FILTER
Prikaži samo sadržaje koji zadovoljavaju:
objavljeni u periodu:
na jeziku:
hrvatski engleski
sadrže pojam:

RASTE BROJ ALTERNATIVNIH PROGRAMA PREDŠKOLSKOG ODGOJA U HRVATSKOJ

Nadnaslov: Alternativni programi predškolskog odgoja u Hrvatskoj Naslov: Raste broj alternativnih programa predškolskog odgoja u Hrvatskoj Podnaslov: Waldorfski, Montessori i Head Start Program tri su altrnativna programa za rad s djecom predškolske dobi koji se primjenjuju u Hrvatskoj. Uz već afirmirani Waldorfski i Montessori, u rujnu se počeo primjenjivati i Head Start Program. Od prosinca u zagrebačkom dječjem vrtiću "Vrbik" radit će se po tzv. Montessori-Herbrigerovoj metodi. Piše: Karmela Devčić, Hina ZAGREB, 24. listopada (Hina) - U sedam dječjih vrtića u Hrvatskoj od rujna ove godine radi se s djecom starom od tri do šest godina po Head Start Programu predškolskog odgoja. Ovaj program primjenjuje se u američkoj predškolskoj praksi već 30 godina, a njegova realizacija u Hrvatskoj je počela posredovanjem Georgetown Sveučilišta iz Washingtona koje je potaklo primjenu Head Start Programa u četrnaest zemalja Istočne i Srednje Europe. Sponzor programa je Sorosova zaklada Otvoreno društvo. Prema rječima direktorice ovog projekta za Hrvatsku Mire Kunstek Head Start Program ima tri odrednice: teži individulanom radu s djecom, daje maksimalne mogućnostsi izbora dnevnih aktivnosti za djecu i uključuje roditelje i druge članove obitelji u rad s djecom. Program se primjenjuje u grupama od 25 djece u kojima radi 1-2 odgajatelja i 2-3 pomoćna odgajatelja. Pomoćni odgajatelji su roditelji djece koja borave u grupi. To su nezaposleni ljudi koji uz sklonost prema radu s djecom moraju imati najmanje srednju stručnu spremu. Postoje i roditelji volonteri koji se povremeno uključuju u rad s djecom. Kako je istaknula direktorica Kunstek program se nastoji prilagoditi djeci u cilju stimuliranja njihovih osobnih potencijala i afiniteta. Prostor u kojem djeca borave podijeljen je u šest malih centara aktivnosti. Svaki centar aktivnosti sadržajno je orijentiran na jednu od aktivnosti. Djeca tijekom dana smoinicijativno prelaze iz jednog u drugi centar aktivnosti ovisno o tome žele li se igrati, učiti, čitati i pisati, crtati, kuhati... Interes roditelja i djece je, prema saznanjima Mire Kunstek, veliki i nekolicina dječjih vrtića u kojima se radi po Head Start Programu nije dostatna da primi svu zainteresiranu djecu. Trajanje Programa predviđeno je za sada na dvije godine. Međunaslov: Montessori i Waldorfski dječji vrtići Kako je istaknula Mira Kunstek u Hrvatskoj se prije pet godina počelo s istraživanjem mogućnosti realizacije Montessori programa u dječjim vrtićima. Prvi Montessori dječji vrtići otvoreni su u Splitu i u Zagrebu i već su afirmirani u tim sredinama. U prosincu će se u okviru dječjeg vrtića "Vrbik" početi raditi s dvije grupe djece po tzv. Montessori-Herbrigerovoj metodi koja se temelji na integraciji djece s poteškoćama u razvoju u grupu a zdravom djecom. Djeca s poteškoćama u razvoju koja će boraviti u grupi imaju različite dijagnoze. Ravnateljica dječjeg vrtića "Vrbik" Emina Ferković naglasila je da će se raditi po uzoru na Kinder Zentrum u Muenchenu koji djeluje u okviru njemačke akcije Die Sonne Sohein čija je zadaća afirmacija Montessori programa u cijelom svijetu. U izvedbi programa surađivat će i Defektološki fakultet u Zagrebu. Grupe će biti sastavljene od 20 djece od kojih će petoro biti djeca s poteškoćama u razvoju. S djecom će raditi defektolozi i Montessori odgajatelji koji su educirani u Muenchenu. U radu će se, kako je istaknula Emina Ferković, koristiti specijalni didaktičko-dedukativni materijali čija primjena omogućava da djeca u vrlo kratkom vremenu svladaju osnovne elemente matematike, pisanja, čitanja. Ta stručna pomagala konstruirana su tako da omogućavaju napredovanje i djece s poteškoćama u razvoju i zdrave djece. U grupama će se raditi dvojezično koristeći hrvatski i njemački jezik. Najstariji alternativni program predškolskog odgoj primjenjen u Hrvatskoj je Waldorfski program. Prvi Waldorfski dječji vrtić osnovala je 1983. godine u Zagrebu Nada Maljković. Danas uz dječje vrtiće djeluje i Waldofska osnovna škola u Zagrebu, a u Splitu je prije tjedan dana počeo s radom dvogodišnji specijalizirani studiji za Waldorf odgajatelja. Prema riječima Nade Maljković Waldorfski dječji vrtići nastoje prepoznati i potaknuti umjetničke sposobnosti djeteta. Boraveći u njima djeca se koriste prirodnim materijalima što podstiče njihovo kreativno izražavanje. (Hina) dk ds 241020 MET oct 94 241020 MET oct 94

VEZANE OBJAVE

An unhandled error has occurred. Reload 🗙