FILTER
Prikaži samo sadržaje koji zadovoljavaju:
objavljeni u periodu:
na jeziku:
hrvatski engleski
sadrže pojam:

SERVIS POSEBNIH NASLOVA EUROPA-MULTIMEDIJI

Nadnaslov:Hoće li tržište multimedija uspjeti namamiti europske potrošače? Naslov: Računala postaju nezamjenjiva pomoć u obitelji Podnaslov:Svaka treća obitelj u SAD posjeduje računalo, a očekuje se da će Britanija i Njemačka u sljedećih deset godina doseći također taj broj. Zagovornici multimedija, ističući prednosti sve šire upotrebe računala, smatraju da će upotreba računala u domaćinstvima postajati sve sofisticiranija. Piše: Neil WINTON, Reuter LONDON - Proizvođači računala, telefonski giganti te ostale tvrtke koje se bave medijima namjeravaju europskom potrošaču ponuditi sve snažnije multimedijske uređaje, no pitanje je hoće li se kupci odazvati u većem broju. Svaka treća obitelj u SAD posjeduje osobno računalo, pa iako se postotak polako povećava, očekuje se da će broj osobnih računala u britanskim i njemačkim obiteljima u slijedećih desetak godina doseći isti broj. Zagovornici multimedija smatraju da će upotreba računala u domaćinstvima s vremenom postati sve sofisticiranija. Oni vjeruju da, umjesto da se na računalo gleda kao na inteligentan pisaći stroj, neće proći dugo prije nego li ih obitelji počnu koristiti za narudžbu videa izravno putem telefonskih linija ili pak za pomoć pri obrazovanju svoje djece pomoću interaktivnih filmova koji mogu reagirati na pitanja. Ljubitelji multimedija će imati mogućnost pomoću računala obaviti kupovinu ili pak na njegovom ekranu promatrati svog telefonskog sugovornika. Skeptici tvrde kako je oduševljenje za spomenute sofisticirane uređaje pretjerano te da potrošači tek moraju pokazati da li imaju potrebu ili želju za investiranjem u tako skupe proizvode. Fenomen koji omogućava dostupnost širokom spektru informacija, kao i zabava i komunikacije putem računala, nazvan je "information superhighway", uopćen naziv koji prema mišljenju nekih ljudi iskrivljuje stvarnost i navodi ljude da od njega previše očekuju. "Taj je fenomen mit kojem je uzrok pretjerivanje medija. Koncept mu je nejasan, loše definiran, te je nemoguće na osnovu njega izraditi planove za ulaganje", stoji u izvješću istraživačkog instituta SRI International iz Croydona, Engleska. No Deborah Monas, analitičarka iz tvrtke Kagan World Media, vjeruje u to. "Hoće li ljudi kupovati multimedijske uređaje? Uvjerena sam u to. Ljudi sve više kupuju CD-ROM driveove (proizvod koji omogućava gledanje na računalu programa snimljenih na proizvod sličan compact discu). Prodaja je udvostručena, čak utrostručena ove godine". Međunaslov: Dječja enciklopedija na CD-ROMu Tvrtka Kagen World Media, konzultantska tvrtka specijalizirana za industriju komunikacija, vjeruje kako će broj kućnih računala u Njemačkoj i Britaniji snažno porasti u slijedećih deset godina. Oni ističu kako je postotak prodiranje računala u domaćinstva varira diljem Europe, s Britanijom, na vodećem mjestu s 22 posto domaćinstava koja posjeduju računalo, i Njemačkom sa 16 posto domaćinstava. Očekuje se da će do 2003. godine 65 milijuna europskih domaćinstava posjedovati računalo, od kojih bi 93 posto posjedovalo i CD-ROM drivove. "Do 2003. godine će u SAD broj računala u domaćinstvima doseći 57 posto; Britanija bi do tada mogla dostići spomenuti postotak, dok bi ga Njemačka možda mogla i nadići", kaže Monasova. Tvrtke diljem svijeta ulažu u razne pothvate vezane uz multimedije. Jedan od primjera je i tvrtka Siemens AG, vodeći njemački proizvođač električnih i elektronskih proizvoda, koja je nedavno objavila dogovor s dvije američke tvrtke, Sun Microsytemom iz Californije te Scientific-Atlantom iz Georgije o suradnji na multimedijskim pothvatima. Za korištenje multimedijskih usluga, korisnici moraju biti povezani posebnom mrežom, koja je tek u razvojnoj fazi. Pretplaćeni na mrežu mogli bi svoje TV aparate pretvoriti u računala uz pomoć kutije veličine video recordera. "Mogli bi gledati video i dokumentarne filmove, obavljati svoje bankarske poslove, pobrinuti se za rezervaciju svojih praznika ili pak poštom naručivati proizvode koje žele kupiti te gledati TV vijesti koje ih zanimaju. Umjesto da gledaju vijesti koje je za njih kreirala TV tvrtka, imali bi mogućnost na meniju odabrati samo one dijelove koje ih osobito zanimaju", kaže Geoff Vincent iz tvrtke Online Media iz Camebridga koja vodi eksperiment povezivanja lokalnih pretplatnika sa kablovskom televizijom. Martin Mabbutt, telekomunikacijski analitičar londonske tvrtke James Capel, upozorava kako je malo vjerojatno da će se potencijalni pretplatnici oduševiti nejasnim i neprozirnim izrazom "multimediji". "No oni će kupiti nešto što će im olakšati život, učiniti ga kvalitetnijim sa stajališta troškova, ili pak što će im omogućiti bolje komuniciranje. Zabava bi mogla potaknuti potražnju", ističe Mabutt. Drugi su pak mišljenja da će usluge pomoći u obrazovanju povećati potražnju te prouzročiti tzv. domino učinak, nakon što djeca uvjere roditelje da im kupe interaktivni video o kojem u školi svi govore. "Posljednja dječja enciklopedija na CD-ROMu veoma je uzbudljiva. Možete se odlučiti za slona i postići da se kreće i glasa", navodi Monasova. (Hina) gm br 281229 MET nov 94 281229 MET nov 94

VEZANE OBJAVE

An unhandled error has occurred. Reload 🗙