bi svoje TV aparate pretvoriti u računala
uz pomoć kutije veličine video recordera.
"Mogli bi gledati video i dokumentarne filmove, obavljati svoje
bankarske poslove, pobrinuti se za rezervaciju svojih praznika ili pak
poštom naručivati proizvode koje žele kupiti te gledati TV vijesti
koje ih zanimaju. Umjesto da gledaju vijesti koje je za njih kreirala
TV tvrtka, imali bi mogućnost na meniju odabrati samo one dijelove
koje ih osobito zanimaju", kaže Geoff Vincent iz tvrtke Online Media
iz Camebridga koja vodi eksperiment povezivanja lokalnih pretplatnika
sa kablovskom televizijom.
Martin Mabbutt, telekomunikacijski analitičar londonske tvrtke James
Capel, upozorava kako je malo vjerojatno da će se potencijalni
pretplatnici oduševiti nejasnim i neprozirnim izrazom "multimediji".
"No oni će kupiti nešto što će im olakšati život, učiniti ga
kvalitetnijim sa stajališta troškova, ili pak što će im omogućiti
bolje komuniciranje. Zabava bi mogla potaknuti potražnju", ističe
Mabutt.
Drugi su pak mišljenja da će usluge pomoći u obrazovanju povećati
potražnju te prouzročiti tzv. domino učinak, nakon što djeca uvjere
roditelje da im kupe interaktivni video o kojem u školi svi govore.
"Posljednja dječja enciklopedija na CD-ROMu veoma je uzbudljiva.
Možete se odlučiti za slona i postići da se kreće i glasa", navodi
Monasova.
(Hina) gm br
281229 MET nov 94
281229 MET nov 94
Sabor: Tvrdnje da su Hrvati iza prosvjeda u Srbiji nastavak su politike govora mržnje
Potpisan sporazum o proširivanju suradnje Sveučilišta u Zagrebu i BMW Grupe
Piletić: U ovoj godini očekujemo inflaciju osjetno manju od 3 posto
Vukovar: Pavliček kritizirao zaduživanje Komunalca za 400.000 eura
Europski regulatori na nogama zbog DeepSeeka
Animafest: Georgesu Sifianosu nagrada za izniman doprinos proučavanju animacije
Dio oporbe uvjeren: Sigurno ima zastupnika koji su spremni zamijeniti Dabru
Vlada donijela odluku o ograničavanju cijena 70 proizvoda
Srđ je naš: Aktivisti zaustavili apartmanizaciju, Franković glasno promovirao projekt
Pronađeni ugljikovodici na sve četiri bušotine Ine i Vermiliona