FILTER
Prikaži samo sadržaje koji zadovoljavaju:
objavljeni u periodu:
na jeziku:
hrvatski engleski
sadrže pojam:

OKRUGLI STOL "OSVRT NA OPĆI ŠTRAJK U ŠKOLSTVU"

ZAGREB, 8. studenoga (Hina) - "Osvrt na opći štrajk u školstvu" naziv je okruglog stola održanog danas u organizaciji Nezavisnog sindikata zaposlenih u srednjim školama Hrvatske u Hrvatskom učiteljskom domu u Zagrebu. Skupu su, osim članova strukovnih sindikata, bili nazočni predstavnici političkih stranaka (HSLS, HKDU, HNS), predstavnici drugih sindikata i udruga te više sveučilišnih profesora. Uvodničar dr. Josip Županov osvrnuo se na odnos javnog mijenja prema štrajku u školstvu, odnosno, na pitanje "kako običan čovjek gleda na štrajk". Ocijenio je da "u javnosti vlada opće neraspoloženje prema štrajku, posebno prema štrajku prosvjetnih djelatnika". Obrazlažući taj stav, dr. Županov je kazao da opći stav prema štrajku ovisi o percepciji strukture društva. Na razini ideologije, nastavio je, Hrvatska je definirana kao jedinstvena nacionalna zajednica, a u takvoj zajednici svaki štrajk je "nezgodan", kazao je dr. Županov. "Možda je Vlada zauzela tvrd stav prema štrajku zbog 'domino efekta', ali pri tom je ona stabilizirala anakrone ideje u društvu koje nas vode u slijepu ulicu", zaključio je dr. Josip Županov. Govoreći o anketnim istraživanja javnog mijenja vezanim za provedeni štrajk prosvjetara, dr. Slaven Letica je kazao da je 30,7 posto, od 600 ispitanika, dalo podršku štajku, podršku Vladi dalo je 26,6 posto ispitanika a 27,6 posto ispitanika bilo je neutralno. Dr. Letica drži da "provedeni štrajk nije dokinut već da je on odumro". Ocijenio je da je štrajk potpuno neuspio te da to treba imati reperkusije u preispitivanju sindikalnog vodstva. "Elementi neuspjeha štrajka su", nastavio je, "minimalna solidarnost drugih sindikata, neispunjeni sindikalni zahtjevi, organiziranje štrajka u krivo vrijeme (početak školske godine i dolazak Svetog Oca Pape) te činjenica da štrajk nije pretvoren u kulturni događaj već je vođen birokratski". Dr. Vlatko Mileta kazao je da se "nastavnički posao ne može temeljiti na entuzijazmu" te da "nastavnici preko novca traže drugačiji tretman u sustavu obrazovanja". Na skupu se govorilo i o stanju u prosvjeti, nastavnim programima te o položaju prosvjetnih djelatnika. (Hina) mb ds 081434 MET nov 94 081434 MET nov 94

VEZANE OBJAVE

An unhandled error has occurred. Reload 🗙